הזמרת והשחקנית הבריטית, ורה לין, שנודעה בזכות שירים שעודדו את החיילים ואת הציבור הבריטי במהלך מלחמת העולם השנייה, הלכה לעולמה בגיל 103. בהודעה שפרסמה היום (חמישי) משפחתה נכתב: "אנחנו עצובים מאוד להודיע על פטירתה של אחת מהבדרניות האהובות ביותר בבריטניה. היא הלכה לעולמה מוקדם יותר היום, מוקפת במשפחתה הקרובה".
4 צפייה בגלריה
ורה לין
ורה לין
ורה לין
(צילום: AP)
שיריה ובעיקר להיטה הגדול, We'll Meet Again, הפכו בתקופת המלחמה להמנונים בזכות המסרים האופטימיים שלהם, והעניקו ללין את הכינוי "אהובת ליבם של החיילים".
היא נולדה בשם ורה מרגרט וולש ב-20 במרץ 1917 בפרבר של לונדון והחלה להופיע במועדונים מקומיים כבר בגיל 7. כשהייתה בת 11 עזבה את בית הספר והקדישה את חייה לקריירת השירה והריקוד. בגיל 16 כבר עמדה בראש מספר הרכבים וכשפרצה מלחמת העולם השנייה היא התנדבה לסייע לכוחות הבריטים בעבודות שונות בעורף. אולם נאמר לה כי הדבר הטוב ביותר שהיא יכולה לעשות הוא להמשיך לשיר ולעודד את החיילים שנשלחים לחזית.
בשנת 1939 יצא השיר We'll Meet Again, שהפך עד מהרה לאחד מסמליה התרבותיים של המלחמה וקלאסיקה בריטית של כל הזמנים. משפחות שרו את השיר לחיילים בתקווה שיפגשו שוב בימים יפים יותר, והתלכדו סביבו כשהמטוסים הגרמנים רעמו מעל לונדון. באותם ימים לין הופיעה בפני חיילים, בבתי חולים ובבסיסים צבאיים מחוץ לגבולות בריטניה. "זה מאוד חשוב לבדר את הנערים", אמרה כשנשאלה אם אינה חוששת לטוס למקומות מסוכנים.
We'll Meet Again חזר ושימש כמקור עידוד וחיזוק המורל בתקופות הקשות של האומה הבריטית וחודש עשרות פעמים. בין היתר בידי פרק סינטרה, ג'וני קאש, רוד סטיוארט והבירדס ואף התנגן בסצנת הסיום של סרטו של סטנלי קובריק, "דוקטור סטריינג'לאב". רוג'ר ווטרס אף כתב על לין את השיר Vera שהופיע באלבום של פינק פלויד "החומה" משנת 1979.
4 צפייה בגלריה
ורה לין
ורה לין
ורה לין בצעירותה
(צילום: Baron/Hulton Archive/GettyImagesIL)
בשנת 1952 לין הפכה לאמן הבריטי הראשון שהצליח להעפיל למקום הראשון במצעד האמריקני ושנתיים אחר כך כבשה גם את המקום הראשון במצעד הבריטי עם שירה My Son, My Son. בשנת 1976 היא קיבלה את תואר הכבוד המלכותי דיים. ובשנת 2009, כשהיא בת 92, העפילה לפסגת מצעד האלבומים הבריטי תוך שהיא גוברת על מוזיקאים מוערכים כמו הביטלס וארקטיק מאנקיז והפכה רשמית לאמן המבוגר ביותר שמגיע לפסגה הזו.
בהצהרה המיוחדת והנדירה של מלכת בריטניה, אליזבת', בעיצומה של מגפת הקורונה בחודש אפריל, השתמשה המלכה במסר של לין כשהבטיחה למשפחות שהופרדו בשל המגבלות כי "הם יפגשו שוב".
ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג׳ונסון, התייחס למותה וצייץ: "קולה המקסים והמופלא של דיים ורה לין היפנט ורומם את המדינה שלנו בכמה משעותינו הקשות ביותר. קולה ימשיך לרומם גם את לב הדורות הבאים".
4 צפייה בגלריה
ורה לין עם חיילים בכיכר טרפלגר, 1942
ורה לין עם חיילים בכיכר טרפלגר, 1942
ורה לין עם חיילים בכיכר טרפלגר, 1942
(צילום: Keystone/GettyImagesIL)
4 צפייה בגלריה
ורה לין במסיבת יום הולדתה ה-90, עם מרגרט תאצ'ר
ורה לין במסיבת יום הולדתה ה-90, עם מרגרט תאצ'ר
ורה לין במסיבת יום הולדתה ה-90, עם מרגרט תאצ'ר
(צילום: Matt Cardy/GettyImagesIL)