נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ציפה לאולם מלא בעצרת שקיים לפני יומיים בטולסה, אוקלהומה, במסגרת המרוץ לנשיאות. אחרי הכל, במטה שלו התגאו בביקוש של מיליון כרטיסים לאירוע שהתקיים באולם שמכיל 19 אלף מושבים בלבד. אבל בפועל, חלק מהשורות היו ריקות. הסיבה: קמפיין נגד טראמפ שרץ ברשתות החברתיות, ובעיקר בטיקטוק ובטוויטר.
הרוח החיה שמאחורי הקמפיין הזה, או לפחות אחת מהן, הייתה מרי ג'ו לאופ, בת 51, שמכונה בטיקטוק #TikTokGrandma ("סבתא טיק טוק"). היא קראה למשתמשים להזמין כרטיסים לעצרת - אבל לא להופיע. במקביל אליה, פעלה בטוויטר קבוצה של מעריצי K-Pop, פופ קוריאני, שפנו למשתמשים באותה בקשה.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ומרי ג'ו לאופ
דונלד טראמפ ומרי ג'ו לאופ
דונלד טראמפ ומרי ג'ו לאופ
(צילום: MCT, מרי ג'ו לאופ)
בריאיון לאולפן ynet מספרת לאופ כי זעמה על כך שהנשיא טראמפ קבע את העצרת ב-19 ביוני (מאוחר יותר האירוע הוזז ל-20 ביוני), התאריך שבו מציינים בארה"ב את סיום העבדות. "לקבוע את הכנס הראשון אחרי המגפה בעיר הזו, ביום הזה - זה היה יותר מדי", היא מסבירה.
לאופ מזכירה כי בשנת 1921 גזענים לבנים החריבו שכונה של שחורים והרגו מאות תושבים - אירוע שמכונה "הטבח של וול סטריט השחור", ונחשב עד היום לאחד המקרים החמורים של אלימות כלפי שחורים בתולדות ארה"ב.

כוכבת חדשה ברשת

לדבריה, היא לא הייתה פופולרית במיוחד בטיקטוק לפני הקמפיין שניהלה נגד טראמפ. "היו לי 1,000 עוקבים בערך ולסרטון הכי מצליח שלי היו 200 צפיות", היא מספרת. היום יש לה כבר 320 אלף עוקבים ולסרטון שפרסמה נגד טראמפ יש 1.2 מיליון צפיות.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ והמושבים הריקים
דונלד טראמפ והמושבים הריקים
דונלד טראמפ והמושבים הריקים
(צילום: AP)
- הבנת בדיוק מה אנשים עשו? הם נרשמו ופשוט לא הלכו?
"כן, אתה צריך להיכנס לאתר ולהירשם. כל מספר טלפון יכול לקבל שני כרטיס בחינם. הקאץ' היה שאתה חייב לתת להם את המייל ומספר הטלפון שלך. אני חושבת שזה היה שילוב של דברים, אני חושבת שהיו אנשים שלא התכוונו ללכת כי עדיין יש מגפה והם בטח לא רצו לסכן את עצמם. שישה אנשים מהקמפיין של טראמפ אובחנו חיוביים באותו בוקר".
- איך הרגשת כשראית את המושבים הריקים באצטדיון?
"היה יום הולדת לנכדה שלי ולא התכוונתי אפילו לצפות באירוע. אנחנו התכוננו לצאת והטלפון שלי צלצל בטירוף. חברה שלי שאלה אותי אם צפיתי בכנס. אמרתי שלא. היא אמרה 'אלוהים, את חייבת לצפות'. אז גיליתי שהכל התפוצץ".