שתף קטע נבחר

צפו: כך אנחנו נראים ממאדים. החדשות הטובות

הרובר קיוריוסיטי תיעד את כדור הארץ ונוגה מכוכב הלכת השכן, וגם קורס חינמי שיכול ללמד אתכם להציל חיים, והאי שהפתיע את תושבי מישיגן. מבזק החדשות הטובות

 

 

דברים שרואים משם, לא רואים מכאן: איך נראים כוכבי לכת שונים במערכת השמש, כמו מאדים, אנחנו יודעים, אבל הפעם, החדשות הטובות הן שאנחנו יכולים לדעת איך רואים אותנו, מכוכב הלכת השכן.

 

שימו לב לשתי הנקודות הקטנות האלה, כדור הארץ ונוגה, והן צולמו כ-75 דקות לאחר השקיעה במאדים. התמונה הזו צולמה על ידי הרובר קיוריוסיטי, שפועל במאדים מאוגוסט 2012. לאורך השהות שלו בכוכב הלכת השכן הוא תיעד מולקולות, חקר הרים, אפילו נסע מרחק של כמעט 12 קילומטר! אבל הפעם, הוא הצליח להעניק לנו נקודת מבט ייחודית, מרהיב.

 

נקודה קטנה בשמיים. כך נראה כדור הארץ ממאדים (צילום: נאס
נקודה קטנה בשמיים. כך נראה כדור הארץ ממאדים(צילום: נאס"א)

 

ועכשיו חדשות טובות מאוגנדה, גם שם מתמודדים עם מגפת הקורונה: שני יזמים מקומיים, שפועלים בדרך כלל למיחזור פלסטיק ופסולת לחומרי בניין, המירו את עבודתם וכעת הם ממחזרים בקבוקי פלסטיק למגני פנים לצוותים הרפואיים.

 

לאחר שממשלת אוגנדה, שבה אובחנו קצת יותר מ-700 חולי קורונה, סגרה עסקים שאינם חיוניים - החליטו פיטר ופייג', להמשיך ולמחזר את הפלסטיק שלהם לבתי החולים כדי להישאר חיוניים, אב טיפוס אחד שרץ ברשת הספיק, והצמד החל לקבל שיחות מבתי חולים שביקשו עוד ועוד מגני פנים. עד כה הולך לא רע לעסק של השניים, והם הספיקו לייצר כבר אלפי מגנים, אז גם שמירה על איכות הסביבה וגם על הבריאות, אהבנו.

מסכות ממוחזרות באוגנדה (צילום: Takataka Plastics)
מסכות ממוחזרות באוגנדה(צילום: Takataka Plastics)

 

אם אי פעם רציתם לקנות אי, אבל כולם היו יקרים מדי בשבילכם, חכו, אולי אי זמני יתאים לכם לתקציב. שימו לב להפתעה שצצה לה באגם במישיגן, אזרחים שהפליגו בשבוע שעבר באגם שמו לב לתופעה מוזרה – אי צף.

 

מדובר בצמחייה צפה, שככל הנראה התנתקה משאר החוף, כמו שקרחון מתנתק מהיבשה. הופעת האי הצף עשויה להיות קשורה לשחיקת האדמה ומפלס מים גבוה, המקומיים מודים שמעולם לא ראו דבר דומה לזה, וחוקרים כבר מתלהבים מהאפשרות להגיע למקום ולבדוק את הצמחייה. לפחות זה לא זבל.

אי באגם במישיגן (צילום: Joe Gee)
אי באגם במישיגן(צילום: Joe Gee)

 

אז בכל העולם מנסים לפצח ולמצוא תרופה לנגיף הקורונה, אבל בשקט בשקט צומחת לה מגפה לא פחות מפחידה, כן, בחודשים האחרונים הדאגה לבריאות הנפש הולכת וגדלה, וחרדה ודיכאון נמצאים במגמת עלייה.

 

מומחים צופים כי בשבועות, בחודשים ואפילו בשנים הבאות, אוכלוסיות ימשיכו לחוות פלאשבקים שונים הקשורים לתקופה המאתגרת שאנחנו עוברים עכשיו. אוניברסיטת ג'ונס הופקינס שבמרילנד ארה"ב מציעה קורס מקוון לעזרה ראשונה פסיכולוגית שעשוי לעזור ובחינם. הקורס נפתח ממש לפני שבוע, ומבטיח להכין אתכם טוב יותר למצבי החירום של הגוף שלנו. מרעיונות שונים להתמודדויות, ועד הערכת צרכים, התערבות חיצונית ומצבי רוח – וגם טכניקות שראסמי יכולות להציל חיים. אז אם אתם בעניין, תמהרו, אלפי אנשים כבר נרשמו. ותשמרו על עצמכם רבותיי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: נאס"א
נקודה אחת קטנה בשמיים
צילום: נאס"א
מומלצים