חוץ מזה שפלאפל הוא אוכל הנשמה שלנו, הוא גם הרחוב הכי נפוץ בארץ. בכל עיר יש פלאפליה ותיקה אחת לפחות שחקוקה בזיכרונות ילדות של תושבי המקום, שמתגעגעים לביס נוסטלגי. מקומות מהסוג הזה גם מספרים לפעמים את הסיפור של השכונה עצמה, של אלה שגדלו על הטעמים ושל אלה שכבר לא יטעמו אותם יותר לעולם.
כתבות נוספות שיכולות לעניין אתכם:
פלאפל הוא אוכל רחוב שעבר מהפך גדול בעשור האחרון: לצד הפלאפליות הוותיקות והפשוטות, אלה שיש בהן רק סיר עם שמן, יש בארץ גם פלאפליות חדישות, מעוצבות וממותגות, ששינו את כל מה שאנחנו יודעים על המנה האהובה, שכל כך כיף לאכול אותה, בעיקר בעמידה כשטחינה נוזלת על הידיים ומכתימה את החולצה.
19 צפייה בגלריה
איזה פלאפל מזכיר לכם את הילדות שלכם?
איזה פלאפל מזכיר לכם את הילדות שלכם?
איזה פלאפל מזכיר לכם את הילדות שלכם?
(צילום: ירון ברנר)
אף על פי שמדובר בסך הכול בחומוס טחון ומטוגן, לא תמצאו בארץ שתי פלאפליות שבהן פלאפל בטעם זהה. יש פלאפל ירוק יותר ויש פלאפל ממש צהוב, יש פלאפל אוורירי יותר ויש פחות, יש עם יותר פירורי לחם ויש בלי פירורי לחם בכלל. כולם טעימים וכולם נעשים מהלב.
19 צפייה בגלריה
פלאפל
פלאפל
(צילום : יח"צ )
ואם לרגע חשבתם שפיתה היא הדרך היחידה שבה אפשר לאכול פלאפל, אז טעיתם בגדול, כי יש בארץ מנות פלאפל שנארזות בלאפה עיראקית, בזלביה תימנית, בבאגט או בתוך לחוח. כל אחד יעשה את הבחירה שלו. אלה הפלאפליות שאנחנו הכי אהבנו, כתבו לנו בתגובות מה אתם הכי אוהבים.
660 כותרת ביניים

הקוסם

הפלאפל של הקוסם הוא ללא ספק אחד המוכרים בארץ ואחד האהובים בתל אביב. מדובר על כדורים בעלי טעם אלוהי שנארזים לתוך פיתה בשרנית ושמנמנה ויחד איתם גם סלט וחציל מטוגן מסודרים במיומנות.
19 צפייה בגלריה
הקוסם
הקוסם
הקוסם
(צילום: לין לוי)
תמיד יש תור בכניסה אך אל דאגה, תוך כדי ההמתנה יחלקו לכם כדורים רותחים וטעימים בטירוף שזה עתה יצאו מתוך השמן. אל תוותרו על כוס רימונדה ועל פרוסה של חציל בפנים, זה עושה את כל ההבדל. מחיר המנה 22 שקלים.
שלמה המלך 1 תל אביב, 03-5252033, כשר

פלאפל רצון

בעוד כל שאר המקומות גובים מחיר של שתי ספרות על המנה, הפלאפל של רצון נחשב לפלאפל הכי זול בתל אביב ואולי אפילו בכל אזור המרכז: כבר שנים הוא שומר על מחיר קבוע של 6 שקלים, כאילו אנחנו ברשות הפלסטינאית ולא במרכז תל אביב. בהחלט מחירי פוסט קורונה פינת צדק חברתי. אבל עזבו את המחיר - איך הפלאפל? התשובה במילה אחת - מעולה. פיתה שלתוכה נכנסים הכדורים (כמות נדיבה, יש לציין) יחד עם סלט כרוב, בצל עם סומק והרבה טחינה טעימה. יותר טוב מזה - נשתגע.
קינג ג'ורג' 17 תל אביב, כשר

פלאפל פרישמן

הפלאפליה הצמודה לסביח בפרישמן, עם סניפים בכל רחבי הארץ. הסניף האחרון נפתח ממש בימים אלה במדרחוב לוינסקי בתל אביב, ובשבוע הבא ייפתח סניף נוסף בשוק הפשפשים. על אף שהוא לא מוכר כמו הסביח, הפלאפל של פרישמן נותן לו פייט לא קטן - הם מתחרים לא רק על תואר התור הארוך ביקום אלא גם על בלוטות הטעם של כל העוברים ושבים בצומת הסואן של דיזנגוף-פרישמן.
19 צפייה בגלריה
סביח פלאפל פרישמן שוק לוינסקי
סביח פלאפל פרישמן שוק לוינסקי
פלאפל פרישמן החדש בשוק לוינסקי
(צילום: יח"צ)
אל תוותרו על ביס מסיגר שמטוגן במקום ויכול לשמש לכם כנשנוש לפני המנה העיקרית. מי שרוצה למחוק את רגשות האשמה מהעובדה שהרגע תקע מנה וחצי, יכול להתחם במיצים בכבישה קרה במיצוציה הסמוכה.
פרישמן 42 תל אביב, כשר (ובשאר סניפי הרשת)

מפגש אושר

עם שם כל כך מבטיח כנראה שאי אפשר לטעות: הפלאפל של בנצי ארבל ועמרי קרביץ הוא לא סתם פלאפל - מדובר בפלאפל של שף, או נכון יותר - של שני שפים. המקום מגניב כמו שרק פלאפל של שפים במרכז תל אביב יכול להיות, והוא מציע לא רק מנה בפיתה אלא גם הרבה ואווירה.
19 צפייה בגלריה
בנצי ארבל
בנצי ארבל
בנצי ארבל, שף עם פלאפל
(צילום: דנה קופל)
אז איפה היד של השף תשאלו? היד של השף באה לידי ביטוי בהרכבה של כל הדבר הזה - בקערה קטנה מערבבים מראש את כדורי הפלאפל עם סלט, עמבה, חריף וטחינה, ורק אחרי זה הכל נכנס לתוך הפיתה, כך שאין סיכוי שתפספו טעמים בביס. בפעם הבאה שאתם שם אתם חייבים לדגום גם את מנת סלט האושר שמציעים במקום. מחיר המנה: 24 שקלים.
קינג ג'ורג' 105 תל אביב, לא כשר

בוטקה 23

אחד מאותם המקומות החדשים והטרנדים שבהם המציאו מחדש את המנה העתיקה. כאן מגישים את הפלאפל עם שניצל וסביח באותה הפיתה. אל קולקציית הסלטים שבמקום מצטרפת גם עמבה נדירה שאפשר למצוא כמוה רק בשוק התקווה.
מחיר המנה הגרנדיוזית שתשביע אתכם לפחות ליממה - 32 שקלים, ומנת פלאפל רגילה עולה 18 שקלים. אל תוותרו על הצ'יפס הנפוח של פעם, שמעליו גםמזלפים רוטב שום לימון.
האצ"ל 23 שכונת התקווה תל אביב, 052-6557799‏, כשר

פלאפל גבאי

לירן גבאי יודע להכין פלאפל, וגם למכור אותו בקטע מגניב. כל מנה מגיעה מפוצצת בכדורים חמים ופריכים שנדחפים לתוך פיתה טעימה בחברת סלטים. שני דברים אסור בשום אופן להחמיץ כאן: האחד זה כדורי הפלא הנהדרים, שהם למעשה כדורי פירה מטוגנים; והשני זו קבלת הפנים של "פלאפל גבאי מחבק אותך". לא מבינים? תשאלו במקום ותקבלו את השואו.
19 צפייה בגלריה
פלאפל גבאי
פלאפל גבאי
פלאפל גבאי
(צילום: יח"צ)
מחיר המנה 19 שקלים. חובה אחרי בילוי בחוף הים של בוגרשוב.
בוגרשוב 25 תל אביב, 03-6297060, כשר

פלאפל יקי'ס

ללא ספק הפלאפליה האהובה על תושבי רמת גן. השירות במקום סחבקי ושכונתי, וכדורי הפלאפל שמטגנים כאן קטנים וירוקים מאוד. לתוך הפיתה הם נכנסים עם ביצה חומה, חומוס וגרגירי חומוס. הצ'יפס מגיע בשקית נפרדת בצד, ולנו זה עבד ממש טוב. חצי מנה עולה 10 שקלים ומנה שלמה תעלה לכם 22 שקלים.
ארלוזורוב 81 רמת גן, 050-7680659‏, כשר

פלאפל התאומים

הפלאפליה של התאומים פועלת כבר 42 שנה ובה התאומים ישראל ורחמים דמארי מכינים מנות פלאפל הנחשבות לחלק ממיתולוגיה של גבעתיים.
19 צפייה בגלריה
(צילום: משי בן-עמי)
בשבוע שעבר הם ויתרו על תעודת הכשרות ועוררו סערה תקשורתית, אבל את הפלאפל הם ממשיכים להכין כפי שעשו מאז ומעולם. הפלאפל עצמו נטול כמעט כל ירק והוא בצבע חום צהוב, המרקם דחוס והטעם מעיד על יד עדינה בתיבול. מנה עולה 18 שקלים ועל חצי מנה תשלמו 10 שקלים. אפשר גם להזמין מגשית פלאפל ב-22 שקלים.
בן-גוריון 184 גבעתיים, 03-7318257, לא כשר

פלאפל מוסא

את הפלאפל של מוסא מכינים מאז שנות ה-50 של המאה הקודמת. השואו האמיתי הוא תהליך ההכנה של המנה, בעיקר כי הכדורים צהובים וגדולים במיוחד והם נארזים לפיתה עם תוספות מקוריות כמו ביצה קשה, סלט עגבניות חריף, גרגרי חומוס ותבשיל פול עם כמון וקציצת ירק. מחיר המנה 22 שקלים.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
ויצמן 12 נתניה, 09-8846425, כשר
גיבורי ישראל 34 נתניה, 09-8846425, כשר

תפארת הפלאפל

המקום קיים מעל 35 שנים וגילינו בו פלאפל מעולה, עדין בטעמו ואוורירי. את המנות מגישים בתוך פיתות שמנמנות ובאוויר עומד הלך רוח שפוגשים רק במקומות המשפחתיים שהפכו למוסד. מנת פלאפל עולה 17 שקלים וחצי מנה 10 שקלים. את כדורי הפלאפל, וכן את המבחר הנאה של הסלטים, תתבקשו להכניס לתוך הפיתה שלכם לבד כי כאן מאמינים בשפע.
ויצמן 147 כפר סבא 09-7673083, כשר
660 כותרת ביניים

הפלאפל התימני

בפאתי שכונת הבוכרים, במקום שנראה כמו חור בקיר בסמטה ירושלמית עתיקה, נמצאת מנת הפלאפל הכי מיוחדת בירושלים אם לא בארץ כולה. והשוס הוא לא בכדורי הפלאפל אלא במה שמחליף במנה את הפיתה, כי כאן הכדורים הזהובים נארזים בלחוח (20 שקלים), בזלביה עם ביצה קשה (17 שקלים), במלאווח (20 שקלים) או אפילו בתוך ג'חנון (22 שקלים).
19 צפייה בגלריה
סיור קולינרי בשכונת מאה שערים
סיור קולינרי בשכונת מאה שערים
(צילום: לין לוי)
נשמע מוזר, אנחנו יודעים, אבל זה לגמרי עובד. מאחורי הדלפק הקטנטן עומלים העובדים, וגודל המקום כולו - מהדלפק ועד לדלת - הוא מקסימום 2 מ"ר, אבל את מנת הפלאפל הזו לא תשכחו בחיים.
יואל 22 ירושלים, 02-5821551, כשר למהדרין

פלאפל האחים לוי

הפלאפליה הוותיקה של משה לוי קיימת מאז 1962 ואת הפלאפל מגישים בתוך אשתור - פיתה עיראקית גדולה וטעימה בטירוף, הודות לאפייה בתוך תנור מיוחד. היום מפעיל את המקום הדור השני שמכין את הפלאפל על פי מתכון מקורי וזהו אחד הפלאפלים הטעימים יותר בארץ. מחיר המנה 17 שקלים.
מחנה יהודה 51 ירושלים, 02-6250282‏, כשר

פלאפל על הדרך

אחים כהן פתחו את דוכן הפלאפל שלהם לפני מעל עשור והוא מהווה נקודת עצירה חובה עבור תושבי האזור. למעשה, הפלאפל הזה הוא מוקד עלייה לרגל לזללנים מהאזור וגם לכאלה שעוברים משם במיוחד - וממש לא רק על הדרך. את הטחינה והחומוס האחים מכינים בעצמם במקום, וכך גם את הסלטים ואת הפיתות. כדורי הפלאפל שמכינים כאן פריכים ובעלי צבע זהוב מושלם, וטעמם מתובל קלות ולא אגרסיבי. לצד הפלאפל האחים מציעים גזוז של פעם במקבץ טעמים. מנת פלאפל עולה כאן 16 שקלים.
בכניסה למבוא מודיעים, ראשון-חמישי 10:00-19:00, כשר למהדרין

