שתף קטע נבחר

חשש באוסטרליה: הקואלות ייכחדו לפני 2050

דו"ח עגום: שינויי האקלים, השריפות וכריתת העצים עלולים להוביל להכחדת הקואלות בניו סאות' ויילס, אלא אם יחל פרויקט שימור מיידי

 

 

האם אחד מסמלי אוסטרליה בסכנת הכחדה? על פי דו"ח עגום שהוצג היום (ג'), הקואלות במדינת ניו סאות' ויילס באוסטרליה ייכחדו עד שנת 2050 אלמלא תתבצע פעולה ממשלתית דחופה שתמנע את אובדן שטחי המחיה שלהן.

 

החקירה הפרלמנטרית בניו סאות' ויילס, המדינה שבה מספר הקואלות הגדול ביותר מבין שש מדינות אוסטרליה, מצאה גם כי ההערכה הממשלתית שלפיה בשטח המדינה 36 אלף קואלות לא עדכנית ולא מהימנה.

 

קואלה מלקק מים (צילום: רויטרס)
כריתת העצים מובילה לסכנת הכחדה. קואלה(צילום: רויטרס)


כבר בדו"ח שנכתב ב-2016 נמצא כי מספר הקואלות צנח ברבע תוך כ-20 שנה, ואותו דו"ח ניבא המשך ירידה בקצב דומה. לפי הערכות שונות, מספר הקואלות אינו גבוה יותר מ-21 אלף, והערכה זו עוד נכתבה לפני השריפות הקשות בקיץ האוסטרלי לפני כחצי שנה.

 

הדו"ח, שהוצג היום (ג') והוכן על ידי ועדה שכללה נציגים מכמה מפלגות, גילה כי אובדן שטחי המחיה נותר האיום הגדול ביותר על הישרדות הקואלות בניו סאות' ויילס, ולמרות זאת נמשכים כריתת העצים ובירוא היערות.

 

הוועדה, שחקירתה ארכה שנה, ציינה כי אובדן בתי הגידול התעצם בעקבות השריפות בשנה האחרונה, כשלפי ההערכה הושפעו מכך 24% משטחי המחיה של הקואלות באדמות ציבוריות. בחלק מהאזורים, יותר מ-81% משטחי המחיה נשרפו. ב"גרדיאן" נכתב כי בצורת ושריפות שמקורן בשינויי האקלים רק החריפו לפי הדו"ח את האיומים על הקואלות.


אוסטרליה שריפות אש קואלה חולצה (צילום: AFP)
קואלה שחולצה מאחת השריפות בקיץ האוסטרלי האחרון(צילום: AFP)

 

"בהינתן גודל האובדן כתוצאה משריפות לאוכלוסיות מקומיות חשובות, הוועדה מעריכה כי הקואלות ייכחדו מניו סאות' ויילס לפני 2050", נכתב בשורה התחתונה העגומה של הדו"ח. "לכן דרושה התערבות ממשלתית דחופה כדי להגן על שטחי המחיה ולהתמודד עם האיומים האחרים על הישרדות הקואלות".

 

"הדו"ח הזה צריך להיות זה שיוביל לתפנית עבור הקואלות", אמרה יו"ר הוועדה ממפלגת הירוקים, קייט פיירמן. "האסטרטגיות והמדיניות שנהוגות כעת במטרה להגן עליהן אינן עובדות".

 

הוועדה פירטה 42 המלצות שונות, ובכלל זאת מתן עדיפות גבוהה להגנה על שטחי המחיה של הקואלות, שיפור שיטות המעקב, הגדלת המימון לארגוני סיוע, איסור על כריתת עצים ביערות מוגנים והענקת תמריצים לחקלאים שמגנים על האדמה. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים