הביטו בה, במגירה שבה נמצאים הסמארטפונים הישנים שלכם. יש מגוון רחב של סיבות שבגללן הטלפון עלול להיכנס למגירה - אולי הסוללה לא מחזיקה מספיק זמן, אולי הטלפון איטי מדי, אולי סתם קיבלתם טלפון חדש מהעבודה - אבל מעטים הם המכשירים שיוצאים ממנה.
4 צפייה בגלריה
אישה עם סמארטפון
אישה עם סמארטפון
כל מה שאפשר לעשות עם הסמארטפון הישן
(צילום: shutterstock)
רק שמתחת למסך (הסדוק? לא נורא) של הטלפון הישן, מסתתר עדיין מחשב קטן. הוא אולי כבר לא כשיר להיות החבר הדיגיטלי הכי טוב שלכם, אבל אם הוא נדלק, יש סיכוי לא רע שתוכלו למצוא לו שימוש. הדבר נכון בעיקר למכשירי iOS ואנדרואיד, ובמידה מסויימת גם ל-Windows 10 Mobile. מערכות הפעלה ותיקות יותר, כמו סימביאן של נוקיה, נתמכות הרבה פחות בימינו.

מצלמה לרכב

זקוקים למצלמה לרכב, ולא רוצים שהטלפון הראשי שלכם יתעסק בצילום בזמן הנהיגה? הטלפון הסלולרי הישן שלכם יכול להיות תחליף למצלמה יקרה. הרכיבו אותו על זרוע, חברו לחשמל, התקינו אפליקציה ייעודית - וזהו, יש לכם מצלמה שמקליטה כל הזמן. האפליקציות המודרניות יכולות להבין מתי אתם מדליקים ומכבים את הרכב (באמצעות זיהוי של כיבוי חיבור בלוטות', למשל) כדי לא להקליט כל הזמן; לגבות תוכן ליוטיוב; ואפילו לזהות תאונות באופן אוטומטי באמצעות חיישני הטלפון.
4 צפייה בגלריה
סמארטפון במכונית
סמארטפון במכונית
לא צריך מצלמת רכב, יש סמארטפון
(צילום: shutterstock)
ל-AutoBoy Dash Cam המיועדת לאנדרואיד יש, למשל, דירוג של 4 מתוך 5 כוכבים מכ-14,000 ביקורות. ב-iOS ההיצע דל יותר, ונראה כי האפליקציה הפופולרית ביותר עכשיו היא Smart Dash Cam, עם דירוג של 4.4 על בסיס כ-450 ביקורות.

מצלמת אבטחה

עוד שימוש מוצלח למצלמה של טלפון ישן הוא מצלמת אבטחה ביתית. גם כאן כל מה שצריך זה דרך לקבע את הטלפון, חיבור לחשמל וקישוריות אינטרנט. במקרה הזה יש אפליקציה אחת דומיננטית בשוק, הן עבור אנדרואיד והן עבור iOS - אלפרד. היישום, עם יותר מ-10 מיליון הורדות באנדרואיד בלבד (הוא פופולרי גם ב-iOS), כולל לא רק את היכולת לראות מרחוק מה מצלמת הטלפון רואה ברגעים אלה ממש (הן מטלפון אחר והן מדפדפן), אלא גם אפשרויות כמו זיהוי תנועה, ווקי טוקי, מצב לילה, אזעקה ומערכת הרשאות שמאפשרת לשתף את מה שרוצים עם המשפחה.
כן חייבים לומר שהגרסה החינמית של היישום מוגבלת וכוללת פרסומות, כשהגרסה המלאה מוצעת כשירות שמחירו עומד על כ-30 דולרים בשנה.

שלט אוניברסלי

אם מסך הטלוויזיה שלכם מתחבר לרשת, יש סיכוי לא רע שיש אפליקציה לטלפון המסוגלת לשלוט בו. הדבר נכון גם לרסיברים, רמקולים חכמים ומכשירי מולטימדיה נוספים. אם לא, תוכלו להשיג שליטה ביתית באמצעות משדר אינפרה-אדום חיצוני, שידמה את הפקודות שאותן מחלקים השלטים הסטנדרטיים שלכם. יש כיום בשוק מגוון רחב של משדרי אינפרה-אדום זולים מאוד - חברת Broadlink הסינית מתמחה בכאלה, והם איכותיים למדי - שיכולים להפוך כל טלפון לשלט אוניברסלי. ואגב, יכול להיות שגם בטלפון הישן עצמו יש כבר משדר אינפרה-אדום מובנה. טלפונים רבים של וואווי ו-HTC, למשל, כוללים משדר כזה.
4 צפייה בגלריה
תחליפו את השלט שלכם
תחליפו את השלט שלכם
תחליפו את השלט שלכם
(צילום: shutterstock)

מסך משני למחשב

רוצים להפוך את הטלפון למסך משני קטן עבור המחשב שלכם? יש אפליקציות שיאפשרו לכם לעשות גם את זה. למה זה טוב? כדי להריץ משחק או לראות סרט במצב של מסך מלא, ובו בזמן לראות מסמך על הטלפון, למשל. זה לא תמיד עובד טוב - בעיקר אם אתם מנסים לחבר את המסך המשני בחיבור אלחוטי, אך עם רשת מהירה מספיק תוכלו להגיע לתוצאות לא רעות. אפליקציות פופולריות בתחום הן Spacedesk ו-Splashtop - שתיהן ותיקות ומוכרות.

מצלמת רשת

יש לנו כתבה שלמה על אלתור מצלמות רשת באמצעות הטלפון, אך בקיצור נאמר שזה אפשרי ואפילו לא קשה במיוחד - בין אם אתם רוצים לחבר את הטלפון למחשב בצורה אלחוטית או חוטית. החלק המסובך ביותר יהיה קיבוע המכשיר בזווית שתאפשר לכם לדבר בנוחות, בלי שהמשתתפים האחרים בשיחה יקבלו הצצה פולשנית למדי לתוך האף שלכם.
4 צפייה בגלריה
הסמארטפון יכול לחלטר כמצלמת רשת
הסמארטפון יכול לחלטר כמצלמת רשת
הסמארטפון יכול לחלטר כמצלמת רשת
(צילום: shutterstock)