עופר פלאפל

הפלאפל של עופר נחשב לאחד מאבני היסוד של מודיעין. כאן תמצאו את תרבות השפע במיטבה, בזכות ההגשה בסגנון האהוב ביותר על הישראלים - "אכול כפי יכולתך".
19 צפייה בגלריה
עופר פלאפל
עופר פלאפל
עופר פלאפל
(צילום: לין לוי)
המקום עובד בשיטת פלאפל חופשי, כלומר, מקבלים את הפיתה ומעמיסים כמה שרוצים - גם מהפלאפל וגם מהתוספות והסלטים. לפלאפל גוון ירוק כהה, ומחיר המנה 18 שקלים.
שמואל הנביא 6 מודיעין מכבים רעות, 08-9716501, כשר בד״צ
עמק דותן 66 מודיעין, 08-9716501, כשר בד״צ
660 כותרת ביניים

פלאפל ענבי

מקום היסטורי בטבריה מכיוון שפועל בעיר מאז 1954. אף על פי שהחליף את המיקום כמה פעמים, הפלאפל נשאר אותו הפלאפל - ויש האומרים שהוא אחד הטובים במדינה. הכדורים נארזים בפיתה מדושנת בסלטים טריים והמנה עולה 17 שקלים. הפלאפל שמכינים במקום, על פי אותו המתכון מאז ומעולם, אינו מכיל פירורי לחם ועשיר בתיבול. שימו לב, המקום פתוח רק עד 14:00.
רחוב הפרחים בכניסה לשוק העירוני טבריה, 04-6720608, כשר

פלאפל אבו נאסר

הפלפאליה של אבו נאסר היא מקום פשוט, כמו פעם, ללא כל מיתוג או פלצנות. הוא קיים מאז 1984 בשוק עפולה ושייך לאבו נאסר, ערבי נוצרי מנצרת שבנו שאדי עובד לצידו.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
כדורי הפלאפל כאן פיקנטיים וטעימים. מנה עולה 20 שקלים וחצי מנה 11 שקלים, ומבחר התוספות המשודכות למנה מתמקד בעיקר - טחינה, סלט ירקות וצ'יפס של פעם.
השוק 3 עפולה, 050-7833866‏, בפיקוח איגוד הרבנים

פלאפל מישל

זה אחד המוסדות הקולינריים המיתולוגיים של חיפה שפועלים קרוב ל-50 שנה ומדובר על פלאפליה שבמיוחד בשבילה שווה לכם להגיע לשוק ואדי ניסנאס.
19 צפייה בגלריה
(צילום: אמיר דיב)
קבלת האורחים כאן חמה ובשנייה שתיכנסו תקבלו כדור אחד לטעימה, שיהיה קל יותר להמתין למנה. את הכדורים מטגנים כאן מיד עם ההזמנה - הכדורים בצבע ירוק עז והטעם בהתאם - מיוחד במינו. מחיר המנה 20 שקלים.
ואדי 21 חיפה, 04-6444139, לא כשר

פלאפל ג'ורג'

הפלאפליה הזו היא עוד סיבה להגיע לואדי ניסנאס בחיפה כי מדובר על אחד הפלאפלים הטעימים בארץ. את פלאפל ג'ורג' פתח בנם של מי שהקים את פלאפל הזקנים וגם כאן, כמו אצל השכנים, מוגש פלאפל ירוק אלוהי, שבו את רוב עבודת התיבול עושה הירק.
19 צפייה בגלריה
פלאפל ג'ורג'
פלאפל ג'ורג'
פלאפל ג'ורג'
(צילום: ירון ברנר)
לא צריך יותר תוספת מלבד סלט עגבניות והמנה תעשה לכם זיקוקי דינור בפה. מחיר המנה 18 שקלים. ודבר אחד תזכרו - החיוך של ג'ורג' אומר הכל על המקום.
יוחנן הקדוש 26 ואדי ניסנאס חיפה, 050-5292089, לא כשר

פלאפל הזקנים

פלאפל הזקנים בוואדי ניסנאס צבר במהלך שנות הפעילות מועדון מעריצים וכאלה שמגיעים מכל רחבי הארץ בשביל לטעום את הפלאפל שמכינים כאן. הפלאפל הוא באמת אחד הטעימים, אוורירי, מתובל נכון, מטוגן במיומנות כך שהוא נשאר קריספי מבחוץ ונימוח מבפנים, וכל ביס חגיגה ירקרקה וחמימה. יש בפלאפל הזה טעמי כמון בולטים, הפיתות תמיד חמימות והטחינה במידת סמיכות מושלמת. מבחר התוספות הצנוע שכולל סלט ירקות, מלפפון חמוץ וסלט כרוב משאיר את מרכז הבמה לכדורים עצמם. מחיר המנה 17 שקלים.
ואדי 18 חיפה, 04-8514959‬, לא כשר

פלאפל בנימינה

בכל מנת פלאפל שמכינים בבוטקה הממוקם צמוד לכיכר שעל כביש 4 שחוצה את חדרה, יש לפחות 7 כדורי פלאפל ענקיים ורוטב שום ופטרוזיליה סודי שהופך את המנה הזו למנת הפלאפל הכי מיוחדת.
19 צפייה בגלריה
פלאפל בנימינה
פלאפל בנימינה
(צילום: לין לוי)
מסביב לבוטקה העתיק הזה תמיד יש אנשים, ומי שמכיר את הרוטב שום, תמיד יבקש ממנו תוספת קטנה בקופסת פלסטיק לדרך. מחיר המנה 17 שקלים והיא אחת הנדיבות בארץ. הכדורים זהובים ונטולי כל ירק והטעם נותן את הכבוד לחומוס שממנו הם עשויים.
כביש 4 (כיכר "שער חדרה") צמוד לתחנת דלק פז, 04-6389950, כשר

פלאפל הטורקי

הפלאפליה הזו ממוקמת מחוץ לחומות העיר העתיקה בתוך בוטקה עם קירות כחולים. מדובר על מקום מיתולוגי שמכין את הפלאפל הכי מפורסם בעכו (הלא עתיקה). את המקום מפעילים היום הדור השלישי ובשנייה שהתריס הלבן מורם בבוקר, תור של לקוחות קבועים מכל העדות והדתות נפרס מסביב. בחזית הדלפק ניצב סיר טיגון ענק והעובדים במקום שולפים מתוכו בזריזות כדורי פלאפל זהובים. תמיד יש שם עובדים שמטפלים מהר בתור הארוך, אחד מגלגל את כדורי הפלאפל לתוך השמן והשני אורז אותם בתוך הפיתות. חצי מנה עולה 8 שקלים, מנה שלמה עולה 16 שקלים.
יהושפט 24 עכו, כשר

פלאפל ערפי

בפלאפליה הזו תמצאו את הפלאפל הכי ירוק בארץ. המקום קיים מאז 1959 ומאחורי הדלפק עובדים 3 בני משפחה עמלים בסינרגיה מושלמת כדי להספיק ולשרת תור ארוך של לקוחות קבועים. הכול מתקתק במהירות כך שגם אם יש לפניכם כמה עשרות ממתינים, תקבלו את מנת הפלאפל שלכם תוך מספר דקות. כל מנת פלאפל מכילה לא פחות משמונה כדורים שטעמם מתובל מאוד, עד כדי ממכר. פשוט אי אפשר להפסיק לאכול את המנה עד שהיא לא נגמרת. מחיר מנה 14 שקלים.
רחוב סלאח א דין כיכר חיים פרחי (בכניסה לשוק), 04-9919279, לא כשר

פלאפל וואקי

בבוטקה קטן ונטול שלט, בכניסה לבית ספר תיכון, מגישים את הפלאפל המיתולוגי של בית שאן, בתוך לחמניית בגט רכה עם עגבנייה, כרוב לבן ומלפפון חמוץ. המקום הזה קיים כבר 50 שנה ודורות של ילידי בית שאן גדלים על הבגטים הממולאים בפלאפל של וואקי.
19 צפייה בגלריה
סיור קולינרי בבית שאן
סיור קולינרי בבית שאן
(צילום: לין לוי)
הפלאפל עצמו נטול ירק ויש לו צבע צהוב וטעם עדין, כי מרבית לקוחות המקום הם תלמידי התיכון. מחיר המנה 14 שקלים.
שד' הארבעה בית שאן, ראשון-חמישי 16:00-7:00, כשר פרווה

חומוסיית שמסייה

המקום הזה הוא אומנם חומוסיה אבל יש בו את אחת ממנות הפלאפל המיוחדות יותר. מדובר על כדורים ענקיים שמכונים "כדורי זהב". מה שעוד מיוחד בהם הוא התיבול כי הם מכילים חמישה תבלינים שונים ביניהם כמון וציפורן וזה נותן בוסט מיוחד לטעם. את הכדורים האלה נוהגים להגיש במקום מעל או לצד לימון שנכבש מדי בוקר. מנה שלמה עולה 15 שקלים.
שוק העיר העתיקה (מול חנות התבלינים של כואדי), 04-9811440, לא כשר
660 כותרת ביניים

מלך הפלאפל שלום התימני

במרכז מסחרי ישן, לא רחוק מהמקום המפורסם מוריס שמטגן פריקסה, נמצא זיכרון ילדות של כל אשדודי. המקום קיים מאז 1064 וכיום מנוהל על ידי הדור השני. המקום עצמו צנועה מאוד, כדורי הפלאפל שמטוגנים בו שחומים למדי והטעם - נוסטלגיה. מחיר המנה 17 שקלים. שימו לב, יש בעיר סברה כי ברגע שהמשיח יבוא, הוא יגיע לאכול את הפלאפל של שלום.
בפסאז' של המרכז המסחרי רובע א אשדוד, 055-6873710‏, כשר

איציק מלך הפלאפל

איציק מכין פלאפל כבר קרוב ל-20 שנה והמקום שלו הומה אדם תמיד. הפלאפל כאן הוא ממש פלאפל של פעם, נטול תיבול אגרסיבי או ירק, פשוט פלאפל זהוב וטעים שנערם לתוך פיתה עם צ'יפס שמטוגן בתוך בלילת טמפורה.
19 צפייה בגלריה
מה אוכלים בשדרות
מה אוכלים בשדרות
(צילום: לין לוי)
מחיר מנה 16 שקלים. השירות מהיר ואדיב ואין סיכוי שלא יגררו אתכם כאן לשיחות על פוליטיקה.
בן יהודה 10 שדרות, 08-6849536, כשר

פלאפל הרצל ובניו

המקום, שפועל בעיר מאז 1963, מנוהל היום על ידי ילדיו של הרצל, והוא נחשב למוסד מיתולוגי עבור כל מי שמתגורר בדימונה, או התגורר בה בעבר. מאחורי הדלפק עובדים זריזים שנותנים שירות עם נשמה. מנת הפלאפל במקום ענקית בכל קנה מידה והכדורים עצמם זהובים ומתובלים בעדינות. המנה עולה 15 שקלים.
מ"ד המעפילים 215 המרכז המסחרי הישן דימונה, כשר

פלאפל דימונה

צמוד ל״פלאפל הרצל ובניו״ פועלת פלאפליה נוספת שעל פי הסיפורים המקומיים פתח תלמידו של הרצל. טעם הפלאפל מאוד דומה לזה של שכנו אך הוא בעל טעם קצת עדין יותר, מתובל קצת פחות.
19 צפייה בגלריה
בתי אוכל בדימונה
בתי אוכל בדימונה
(צילום: לין לוי)
משך ההמתנה למנה הוא לא יותר משתי דקות, והשירות משדר רצון עז לרצות. גם כאן, מנת הפלאפל עולה 15 שקלים.
מ"ד המעפילים 215 המרכז המסחרי הישן דימונה, 050-8353788, כשר

בית הפול האדום

בית הפול האדום הוא דוכן אדום בצומת המרכזי של העיר העתיקה של באר שבע, ממנו צמחה אימפריה שבהמשך גם התפצלה והולידה את המקום הבא בכתבה - ע"ע בית הפול הירוק. המקום הזה הוא חלק ממיתולוגיה של העיר ויש בו שירות מהיר ודלפק מבריק עם הרים של סלטים ותוספות. מלבד הפלאפל הנהדר שבטעם שלו יש ניחוח היסטורי, מציעים כאן גם פול מצרי אמיתי וצ'ורוס לקינוח. מחיר מנה 18 שקלים.
הרצל 55 באר שבע, 08-6276898‏, כשר

