שתף קטע נבחר

הכירו: תוכנית שירות לאומי לקשת הטרנסית

'נחשול טרנס' היא התוכנית היחידה שקיימת לטרנסג'נדרים בשירות לאומי, היא מיועדת לצעירים/ות על הקשת הטרנסית, שנמצאים בשלבים השונים של שינוי המגדר. צפו בריאיון באולפן ynet

צפו בריאיון באולפן ynet עם ענבר קרקובסקי ודניאלה פילדס:

 

"אני לא חושב שהייתי עושה שירות לאומי אם לא הייתה המסגרת הזו. כאדם טרנסג'נדר אני צריך התייחסות טיפה יותר עדינה וטיפה יותר גישה וליווי, נקודות שצריך לגעת בהן". כך מספר ענבר קרקובסקי, מתנדב בתוכנית "נחשול טרנס".

 

"תכנית 'נחשול טרנס' היא תכנית של שירות לאומי, תחליף לצבא. התכנית מיועדת לחבר'ה צעירים על הקשת הטרנסית – טרנסג'נדרים, ג'נדרפלואיד וכל הקשת", מסבירה דניאלה פילדס, רכזת התוכנית בעמותת "שלומית".  "הבנו שלחבר'ה האלה יש צרכים ייחודיים ולכן פיתחנו תכנית שנותנת מעטפת יותר כוללת ומלווה אותם בתחומים".

 

'נחשול טרנס' היא התכנית היחידה שקיימת לטרנסג'נדרים בשירות לאומי, היא מיועדת לצעירים/ות על הקשת הטרנסית, שנמצאים בשלבים השונים של שינוי המגדר.

 

המתנדבים/ות בתכנית מקבלים ליווי אישי של הרכזת, החל מהריאיון האישי, דרך השילוב במקום השירות ועד לסיום השירות. המתנדבים/ות משתלבים בכלל מקומות ההתנדבות בתחומים כגון: בריאות, חינוך, 

רווחה, משרדים ממשלתיים ועוד. הרכזת מבקרת אחת לשבועיים במקום השירות ובונה עם המתנדב/ת תכנית קידום אישית על פי צרכיו ויכולתו.

 

 

מתנדבים טראנסים בשירות לאומי ()
"כן, גם אנחנו אזרחים תורמים לכל דבר ועניין"

 

אחת לשבועיים מתקיימת סדנה קבוצתית, בה מקבלים המתנדבים/ות כלים להתמודדות עם השרות והכנה לקראת שילובם בחיים האזרחיים לאחר השירות, תוך התייחסות למאפיינים הייחודיים לקבוצה. קיימת אפשרות לדיור במהלך השירות למתנדבים/ות הנמצאים מתאימים בדירות שאינן מוגדרות באזור תל אביב.

 

כרטיס כניסה לחיים הישראליים

"זה תקן מיוחד. יותר מבינים אותך, כשאתה מגיע למקום שירות יודעים שאתה טרנס ולא צריך לעשות את תהליך היציאה מהארון מולם ולהסתבך בלשון פנייה זכר/נקבה", מוסיף קרקובסקי. "לחסוך את הכאב ראש, הבלגן וחוסר הנעימות. חוץ מזה יש כל מיני תכניות הכנה לחיים. אני שנה שנייה בפרויקט, למדנו איך לבנות קורות חיים וכו'".

 

פילדס מוסיפה: "מבחינתנו זו פריבילגיה להכניס את הקהילה הטרנסית לשירות הזה, כי הוא סוג של כרטיס כניסה לחיים הישראליים. תמיד מסתכלים אם עשית שירות צבאי או לאומי. מעבר לכל הכלים שהם מקבלים, זה גם איזשהו ticket של 'כן, גם אנחנו אזרחים תורמים לכל דבר ועניין'".

 

חלק גדול ממשתפי התוכנית בוחרים להתנדב בתחום זכויות האדם עם מבקשי מקלט, הקהילה הגאה, בתי ספר, מערכות בריאות, משרדים ממשלתיים וכל דבר שתורם לחברה.

 

קרקובסקי מסכם: "עברתי ניתוח עליון והייתי צריך לקחת חופשת מחלה. לא בטוח שבמקומות אחרים היו מבינים למה, ועוזרים לי כמו שדניאלה עזרה לי לקבל את ימי המחלה כמו שצריך להחלמה וכו'. זו תכנית שהיא ממש כמו כפפה ליד, בדיוק הצרכים שצריך בשביל להיות צעיר טרנס ולעשות שירות לאומי וגם לתרום בדרך הכי מדהימה וחזקה שיש".

 

 

מלגות לימודים לחברי הקהילה הטרנסית

מרכז התעסוקה הטרנסי של "המרכז הגאה", בשיתוף המותג "אבסולוט", מעניק מלגות לימודים לחברי הקהילה הטרנסית, כדי להרחיב את הכשרתם המקצועית, לפתח ולעודד יצירתיות ולאפשר הזדמנות שווה.

 

במסגרת פרוייקט ABSOLUT RAINBOW COMMUNITY יוענקו מלגות לימודים לא/נשים המזדהים על הקשת הטרנסית ללימודים בקורסים מקצועיים במגוון תחומים לבחירתם, במטרה להעניק להם כלים חדשניים, להרחיב את הכשרתם התעסוקתית ולרכוש ידע מקצועי רלוונטי.

 

מתנדבים טראנסים בשירות לאומי ()
"ולא צריך לעשות את תהליך היציאה מהארון מולם ולהסתבך בלשון פנייה זכר/נקבה"

על פי הדוח המסכם של משרד הכלכלה ונציבות שוויון הזדמנויות בעבודה בנושא תחושות וחוויות אפליה של מועסקים מקהילת הלהט״ב בשוק העבודה בישראל – דווח שטרנסג’נדרים/ות חוו אפליה בשיעורים גבוהים הרבה יותר מכל אוכלוסייה אחרת – בין מחצית לשני שלישים - בתהליך חיפוש וקבלה לעבודה, פיטורים או איום בפיטורים ובנושאי קידום בעבודה.

 

מרכז התעסוקה הטרנסי פועל לקידום העסקה של א/נשים על הקשת הטרנסית כדי לדאוג לרווחה כלכלית, לפיתוח אישי, תחושת שייכות, משמעות ומיצוי שאיפות ורצונות.

 

את הקורסים שיעסקו בנושאים ובתחומים מגוונים, יעבירו אנשי ונשות מקצוע להט"בים מובילים בתחומם, שיוכלו להכשיר מקצועית, ולתת את הייעוץ והידע החשוב על העבודה עצמה בפועל - כלהט"בים וכאנשי מקצוע כאחד.

 

לאחר הכשרתם, הצעירים/ות יקבלו את הליווי המתאים לצרכיהם מטעם מרכז התעסוקה הטרנסי בחיפוש עבודה שתתאים להכשרתם, תוך שיתוף פעולה עם מגוון החברות והעסקים המוגדרים כ"טרנס-פרינדלי" ע"י מרכז התעסוקה הטרנסי.

 

תהליך ההרשמה לקבלת המלגות יתבצע על ידי מרכז התעסוקה הטרנסי במרכז הגאה. מקבלי המלגה ייבחרו על סמך קריטריונים שייקבעו מראש ובהתאם לדרישות לכל תחום. לפרטים לחצו כאן 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
התכנית היחידה שקיימת לטרנסג'נדרים בשירות לאומי
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים