אל תיתנו לנו ורד, כמאמר השיר, גם לא זר, אפילו לא סט אפטרשייב ודאודורנט תואמים. אם אתם רוצים לשמח אותנו, הפריקים של הטכנולוגיה, תנו לנו משהו אלקטרוני. לא טלוויזיה או לפטופ חס ושלום, את זה אנחנו נקנה בעצמנו. אנחנו מדברים על גאדג'טים מגניבים, בקופסת קרטון מעוצבת, עם כפתור און/אוף. וכמובן, אפליקציה תואמת. מה שווה גאדג'ט בלי אפליקציה.
5 צפייה בגלריה
חייבים גם אפליקציה
חייבים גם אפליקציה
חייבים גם אפליקציה
(צילום: ynet)
מכיוון שלמרבית האנשים אין מושג איך בוחרים מתנה לחובב גאדג'טים, ומכיוון שהמדפים והמגירות שלנו כבר עמוסים באוזניות ובמצלמות רשת, החלטנו לצאת ולברר מהו יבול האלקטרוניקה בחנויות כיום. מצאנו שלט חכם למכונית, רצועת כושר ליד, מכונת גילוח היי-טק ומצלמה לרכב. הקצבנו לעניין עד 1,000 שקל, והתברר שאפשר אפילו לחזור עם עודף.
מוצר אלקטרוני צרכני כחול-לבן? זה באמת חיזיון יוצא דופן. השלט החכם של חברת אינפריס (Inpris) הישראלית עונה על כל ההגדרות ואף יותר: גם מגניב, גם כולל אפליקציה, וחוץ מזה הוא שומר על החיים שלנו כשאנחנו בכבישים.
השלט מעוצב היטב ועשוי מחומרים איכותיים. מרכיבים אותו על ההגה, והוא מאפשר לשלוט בכמה מהפעולות העיקריות בסמארטפון, כאלה שאחרת עלולות לגרום לנו להוריד את העיניים מהכביש: ניווט בווייז, שיחות טלפון, החלפת תחנות רדיו ובראש ובראשונה קבלת הודעות בוואטסאפ. הכול ניתן לתפעול באמצעות חמישה כפתורים עיקריים, ואחרי שמתרגלים את זה קצת ניתן לעשות זאת בלי להסתכל למטה.
5 צפייה בגלריה
שלט למכונית של Inpris
שלט למכונית של Inpris
שלט למכונית של Inpris
(צילום: ynet)
השלט מתחבר באמצעות חיבור בלוטות' לאפליקציה של אינפריס בסמארטפון, ובאמצעותה הוא מפעיל את הטלפון. כאשר מתקבלת הודעת וואטסאפ, האפליקציה פשוט מקריאה אותה באמצעות מנוע הקראת טקסט, בעברית צחה ועם יכולת זיהוי מפתיעה של מרבית המילים. ניתן להשיב טקסט אוטומטי ("אני בנהיגה כרגע") או להקליט הודעה ולשלוח אותה, הכול באמצעות כפתורי השלט.
הניווט בווייז הוא כנראה השימוש העיקרי בסמארטפון בזמן נהיגה, וכאן נותן השלט של אינפריס פתרון יפה: בלחיצת כפתור הוא מאפשר להקריא את היעד המבוקש, ומערכת ההפעלה הקולית של האפליקציה מצליחה לזהות את הכתובת היטב במרבית המקרים. בנוסף ניתן להזין ארבע כתובות עיקריות שאליהן אנחנו מנווטים בדרך כלל.
תפעול הטלפון נעשה באופן דומה: מנוע ההפעלה הקולית מזהה את שם הנמען שמקריאים לו מתוך רשימת אנשי הקשר בטלפון, וניתן להזין ארבעה אנשי קשר לחיוג בלחיצה אחת. האפליקציה כוללת מערכת רדיו עצמאית שעוקפת את מערכת המולטימדיה של המכונית. ניתן לקבוע ארבע תחנות רדיו עיקריות או להקריא את שם התחנה. בסיום הנהיגה צצה הפתעה חביבה: המערכת מזכירה לנו שיש ילדים במושב האחורי, או כל תזכורת אחרת שנרצה להזין לתוכה.
חייבים להגיד שיש עקומת לימוד בשימוש באינפריס, ובהתחלה העיניים מוסטות אינסטינקטיבית אל השלט כשצריך לתפעל אותו. השליטה במישוש נרכשת עם הזמן. יש לו עדיין כמה מחלות ילדות כמו סוללה לא נטענת שאורך חייה מוגבל, אבל בשורה התחתונה מדובר במכשיר מגניב ובעל פוטנציאל רב.
מחיר: 330 שקל באתר החברה
את פיטביט לא צריך להציג לחובבי הכושר והאלקטרוניקה: חברת השעונים החכמים וצמידי הכושר היא אחת הבולטות בעולם, מה שהביא את גוגל לרכוש אותה בסוף השנה שעברה. צמיד ה-Fitbit Charge 4 הוא הראשון שהחברה מוציאה לאחר הרכישה של גוגל, ואפשר כבר לסכם: מדובר בהמשך ישיר לצמידים הקודמים, משוכלל יותר ובעל יכולות נוספות, אבל לא בתפנית לכיוון חדש.
אם אתם אנשים של צמידי כושר חכמים, פיטביט צ'ארג' 4 עשוי להיות אחת הבחירות המומלצות ביותר. אחרי שהעולם כולו עצר את נשימתו, פיטביט הגשימה את המשאלות ושיבצה בצמיד חיישן GPS שמאפשר לתכנן ולצאת למסלולי כושר ולהנציח אותם, מבלי לקחת את הסמארטפון איתנו. בהיבטים הבריאותיים יש כאן גם חיישן חמצן בדם וחיישן לקצב הלב, ונוספה גם יכולת להפעלת ספוטיפיי ואפשרות תשלום באמצעות FitBit Pay (בינתיים לא בישראל). הצמיד גם עמיד במים ומתאים למעקב שחייה.
5 צפייה בגלריה
יש גם ספוטיפיי. צ'ארג' 4
יש גם ספוטיפיי. צ'ארג' 4
יש גם ספוטיפיי. צ'ארג' 4
(צילום: Fitbit)
האפליקציה של פיטביט מלווה אותנו לאורך כל היום, בפעולות הכושר (עם 20 סוגי פעילות גופנית), בתזכורות לחילוץ עצמות, בהדרכה בתרגילי התעמלות או הרפיה ויוגה ובמעקב אחר קצב הלב, מספר הצעדים מדי שעה וכמה אכלנו ושתינו. היא גם יודעת לעקוב אחר דפוס השינה שלנו בלילה ולדווח על הפרעות שינה.
ואחרי כל זה צריך לזכור שפיטביט צ'ארג' 4 הוא צמיד כושר ולא שעון חכם, אף שהוא מציג את השעה כשרוצים. המסך שלו אומנם מבוסס OLED איכותי, אבל הוא קטן ומונוכרומטי, ללא צבעים. לא ניתן להתקין עליו מסכי שעון יפהפיים כמו בשעונים החכמים, ואין לו גם ספריית אפליקציות עשירה להתקנה עליו, כמו בשעוני סמסונג אקטיב 2 או בשעוני אפל.
מחיר: 749 שקל בחנויות באג
העיצוב האיקוני של מכונות הגילוח של פיליפס לא משתנה כבר עשרות שנים: אותו ראש גילוח בעל שלוש טבעות סכינים עטופות ברשת, אותו גוף המכיל מנוע וסוללה נטענת רבת נפח. אבל מתברר שמתחת לפני השטח פיליפס צועדת אל עולם ההיי-טק, והיא מציגה את סדרת 7000: מערכת גילוח שלמה, שכוללת מכונה חכמה ואפליקציה תומכת שעוקבת אחר הגילוח שלך, ואם תרצה היא גם תלמד אותך להתגלח.
הדגם שבדקנו, S7960, עשוי באותה איכות שהיית מצפה מפיליפס: חומרים מוקפדים, תחושה נוחה ביד ובעיקר פעולת גילוח מצוינת. המכונה מצוידת גם בראש לגילוח זיפי זקן, שמאפשר לקבוע את אורך הזיפים בהסטת כפתור. אבל מה שבאמת חדש היא טכנולוגיית המעקב אחר הגילוח, שבפיליפס מכנים אותה "בינה מלאכותית לגילוח מותאם אישית".
5 צפייה בגלריה
מכונת הגילוח עם הבינה המלאכותית של Philips
מכונת הגילוח עם הבינה המלאכותית של Philips
מכונת הגילוח עם הבינה המלאכותית של Philips
(צילום: ynet)
לא ברור עד כמה מעורבת בפעולה הזו בינה מלאכותית, אבל האפליקציה מתכתבת איתך באמצעות צ'אטבוט חביב, ומבררת את העדפותיך בתחום הגילוח וגם אם יש בעיות שצריך להתמודד איתן. אחר כך היא קובעת תוכנית גילוח מותאמת אישית, שמתבטאת במהירויות משתנות של ראשי הגילוח בהתאם לרגישות עור הפנים.
מהלך הגילוח מספק חוויה מסוג חדש: באמצעות חיישן שנמצא במכונת הגילוח, האפליקציה עוקבת אחר אופן הגילוח ומידת ההתקדמות של התהליך ומנחה אותך איך לבצע את תנועות הגילוח, כולל משוב בצורת מחוג שהולך ועולה ככך שאתה מצליח למלא את ההנחיות. בסיום הגילוח האפליקציה מציגה דו"ח מפורט להפקת לקחים לקראת הגילוח הבא.
כל מי שנדרש להתגלח כחלק משגרת יומו מודע למאבק עתיק היומין בין סכיני הגילוח לבין מכונות הגילוח. אז אומנם פיליפס מאפשר גם גילוח יבש וגם גילוח רטוב, כולל קצף גילוח וכל הפינוקים, אבל תמיד נשארת השאלה אם לא עדיף כבר סכין גילוח שעושה את זה מהר יותר וחלק יותר. מי שמעדיף מכונת גילוח יאהב את המכונה הזו.
מחיר: החל מ-890 שקל בחנויות שונות
תסתכלו על המכוניות שמסביבכם: רוב הסיכויים שתראו שם מצלמות דרך. המכשירים האלה נכנסו לחיינו בשנים האחרונות, כתשובה לצורך לתעד את אירועי הדרך. לפעמים זו עשויה להיות העדות שתחלץ אתכם מצרה גדולה.
חברת ביקונקט, יבואנית מוצרי האלקטרוניקה הצרכנית של מוטורולה, השיקה כעת קו מוצרים חדש של מצלמות דרך, ואנחנו ביקשנו לבחון את הדגם המשוכלל מביניהם - GPS MDC500. מדובר במצלמת דרך כפולה עם מסך LCD מסוג TFT בגודל 2 אינץ', המאפשרת הקלטה כפולה מחלקו הקדמי והאחורי או הפנימי של הרכב בזווית רחבה של 150 מעלות למצלמה הקדמית. ההקלטה מקדימה היא באיכות Full HD 1920 x 1080p עם יכולת ראיית לילה, ובמצלמה האחורית באיכות של 720P. ההקלטה מתבצעת על כרטיס זיכרון עד נפח 32 מגה בייט, שיש להכניס למכשיר ואינו כלול בערכה.
5 צפייה בגלריה
מצלמת דרך כפולה של Motorola
מצלמת דרך כפולה של Motorola
מצלמת דרך כפולה של Motorola
(צילום: ynet)
המכשיר כולל אנטנת GPS חיצונית שמתחברת אליו באמצעות כבל ניתן לניתוק, והיא מאפשרת לעקוב כל העת אחר מיקום המכונית וגם לציין את המיקום בעת תיעוד תאונה. כמו כן מותקן במצלמה חיישן G-sensor לזיהוי תזוזות, שמפעיל באופן אוטומטי את צילום הווידאו במקרה של תאונה. המצלמה מתחברת לאפליקציה באמצעות רשת WiFi שהיא משדרת.
הדגם הזה של מוטורולה הוא אחד המשוכללים שתמצאו כיום בשוק, אבל אינו חף מחסרונות: סוללה דלת נפח מחייבת לחבר את המכשיר כל העת לשקע החשמל במכונית באמצעות כבל ארוך, שיש להעביר לצד החלון הקדמי. כמו כן, שיטת החיבור באמצעות WiFi מונעת גלישה באינטרנט כל עוד הסמארטפון מחובר למצלמה. האפליקציה נוחה לשימוש אם כי מדי פעם היא עוברת לשפה הסינית, עניין משעשע למדי.
מחיר: 599 שקל בחנויות שונות