שתף קטע נבחר

עצרת גאווה הערב: "ירושלים היא גם שלנו"

"החבר'ה בירושלים מאוד מתרגשים להראות את הנוכחות שלנו, דווקא על רקע אירועים שקרו בשבוע האחרון. להראות שירושלים גם שלנו, להראות שאנחנו לא הולכות לשום מקום". נושאות תפקידים ב"בית הפתוח" בירושלים בריאיון באולפן לקראת עצרת הגאווה שתתקיים היום בבירה

צפו בריאיון האולפן ynet עם אמונה קליין בר נוי, ונעם יבין מ"הבית הפתוח" בירושלים:

 

במקום מצעד גאווה, עתידה להתקיים הערב בירושלים עצרת גאווה, העצרת מתקיימת על רקע אירועים שבהם נתלשו דגלי הגאווה בעיר, וברשתות החברתיות מופצת מודעה, שלא ברור מה מקורה, שעליה חתום לכאורה ארגון להב"ה, והיא מציגה כיצד להסתנן לתוך מצעד הגאווה מבלי לבלוט.

 

"הומופוביה תמיד יש, היא לא רק בשבוע האחרון והיא תמיד נמצאת ברעשי רקע", מספרת אמונה קליין בר נוי, מנהלת קהילה ב"בית הפתוח" בירושלים. "אבל כשאנחנו לומדות כקהילה לתפוס את המקום שלנו אז זה, בפני עצמו, משמעותי. זאת אומרת, רעשי הרקע לא יזוזו לשום מקום, אבל בחמש השנים האחרונות הבנו שאם לא נצבע את העיר באהבה שלנו ובקהילה שלנו, אז לא נתקדם והתחלנו באמת להשמיע את הקול שלנו יותר".

 

עצרת גאווה בירושלים ()
עצרת גאווה בירושלים

 

על השאלה: "האם ההליכה לעצרת מלווה בחשש, שמשהו יקרה? שמישהו עלול לפגוע בך?", ענתה נועם יבין יו"ר משותפת של "הבית הפתוח", כך: "אני סומכת על ממשלת ישראל שעושה את העבודה שלה, אנחנו בקשר רציף איתה היום. אני לא יכולה להגיד שאנחנו חיים בהרגשה שבכל רגע מישהו יפגע בנו, אבל אנחנו בהחלט לא מקילים ראש בקומץ הקיצוני שכל שנה מנסה להפחיד אותנו ולהוציא אותנו הרחובות ולהחזיר אותנו בחזרה לתוך הבתים ולתוך הארון".

 

לגבי "המדריך למתלהט"ב", אותה מודעה המפיצה קוד לבוש, דפוסי התנהגות והנחיות בעת מעצר. ובעצם מציעה איך להשתרבב לעצרת, הוסיפה יבין: "אנחנו לא מקלים ראש ואומרים, טוב, אין לזה משמעות. למשטרה יש את זה , לנו יש את זה. אנחנו נפקח עשרות עיניים על הכול ועל כולם כדי לוודא שכל באי ובאות העצרת יהיו בטוחים ובטוחות ושתהיה להם חוויה ערכית, משמעותית וגם קהילתית".

 

 

טקסט

 

קליין בר נוי מסכמת: "החבר'ה בירושלים מאוד מתרגשים להראות את הנוכחות שלנו, דווקא על רקע אירועים שקרו בשבוע האחרון. להראות שירושלים גם שלנו, להראות שאנחנו לא הולכות לשום מקום. כולנו מאוד בעניין, הרבה מתנדבות ששמחות לעזור להרים את העצרת הזאת ולהשמיע את הקול של מי שלא יכולה להגיע בין אם בגלל הקורונה ובין אם בגלל הארון. ואנחנו מתרגשות להתכנס ביחד כקהילה, שוב, כמו שאנחנו עושות מדי קיץ. לפתוח שנה חדשה של קהילה וגאווה ואהבה בירושלים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים