שתף קטע נבחר

נאס"א מחפשת: מי ייצר שירותים שיפעלו על הירח?

לקראת חזרת האמריקנים לירח ב-2024 מבקשת סוכנות החלל האמריקנית סיוע בתכנון שירותים לאסטרונאוטים. וגם מה הריח של החלל? מבזק החדשות הטובות

סליחה, יש אינסטלטור על הירח? סוכנות החלל האמריקנית נאס"א מציעה פרס בגובה 35 אלף דולר למי שיעצב אסלה שתפעל על אדמת הירח וזה לא כל כך פשוט כפי שזה נשמע. 

 

 

נאס"א שמה לה למטרה להחזיר את האסטרונאוטים לירח עד שנת 2024, וגם שם מניחים שהאסטרונאוטים מתישהו, אתם יודעים, יצטרכו ללכת לשירותים. השירותים יצטרכו לעבוד כך שיופעלו גם בחלל, וגם על הירח עצמו, שם הכבידה היא בערך שישית ממה שאנחנו מרגישים כאן על כדור הארץ.

 

השירותים על הירח צריכים להיות חסכוניים במים וגם להתאים לגברים ולנשים. בנוסף, הם נדרשים לסייע בשמירה על סביבה "בתולית" מפני ריחות לא נעימים. הוראות נוספות התייחסו גם לגודל ולמשקל של האסלה. המועד האחרון להגשת העיצובים הוא באוגוסט הקרוב, הזוכים יוכרזו באוקטובר. רוצים לסייע לאסטרונאוטים האמריקנים?

 

השירותים בחלל ייראו כך? (איור: נאס
השירותים בחלל ייראו כך?(איור: נאס"א)

 

ולחדשות טובות מתחום הסביבה. בזמן שאנשים עסוקים בללכלך את הים, יש כאלה שדואגים לנקות אותו, ולקחו את זה הפלגה אחת קדימה.

 

קבוצת Ocean Voyages בהוואי שברה שיא מטורף באיסוף כמות הפלסטיק הגדולה ביותר מהאוקיינוס השקט. השיא ההיסטורי נשבר בשבוע שעבר עם שובה של ספינת הפסולת של הקבוצה לנמל הונולולו כשעליה 103 טונות פלסטיק ופסולת נוספת שנאספו במצבע המיוחד בחודש וחצי האחרונים. מאז שחזרו לנמל, הספינה הספיקה לצאת למסע נוסף, כדי לנקות את הים עוד קצת. אם כבר קרוז בימי הקורונה, אז כזה.

הספינה שאספה את הפסולת (צילום: Ocean Voyages Institute)
הספינה שאספה את הפסולת(צילום: Ocean Voyages Institute)

 

ולסיום, פתחנו עם שירותים בחלל ונסיים עם הריח שלו: חשבתם לעצמכם פעם: "איך החלל מריח?" אז תדעו ש.. גם את זה המציאו.

 

בושם חדש הושק בריח של החלל החיצון. אתם אולי חושבים שזו בדיחה, אבל מדובר בפיתוח רציני לגמרי. הניחוח פותח על ידי כימאי בשם סטיב פירס, בשיתוף עם נאס"א. המאמצים לשחזור הריח החלו כבר בעשור הקודם, כשבמקור הריח נוצר כדי לעזור לאסטרונאוטים להתאמן לפני שיגור, על מנת למנוע את תופעות הלוואי האפשריות שהם עלולים להיתקל בהן. אולי כדאי לחשוב על גרסת מטהר אוויר שכבר תסגור את הפינה לשירותים מהאייטם הקודם, טיפ קטן מאיתנו לגאונים שם בנאס"א.

בושם בריח חלל  (צילום: Eau de Space)
בושם בריח חלל (צילום: Eau de Space)

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים