האקדמיה האמריקנית לקולנוע וטלוויזיה הזמינה לא פחות מ-819 אנשי קולנוע חדשים שיצטרפו לקבוצה היוקרתית שתכריע מי יהיו המועמדים והזוכים בטקס האוסקר. בין החברים החדשים אפשר להבחין בכוכבות העולות סינתיה אריבו, זנדאיה, אנה דה-ארמס, פלורנס פו, השחקנים בן מנדלסון, ג'ון דיוויד וושינגטון, נטאשה ליון, אווה לונגוריה, יוצר הטלוויזיה ראיין מרפי, וגם עלמה הראל, לירן עצמור, ואורית אזולאי.
2 צפייה בגלריה
עלמה הראל איגוד הבמאים
עלמה הראל איגוד הבמאים
עלמה הראל
(צילום: gettyimages)
לא פחות מ-13 אנשי קולנוע ישראלים יצטרפו השנה לאקדמיה האמריקנית ויוכלו להצביע ולהשפיע על תמונת המצב בטקס האוסקר ה-93 שנדחה בעקבות מגפת הקורונה ויתקיים ב-25 באפריל. את רשימת החברים הישראלים מובילה הבמאית עלמה הראל שכבר מזמן התאקלמה בקהילת הקולנוע האמריקנית ולאחרונה פרצה כיוצרת עלילתית עם "האניבוי" בכיכובו של שיה לה-באף. רחל לאה ג'ונס שנולדה בקליפורניה והשתקעה בארץ כיוצרת דוקומנטרית פורה הוזמנה גם היא לחבורה הנכבדת, וכך גם העורכת יעל ביטון שעבדה איתה על הסרט התיעודי השנוי במחלוקת "לאה צמל, עורכת דין". המפיק לירן עצמור ("שלטון החוק", "פרינסס שואו"), העורכת ז'ואל אלכסיס ("חולה אהבה בשיכון ג", "גט") ובמאי הדוקו ארז לאופר ("רבין במילותיו שלו", "לס מואה טמה") יוכלו גם כן להתהדר בתואר חברי אקדמיה.
עוד ברשימת המצטרפים החדשה מתוצרת ישראל אפשר למצוא את שתי המלהקות אורית אזולאי והילה יובל, יוצרי הסרטים הקצרים דקל ברנסון ואורי קרנות, איש האפקטים הוויזואלים ארנון מנור, וכן נציגות מזירת העסקים של הקולנוע המסחרי: רונה גלר שנמנית על מערך יחסי הציבור של אולפני פרמאונט ההוליוודי, ושני אנקורי מחברת סינטיק. כל אלה יסבו עונג וגאווה למדינת ישראל. מצד שני, בין המצטרפות החדשות לאקדמיה אפשר למצוא גם את הבמאיות הפלסטיניות מאי מסרי ונג'ווה נג'אר, שמאחוריהן סרטים ביקורתיים מאוד כלפי ישראל. "300 לילות" של מסרי, ייצג את ירדן באוסקר הזר בשנת 2017 וסיפר את סיפורה של אסירה בטחונית הרה (מאיסה עבדלהאדי) בכלא ישראלי. "עיני הגנב" של נג'אר שייצג את פלסטין באוסקר הזר ב-2015, נוצר בהשראת פיגוע הירי של צלף פלסטיני בחיילי מילואים ישראלים ב-2002.
2 צפייה בגלריה
פסלוני אוסקר
פסלוני אוסקר
פסלוני אוסקר
(צילום: GettyImages)
מחזור המצטרפים החדש לאקדמיה האמריקנית לקולנוע וטלוויזיה כולל כאמור 819 אנשי קולנוע מ-68 מדינות שונות ולישראל שמור ייצוג מרשים. לצד פועלם כיוצרים, מפיקים, שחקנים, עורכים, צלמים ועסקנים בתחומים שונים מתעשיית הקולנוע, המצטרפים החדשים הוזמנו על פי מפתח של זהות אתנית בהתאם למגמת הגיוון שהאקדמיה מקדמת, וכך גם הפיכת הארגון לבינלאומי יותר. 49 אחוזים מהמצטרפים אינם אמריקנים.
פורסם לראשונה: 09:03, 01.07.20