שתף קטע נבחר

ארגון הבריאות העולמי: אין חלקי קורונה חיים בחלב אם

מחקר של הארגון מגבה מחקרים קודמים שמצאו שההנקה בטוחה גם בעידן הקורונה, וכי לא נמצאו שברי וירוס "חיים" בחלב האם. ההמלצה ליולדות החולות: ניתן להמשיך להניק - עם מסיכה

הנקה היא המזון הטוב ביותר עבור התינוק, גם בעידן הקורונה: ארגון הבריאות העולמי מרגיע כי מסתמן שהנגיף אינו עובר בחלב האם, וכי לא בו נמצאו שברי נגיף "חיים". על הממצאים הכריז בסוף השבוע האחרון יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום, שאמר שמעדויות שנאספו מרחבי העולם, לא נמצאו שברי נגיפי קורונה פתוגניים, כלומר כאלו שעלולים להדביק בנגיף הקורונה.

 

"ילדים נמצאים בסיכון נמוך להדבקה ולמחלה קשה מנגיף ה-COVID19", אמר אדהנום. "עם זאת, הם בסיכון גבוה למחלות אחרות שבכוחו של חלב האם למנוע. בהתבסס על העדויות המדעיות, ארגון הבריאות העולמי קובע שיתרונות ההנקה עולים על הסיכון מפני הדבקה בנגיף הקורונה".

 

יתרונות ההנקה עולים על הסיכון מפני הדבקה בנגיף (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
יתרונות ההנקה עולים על הסיכון מפני הדבקה בנגיף(צילום: shutterstock)

ד"ר אנשו בנרג'י, יועץ הארגון לרפואת פוריות, הוסיף כי "שברי נגיף" נמצאו בחלב אם, אולם לא נגיף חי: "לא הצלחנו לאתר עד כה נגיפים חיים בחלב האם, כך שלא נמצאה עד כה עדויות לכך שקיים סיכון הדבקה מהנקה".

 

בחודש מרץ האחרון פירסם הוועד לרפואת האם והעובר בישראל מסמך עמדה ובו המידע שהצטבר בספרות הרפואית על סכנות הקורונה לנשים. המומחים קבעו בהנחיות, כי אין מניעה מהנקה אם כי החשש העיקרי הינו העברת הנגיף בשל המגע הקרוב לאם החולה מרסיסי רוק. דגימות חלב אם לאחר הלידה משש נשים שנדבקו נמצאו שליליות לנגיף.

 

על האם המיניקה החולה בקורונה להקפיד על שמירה על הגיינה עם הילוד כך:

 

  • הקפדה על שטיפת ידיים לפני מגע עם היילוד, הנקה או האכלה בבקבוק.
  • מסיכה כירורגית לאם.
  • אם האם בוחרת בשאיבת חלב או האכלה מבקבוק, יש להקפיד על כללי חיטוי וניקוי המשאבה והבקבוקים. ניתן לשקול האכלה בבקבוק על ידי אדם נוסף בריא.

 

קראו עוד:

"שאלו על ההנקה במקום לשאול מה שלומי"

אולי הוא רעב? 7 מיתוסים על הנקה

10 דרכים בהן בן הזוג יכול ממש לעזור בהנקה

 

"הנתונים מראים שההנקה בטוחה גם עבור נשים חולות קורונה, תוך נקיטת אמצעי זהירות שכוללים עטיית מסכה והקפדה על היגיינה", אומרת ל-ynet הפרופ' טל בירון, מומחית לגינקולוגיה ומנהלת היחידה לרפואת האם והעובר במרכז הרפואי מאיר. "עם זאת, מנסיון עם וירוסים אחרים, יש משמעות לכמות הנגיפית בדם האם.

 

"מרבית ההרות שנדבקו בווירוס הקורונה לא סבלו מתחלואה משמעותית, כנראה בעקבות העובדה שמרביתן אינן בקבוצת סיכון", מוסיפה פרופ' בירון. "בהחלט קיימת אפשרות שלנשים שלהן יש כמות וירוסים גבוהה יותר בדם ותחלואה משמעותית יותר, תהיה נוכחות של הווירוס בחלב.

 

"לכן עדיין יש מקום לעוד מחקר ולשיקול דעת חוזר במקרים בהם אנחנו מטפלים בנשים הרות עם מחלה קשה במיוחד. אין ספק שככל שיעבור הזמן ועולם הרפואה והמדע יצבור עוד ניסיון וידע, נוכל להיות בטוחים יותר בהמלצות המותאמות אישית לכל חולה, בהתאם למצבו או מצבה".

 

צפו: פרופ' טל בירון באולפן ynet על  הריון, לידה, פוריות והנקה בעידן הקורונה

 

 

 







 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
עדיין צריך לשמור על כללי זהירות
צילום: shutterstock
מומלצים