שתף קטע נבחר

הפופוליזם המאחד של לגליזציית הקנאביס

אז כך נראית חירות? בליכוד ובכחול לבן תרים כנראה אחרי קולות של מאות אלפי צעירים שבא להם לעשן חופשי-חופשי, ובשביל קולות – הכול מותר

 

קנאביס בועדה בכנסת ישראל (צילום:עטא עוויסאת)
(צילום:עטא עוויסאת)

אני שמה את נפשי בכפי, ומסתכנת באי-פופולריות בקרב מאות אלפי משתמשים בקנאביס ושל מובילי הקמפיין להכשרתם.

 

 

בשבוע שעבר אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית, לראשונה אי-פעם ובהסכמת ועדת השרים לחקיקה, שתי הצעות חוק שעניינן סמים קלים: אחת של ח"כ שרן השכל מהליכוד, שמציעה אי-הפללה של הצרכנים, והשנייה של ח"כ רם שפע מכחול לבן, שמציעה לגליזציה מלאה. הצעת החוק של שפע – שהוא מחנך ויו"ר ועדת החינוך והתרבות של הכנסת, תאמינו או לא – היא מרחיקת לכת, ומבקשת להפוך את ישראל לאזור שבו צריכת סמים (כן, אני יודעת, סמים קלים) תתאפשר בחופשיות גמורה לכל אזרחית ואזרח שגילם מעל 21.

 

בימים הקרובים תוקם ועדה מקצועית ובה פקידים ממשרדים שונים, ובתום שלושה חודשים – טוב, זה הרי ממש דחוף – תגיש הוועדה נוסח הצעת חוק לשר המשפטים.

 

אני לגמרי מבינה את הצורך לאפשר שימוש נגיש בקנאביס רפואי לנזקקים, ואף תומכת בכך. יש להקל את הביורוקרטיות הבלתי נסבלות על מי שהירוק-ירוק הזה, על צורותיו השונות, יכול לאפשר לו חיים נטולי כאבים, על פי קביעת רופאיו. למה למרר את חיי החולים?

 

אבל יש מי שהפכו את השימוש החופשי בסם – וכן, זה סם – לאידיאולוגיה. נכון, לא רק בישראל. אז מה? האם זו סיבה לסמם בסמכות וברשות את המוני צעירינו? מה הפופוליזם הזה לנו?

 

כן, הבנתי שכרגע לא המאבק נגד הקורונה הוא מה שמאחד את ממשלת האחדות שלנו, שאין-ספור ליטרים של דם רע זורם בעורקיה, ולא הצורך המשותף להתמודד עם המגפה הכלכלית ועם כמעט מיליון מובטלים, שרובם צעירים. כל אלה עניינים של מה בכך אצל מנהיגינו. מה שבאמת הצליח לאחד את הליכוד וכחול לבן בהנהגת יו"ר הקואליציה מיקי זוהר בשבוע שעבר, על כל סערותיו, הוא נושא הלגליזציה של הקנאביס. או כמו שאמרה ח"כ השכל: "זו בשורה אמיתית לציבור שוחרי החירות. זה ביטוי לזכותו של אדם לפרטיותו ולצנעת חייו".

 

אז כך נראית החירות? ממש מגילת זכויות האדם, פסל החירות שלנו. בליכוד ובכחול לבן תרים כנראה אחרי קולות מאות אלפי צעירים שבא להם לעשן חופשי-חופשי, ובשביל קולות – כל פופוליזם מותר.

 

יהיו מי שיקראו לי אולי מיושנת, או לא פופולרית. אבל מבדיקה מהירה שערכתי, הקנאביס שאינו למטרות רפואיות אינו חוקי ברוב המכריע של המדינות בעולם. אז מה בוער פה? מה דחוף? אנחנו רוצים שמציון תצא התורה הזו? זה הסיפור?

 

בינתיים מסתבר שרק 20 אחוז מהצעירים שאיבדו את עבודתם בעקבות משבר הקורונה הצליחו לחזור לשוק העבודה. הבה נסמם אותם. הנה פתרון נפלא. או ברצינות: רדו מזה. גם כך יש לנו מספיק צרות.

 

  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות ערוץ הכנסת
לימור לבנת
באדיבות ערוץ הכנסת
מומלצים