בית הפול הירוק

בבית הפול הירוק מציעים מלבד כדורי הפלאפל הטעימים גם חומוס סופר פוד עם תוספת ספירולינה והוא טעים מאוד ומיוחד לא פחות. יש כאן, כמו בבית הפול האדום גם פול מצרי נהדר שמוגש בתוך פיתה עם רשימה ארוכה של תוספות, ביניהן גם חציל מטוגן בבלילה סודית וצ'יפס מטוגן בבלילה סודית אחרת. אבל בואו נתמקד בפלאפל: יש לו טעם חזק של ירק ואפשר להזמין את זה בתוך פיתה או בתוך קונוס אקולוגי. מחיר מנה בפיתה - 20 שקלים.
חברון 66 מתחם ביג באר שבע, 08-975595, כשר

פלאפל צנעני

הפלאפליה הצנועה הזו ממוקמת במדרחוב הישן של אשקלון. מיד כשתיגשו למקום יציעו לכם כדור פלאפל זהוב שתוכלו לטעום עוד לפני ההזמנה. בעל המקום סימפטי מאוד והפלאפל שהוא מכין נטול כל ירק, מתובל בנדיבות בשום וטעים מאוד. מחיר המנה 17 שקלים.
הרצל 13 אשקלון, כשר

פלאפל דמתי

דמתי הוא הפלאפל המיתולוגי של גדרה שממוקם הרחק מהאזור המסחרי, בשכונת מגורים שלווה. הפלאפל כאן נארז באהבה גדולה לתוך פיתה כאילו היה אחד הילדים של בעלי המקום, בני הזוג דמתי.
19 צפייה בגלריה
(צילום: לין לוי)
הכדורים צהובים וגדולים במיוחד, והם נארזים לתוך פיתה עם סלט ירקות, כרוב כבוש, טחינה (בנפרד) ושני סוגי חריף. מחיר המנה 16 שקלים.
לילינבלום 22 גדרה, 08-8592460, כשר

פלאפל אסולין

את הפלאפליה הזו פתח דוד אסולין ב-1958 והיום מנהל אותו בנו שעובד עם מכשיר מיוחד שמשחרר בו זמנית 4 כדורי פלאפל לתוך השמן הרותח. במקום חצי מנה יש במקום מיני פיתה שעולה 8 שקלים. מנה שלמה של פלאפל עולה 17 שקלים. שימו לב - כדורי הפלאפל הזהובים מכילים גם שומשום.
הרצל 46 באר שבע, 08-6233824, כשר

בוטיק הפלאפל

בוטיק הפלאפל הוא בין עסקי המזון הוותיקים ביותר באילת. הוא ממוקם בתוך בוטקה כחול מצוחצח שחרוט בזיכרון הילדות של ילידי אילת. איציק ביטון שממשיך כאן את העסק של הוריו מכין פלאפל אווריריים במיוחד וצהובים במיוחד, אין בו שום זכר לעשבי תיבול וטעמו עדין וטוב במיוחד.
שדרות התמרים 107 אילת, כשר

אבשי

יש כמה דברים מיוחדים במנת הפלאפל כאן - קודם כל מדובר על מנה שאפשר להוסיף לה ביצה (מנה המכונה ״בובי״). חוץ מזה מדובר על מנה רצינית, שלפי ההערכות שוקלת עם כל המרכיבים כ-300 גרם.
19 צפייה בגלריה
אבשי
אבשי
אבשי
(צילום: לין לוי)
את הפיתות אופים במקום והכדורים מתובלים ביד נדיבה. את הצ'יפס מחליפים חצילים מטוגנים. מנת פלאפל עולה 19 ועם שתייה המחיר הוא 27 שקלים. חוץ מזה, יש כאן גם פלאפל בבאגט שעולה 28 שקלים.
נביעות 4 אילת, 08-6371637, כשר
660 כותרת ביניים

פלאפל בריבוע

רשת ״פלאפל בריבוע״ התחילה בשנות ה-90 בראשון לציון. מאז הייתה לרשת הפלאפל הכי גדולה בארץ שסניפיה מפוזרים בתחנות דלק של פז. הפלאפל של ״פלאפל בריבוע״ מרובע ונטול גלוטן והמנות נדיבות ונארזות לטייק אווי בתוך קופסה ממותקת. את הפלאפל אפשר לקבל במקום בגרסה הקלאסית (22 שקלים) או בגרסת ה״קולולו״ עם ביצה קשה, לימון כבוש ועריסה (25 שקלים). עבור נמנעים מגלוטן יש במקום פיתות נטולות גלוטן.
בפריסה ארצית