שתף קטע נבחר

לתת את הכבוד המגיע ל"זקני השבט"

אין ספק שמי שנפגע הכי קשה מנגיף הקורונה הם ותיקי השבט, שמצאו עצמם מחשש להדבקות בנגיף בבידוד מתמשך. היוצרת ציפי חורי יצאה עם מצלמה כדי לשוחח איתם, לשמוע את סיפור חייהם ולקבל דווקא עכשיו, מהם, זקני השבט, עצות חכמות להתמודדות עם זמנים קשים. סדרת כתבות חדשה שנחנכת בריאיון עם שורד השואה, אברהם גליקשטיין

משבר הקורונה הפך לחלוטין את שגרת חיינו, אבל יותר מכל השפיע על ה"אוכלוסיות בסיכון", ובהם הזקנים והקשישים. ציפי חורי, יוצרת ומפתחת תוכן, הרגישה שזה בדיוק הזמן לצאת אליהם עם מצלמה (ועם כל כללי הזהירות הדרושים) כדי להקשיב לסיפורי החיים שלהם ולקבל מהם "טיפ" על התמודדות בימי משבר. התוצאה של הקול הפנימי של חורי היא סדרת הסרטונים הקצרים "זקני השבט", שמתעדת פגישות עם בני 80 ומעלה.

 

הראשון שיוצג בסדרת הכתבות הללו, הוא אברהם גליקשטיין (88) שורד השואה יליד פולין, שמספר כיצד במקום מחסה בו הוא ומשפחתו היו אמורים לשהות שבועיים, הם הסתתרו שלוש וחצי שנים, בחושך כמעט מוחלט.

 

צפו בסרטון שצולם עם שריד השואה אברהם גליקשטיין :

 
גם אחרי תקופת בידוד ארוכה בדיור המוגן בו הוא מתגוורר, גליקשטיין שומר על מצב רוח טוב ומציע :"אני אומר לכם קינדרלך, נצלו את הזמן, ממשו את עצמכם, אשריכם שאתם בני בנים לארץ המצוינת הזאת, תבנו את ביתכם על אדני אהבה ורעות".
 
אברהם גליקשטיין  ()
"אני אומר לכם קינדרלך, נצלו את הזמן, ממשו את עצמכם". אברהם גליקשטיין
 

 

פרויקט התיעוד הייחודי נוצר הודות לשיתוף הפעולה של הצוות ב'בית בלב רחביה', וכן למיזם 'יוצרים זיכרון', לעיריית ירושלים ולחברה למתנ"סים. היוצרת חורי, חברת המסלול הציבורי ב"בית המדרש לרבנות ישראלית של מכון הרטמן והמדרשה באורנים", מסכמת: "יש בי המון אהבה לאנשים עם קמטים, שמקפלים בתוכם 80 ויותר שנות חיים. בזמן ההקשבה, הצילום, והעריכה הרגשתי איך אני מתמלאת. מוכנה להישען עליהם ולומדת, שותה את דבריהם בצמא. מצאתי אנשים מלאים באהבה, בשמחה, בחרדות, בפרספקטיבה, בחיות בוערת. זו זכות עבורי להיות שופר לקולות שלהם, והלוואי ורבים ישמעו, ילמדו, וימשיכו את דרכם".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים