שתף קטע נבחר

מקבלים עצה מ"זקני השבט"

אין ספק שמי שנפגע הכי קשה מנגיף הקורונה הם ותיקי השבט, שמצאו עצמם בבידוד מתמשך. היוצרת ציפי חורי יצאה עם מצלמה כדי לשוחח איתם, לשמוע את סיפור חייהם ולקבל מ"זקני השבט", עצות חכמות להתמודדות עם זמנים קשים. הפעם ריאיון עם חנינא פדהאל שימי הקורונה מזכירים לו את מגפת הדבר שחווה בתימן כילד

משבר הקורונה הפך לחלוטין את שגרת חיינו, אבל יותר מכל השפיע על ה"אוכלוסיות בסיכון", ובהם הזקנים והקשישים. ציפי חורי, יוצרת ומפתחת תוכן, הרגישה שזה בדיוק הזמן לצאת אליהם עם מצלמה (ועם כל כללי הזהירות הדרושים) כדי להקשיב לסיפורי החיים שלהם ולקבל מהם "טיפ" על התמודדות בימי משבר. התוצאה של הקול הפנימי של חורי היא סדרת הסרטונים הקצרים "זקני השבט", שמתעדת פגישות עם בני 80 ומעלה.

 

 

הפעם שוחחה חורי עם חנינא פדהאל שעלה לארץ מתימן במרבד הקסמים, ימי הקורונה מיד מזכירים לו את מגפת הדבר שהייתה בתימן כשהיה ילד. אחיו נדבק במגפה ודווקא הרפואה המסורתית היא שהייתה קרן אור עבורם.

 

צפו בסרטון שצולם עם חנינא פדהאל:

 
חנינא ומשפחתו חלמו תמיד על ארץ ישראל וכשהגיעו, קיצצו לו את הפיאות, לצערה של אימו הקליטה לא הייתה חלקה. חנינא פעל שנים רבות בדבקות ובשמחה בתחום החינוך, הוא חלם רחוק והגיע גבוה. פדהאל מציע לכולנו לשאוף להגיע למשהו, כמו כל מנהיג.

 

פרויקט התיעוד הייחודי ,"זקני השבט", נוצר הודות לשיתוף הפעולה של הצוות ב'בית בלב רחביה', וכן למיזם 'יוצרים זיכרון', לעיריית ירושלים ולחברה למתנ"סים.

 

חנניה פדהאל ()
חנניה פדהאל: "גם לגדולי האומה החליפו חיתולים, תשאפו לגדולות".

 

היוצרת חורי, חברת המסלול הציבורי ב"בית המדרש לרבנות ישראלית של מכון הרטמן והמדרשה באורנים", מסכמת: "יש בי המון אהבה לאנשים עם קמטים, שמקפלים בתוכם 80 ויותר שנות חיים. בזמן ההקשבה, הצילום, והעריכה הרגשתי איך אני מתמלאת. מוכנה להישען עליהם ולומדת, שותה את דבריהם בצמא. מצאתי אנשים מלאים באהבה, בשמחה, בחרדות, בפרספקטיבה, בחיות בוערת. זו זכות עבורי להיות שופר לקולות שלהם, והלוואי ורבים ישמעו, ילמדו, וימשיכו את דרכם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים