שתף קטע נבחר

הוומבט הענק שחי באוסטרליה לפני 25 מיליון שנה

הוא שקל כ-150 ק"ג ונחשב לחופר מעולה. מדענים מצאו באוסטרליה מאובנים של וומבט ענק, שגודלו כשל דב שחור

חלקי מאובן של וומבט ענק, שחי לפני 25 מיליון שנה, התגלו ביבשת. מדענים, שפרסמו מחקר בנושא בסוף השבוע, אמרו כי גודלו של הוומבט היה כשל דב שחור. בנוסף מצאו החוקרים כי הוומבט הקדום היה חופר מצוין, וזאת לפי מבנה גופו.

 

הוומבט הקדום (צילום: רויטרס)
הוומבט הקדום(צילום: רויטרס)

 

וומבט דובי, החי כיום באוסטרליה, נחשב לכיסאי גדול ומגושם. הוא ניזון מעשב, עלים ושורשים. אורכו כמטר אחד ומשקלו נע בין 20-40 קילוגרם. איגוד השימור העולמי (IUCN) הגדיר את וומבט הדובי, הנחשב למצוי ביותר מבין מיני וסוגי הוומבטים במדינה כפגיע לפני כמה שנים. בתור יונק המומחה בחפירת מחילות לעומק של עשרות מטרים, הוא מהווה בשנים האחרונות מזיק מתוחכם לחקלאי המדינה, הגורם להרס גדרות וחופר מחילות מתחת לבתיהם.

 

הוומבט הקדום, שניזון מצמחים, מכונה Mukupirna nambensis. חלקי מאובן של הוומבט הענק נמצאו באגם באוסטרליה הדרומית. Mukupirna nambensis או "עצמות גדולות" בשפה האבוריג'ינית, מספק מידע על התפתחות הקבוצה המכונה vombatiforms, הכוללת גם קואלות.

 

וומבט (צילום: shutterstock)
כך נראה וומבט כיום(צילום: shutterstock)

 

לפי החוקרים, לאחר הכחדת הדינוזאורים לפני כ-66 מיליון שנה, שלטו ביבשת אוסטרליה חיות כיס, כמו הוומבט, שלהם רגליים קצרות ומבנה גוף שרירי ומוצק.

 

החוקרים הוסיפו כי הוומבט הקדום שקל כ-150 ק"ג, פי 5 מאשר הוומבט שחי כיום באוסטרליה. ד"ר רובין בק, מרצה לביולוגיה באוניברסיטת סלפורד, שהוביל את המחקר, אמר ל-BBC: "קואלות ווומבטים הם בעלי חיים מדהימים, אך בעלי חיים כמו זה שנמצא מראים כי קרוביהם הנכחדים היו יוצאי דופן עוד יותר, ורבים מהם היו ענקיים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים