שתף קטע נבחר

מחקר: 36 כוכבי לכת עם חיים תבוניים בשביל החלב

מחקר טוען שאנחנו לא לבד בשביל החלב, הפלסטרים שנולדו כתוצאה מהמחאה בארה"ב והאם קבלת החלטות ספונטנית תהפוך אתכם למאושרים? החדשות הטובות

 

 

 

מחקר חדש ומפתיע, שפורסם אמש (יום ב'), טוען שעשויות להיות יותר מ-30 התיישבויות תבונתיות על כוכבי לכת ברחבי שביל החלב. מספרם הכולל של הכוכבים בגלקסיה שלנו נאמד ב-100 עד 200 מיליארד, ונראה שבמרכזה מצוי חור שחור ענקי.

 

חוקרים באוניברסיטת נוטינגהאם שבבריטניה טוענים שיש לא פחות מ-36 כוכבי לכת ועליהם חיים בגלקסיית שביל החלב, ועל חלקם - יש גם חיים תבוניים. אם אכן קיימות ציוויליזציות כאלה, הקרובה ביותר אלינו נמצאת במרחק של 17,000 שנות אור.

 

טום ווסטבי, שעמד בראש צוות החוקרים, אמר: "המחקר החדש שלנו מפשט הנחות המשתמשות בנתונים חדשים. הנתונים נותנים לנו הערכה מוצקה על מספר התרבויות בגלקסיה שלנו". פרופ' כריסטופר קונסיליס מאוניברסיטת נוטינגהם הוסיף: "צריכים להיות לפחות כמה עשרות תרבויות פעילות בגלקסיה שלנו, בהנחה שלקח 5 מיליארד שנה כדי שייווצרו חיים אינטיליגנטיים בכוכבי לכת אחרים".

 

גלקסיית שביל החלב (צילום: נאס
גלקסיית שביל החלב(צילום: נאס"א)

 

עם זאת, סייגו החוקרים את הנתונים שהציגו: "ייתכן גם שאנחנו התרבות היחידה בגלקסיה שלנו". להודעת החוקרים

 

שביל החלב נוצר כנראה בדומה לשאר הגלקסיות, מהתכווצות עננת גז מסתובבת שצורתה כמעט כדורית. הכוכבים שנוצרו בעננה תוך כדי תהליך ההתכווצות נראים כיום ככוכבי הצבירים הכדוריים. מאוחר יותר בשלב ההתכווצות הצטבר הגז לדיסקה שטוחה שממנה נוצרו הכוכבים שבשביל החלב, הדומים ברובם לשמש. החומר הבראשיתי שנותר, ועמו חומר שנזרק מהכוכבים בתום חייהם, בצורת גז ואבק, הוא החומר הבין-כוכבי הנצפה היום.

 

פלסטר בצבעים

טוב, עכשיו, מסתבר שלפחות משהו טוב אחד קורה בשטח בעקבות מותו הנוראי של ג'ורג' פלויד, שמסעיר את ארה"ב והעולם כולו בימים אלה.

 

פלסתרים בשלל צבעים (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של Band-Aid)
פלסתרים בשלל צבעים(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של Band-Aid)

 

מותג פלסטרים מהגדולים בארה"ב ובאוסטרליה, Band-Aid, הכריז על הפצת פלסטרים בגווני עור שונים, ולא רק הגוון הבהיר שכולנו מכירים ומשתמשים בו.

 

בחברה הודיעו שהפלסטרים החדשים יהיו במגוון צבעים כדי לשקף את מגוון הצרכנים: "אנחנו מחויבים לנקוט בפעולות ליצירת שינוי מוחשי עבור קהילת השחורים", כתבו בהודעה שהתפרסמה ברשת.

 

הלו קיטי והבוס החדש

ועכשיו, חדשות טובות לטומוקוני טוג'י, כן! שואלים את עצמכם מי זה? זה הבוס החדש של הלו קיטי.

 

שינטרו טוג'י, סבו של טומוקוני והאיש שייסד את החברה שבבעלותה המותג של הלו קיטי, החליט לפרוש אחרי 60 שנה, ובגיל 92 החליט שהגיע הזמן לתלות את החליפה המצוירת שלו.

 

הסב הפורש והלו קיטי (צילום: רויטרס)
הסב הפורש והלו קיטי(צילום: רויטרס)

 

אז ברכות לנכד שיירש מותג עולמי שווה מיליונים, מה שכן, למנהל החדש כבר קשר מיוחד עם הלו קיטי, הם חוגגים יום הולדת באותו היום, רק שהוא צעיר ממנה ב-14 שנים.

 

ולסיום, לוקח לכם מלא זמן להגיע להחלטות, נגיד מה לאכול לארוחת צהריים, או לאן לנסוע בחופשת הקיץ? תאמינו לנו זה לא יעשה אתכם מאושרים יותר.

 

יותר נכון, תאמינו לסקר חדש שנערך בארה"ב שמצא כי אחוז גבוה של אנשים מרגישים שמחים יותר לאחר קבלת החלטות בצורה ספונטנית. על פי הממצאים, אמריקני ממוצע יפעל בספונטניות כ-18 פעמים ביום, ואנשים קלילים, יהיו בעלי סיכויים גבוהים יותר ב-40% לראות עצמם כמאושרים. יותר מ-70% מהנשאלים טענו שהם מרגישים מאושרים יותר לאחר שהם מקבלים החלטה ברגע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים