שתף קטע נבחר

קמפיין למען ילדי האישה שהוכתה למוות

בעלה של רואן אל-כתנאני (29) חשוד בהכאתה למוות. גם העובר שהיה בבטנה לא שרד. אל-כתנאני הותירה שלושה ילדים, שני בנים ובת בני חמש עד עשר. שתי נשים ששמעו את סיפורה לא יכלו לעמוד מנגד, והן קוראות לעזור להן בתרומה עבור לימודים וטיפולים פסיכולוגיים לילדים של רואן

צפו בריאיון באולפן ynet עם נטלי מור אלמליח - מיוזמות הפרויקט לגיוס המונים "הקול של רואן", שחאדה אלקרנאווי - אביה של רואן, וסלים קרינאוי - בן דודה של רואן:

 

רואן אל-כתנאני (29) שבעלה חשוד בהכאתה למוות, הותירה שלושה ילדים, שני בנים ובת בני חמש עד עשר. רואן הייתה בהיריון וגם העובר שהיה בבטנה לא שרד. רואן הייתה גננת במקצועה ובמותה הפכה לאישה ה-12 שנרצחת על ידי בן זוגה והחמישית במגזר הערבי, בשנת 2020.

 

לטובת הילדים נפתח קמפיין גיוס המונים "קולה של רואן" ששואף לגייס 150 אלף שקלים עבור לימודים וטיפולים פסיכולוגים לילדים שנותרו ללא אם. 

 

שחאדה אלקרנאווי, אביה של רואן ז"ל, מספר: "הילדים כרגע נמצאים בגזרה של ההורים של הבעל הרוצח, והילדים, והסיכוי שלהם להישאר בחיים ילך לצד השלילי כי שם לא תהיה אמא שתחזיק אותם או תגן על הילדים. אנחנו מבקשים מכל אדם שיכול לעזור, שהילדים יהיו במסגרת שלנו ונדאג להם לעתיד יותר טוב".

 

אלקרנאווי, סבם של הילדים, חושש לגורלם, הוא דואג שמא יוזנחו במשפחת האב ומסביר: "פשוט מאוד, הילדים האלה גם אם יגדלו ובגיל מבוגר יידעו שאמא מתה על ידי אבא שלהם, לא יהיה מי שיחזיק אותם, הילדים ייצאו לרחוב, אני רוצה שהילדים יגדלו בלימודים, בחינוך, בדברים הכי טובים ולא יידרדרו למעשים לא מכובדים, מספיק האסון הוא כבד מאוד".

 

"הסיפור צמרר אותנו במיוחד"

סלים קרינאוי, בן דודה של רואן, מרחיב: "המשפחה מעולם לא ביקשו תרומות מאף גוף אחר בעולם. מדובר ביוזמה שידענו עליה רק לאחרונה על ידי סימה משדרות ונטלי מגן יבנה, שתי אמהות שלקחו על עצמן את העניין של העתיד של הילדים האלה מכיוון אישי מאוד.

 

היות שמדובר בילדים שאין להם קורת גג אחרת, שהחיים שלהם יהיו מאוד קשים והם יצטרכו לעבור מהלך לא נורמלי בחיים, במיוחד בחברה שלנו שהיא חברה בפני עצמה חיה עם אתגרים מאוד קשים, לכן היוזמה הזו היא מתנה לילדים שכשיהיו בגיל 18 הם יוכלו לעשות משהו קטן ממה שניתן להם על ידי המלאכיות האלה שבאו מחברה יהודית, חברה שבאה לשים את הערבות ההדדית מעל לכל העניין".

 

רואן אל-כתנאני  ()
רואן אל-כתנאני: האישה ה-12 שנרצחת על ידי בן זוגה והחמישית במגזר הערבי, בשנת 2020

 

נטלי מור אלמליח מיוזמות הקמפיין, מצטרפת לשיחה ומסבירה: "סימה גל ואני שמענו את שחאדה מתראיין ומספר על הרצח הנורא, והסיפור צמרר אותנו במיוחד. אבא שלה עשה מעשה אצילי מאוד והחליט לתרום את האיברים שלה, ובחברה הבדואית זה משהו ששונה מהנוף, וזה תפס אותנו", היא מרחיבה. "אמרנו שנשארו פה שלושה ילדים והקול של רואן הוא שקוף, לא רק שהיא אישה, היא אישה בדואית בחברה שהיא לא שוויונית. החלטנו על יוזמה של גיוס המונים למען הילדים, למען חינוך, טיפול וכל מה שקשור בזה".

 

לשאלה באילו תגובות נתקלו היא עונה: "התגובות לא פשוטות. שתינו מגיעות ממקומות שהם מאוד מבעבעים, ואנחנו מקבלות תגובות גזעניות כמו 'למה אתן לא מדברות על יהודיות?'... חשוב להגיד שאנחנו באות להוקיע רצח של נשים באשר הן ללא הבדל דת וגזע. אישה לא צריכה לחיות תחת אלימות, אבל הקול של רואן מרהט הוא קול שלא יישמע, ואנחנו רוצות להשמיע את הקול שלה, ושהילדים שלה ידעו שיש פה סולידריות, מעורבות חברתית, אנחנו אמהות, אנחנו נשים, זו הדרך שאנחנו צריכות להביע".

 

להצטרפות לקמפיין "קולה של רואן" לחצו כאן .

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים