שתף קטע נבחר

הלך לעבודה וקיבל 100 אלף דולר טיפ

חיים מחוץ לכדור הארץ, מירוץ צבים שלא תרצו לפספס ואיך הפכה השפלה פומבית בבית קפה לטיפ מפואר. מבזק החדשות הטובות

 

 

 

על השאלה האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ - קשה לענות, אבל מדענים בהחלט מגיעים לתגליות שמקרבות אותנו צעד נוסף להבנה שאנחנו כנראה לא לבד.

 

אסטרונומים גרמנים מצאו שני כוכבי לכת מבטיחים, רק 11 שנות אור מאיתנו. שניהם מסתובבים סביב כוכב, גליזה 887 שמו, ועשויים להיות בהם תנאים נוחים לחיים. דרך אגב, בחלליות שקיימות היום, ייקח לכם בסך הכל כמה עשרות אלפי שנים כדי להגיע אל שני כוכבי הלכת האלה.

 

הדמיה של הכוכב וכוכבי הלכת שלו (הדמיה: University of Göttingen)
הדמיה של הכוכב וכוכבי הלכת שלו(הדמיה: University of Göttingen)

 

ומשהו קצת יותר קרוב. שנת 2020 באמת התחילה צולעת בכל מה שקשור לאירועי ספורט, אבל יש טורניר אחד שכן מתקיים, והוא לא פחות מעניין. הכירו את טור דה צב, כן כמו טור דה פראנס, רק עם צבים.

 

מדובר באירוע שמתקיים מאז 2008, כשמטרתו היא פיקוח ושימור אוכלוסיית צבי הים. ארגון שמירת צבי הים עוקב במשך שלושה חודשים אחר נדידת הצבים - שיוצאים למסע מחופי הקינון שלהם, אל שטחי המסתור שלהם. לפני תחילת "המירוץ" החוקרים מניחים על גבי הצבים מכשירי ניטור, הכל בניסיון להבין את ההתנהגויות הטבעיות של צבי הים. השנה שוחררו הצבים הראשונים למירוץ כבר לפני שבועיים, ועם צבים כמו עם צבים, זה ייקח זמן להגיע ליעד.

צב יוצא למירוץ (צילום: Richard Gallagher)
צב יוצא למירוץ(צילום: Richard Gallagher)

 

תכירו את לנין גוטיירז (Lenin Gutierrez), בן 24 ומה עושים בגיל 24? עובדים בקפה, מרוויחים קצת כסף, במיוחד בימי הקורונה. כשהגיע לנין לעבודה בשבוע שעבר, כמו כל בוקר בסניף בסן דייגו, הוא נקלע לסיטואציה לא נעימה, לקוחה שהגיעה לרכוש קפה, השפילה אותו בפומבי, אחרי שביקש ממנה, סך הכל, לעטות מסכה.

התמונה שצולמה ע
התמונה שצולמה ע"י הלקוחה שלא עטתה את המסכה(צילום: מתוך הרשתות החברתיות)

 

היא בתגובה עשתה לו שיימינג ברשתות החברתיות, והוא לא נשאר חייב וסיפר את הגרסה שלו בפייסבוק. הווידאו הפך לוויראלי, וההמונים לא תאמינו, פתחו את הארנק ונתנו לו עד עכשיו טיפים על סך של מאה אלף דולר על עוגמת הנפש שעבר.

 

מבזק החדשות הטובות - העוסק בענייני מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד חדשות טובות - מתפרסם בכל שבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך הרשתות החברתיות
לנין גוטיירז
צילום: מתוך הרשתות החברתיות
מומלצים