שתף קטע נבחר

הבנת המשמעות של החלטת בית המשפט העליון בקשר DACA עבורך

מה ההשלכות של החלטת בית המשפט העליון לבטל את ההוראה של טראמפ לעצור את תכנית ההגירה

ב18 ליוני 2020,בית המשפט העליון בארה"ב הכריע נגד ממשל טראמפ לסיום תוכנית ה DACA – התוכנית הנדחית למען כניסת ילדות. השופט הראשי ג'ון רוברטס מסר את הכרעת הדין של הרוב .בית המשפט הכריע כי ממשל טראמפ לא פעל בהליכים משפטיים ראויים בביטול התוכנית. בביטול תוכנית ה DACA ,המחלקה לביטחון פנים- DHS לא הצליחה לשקול את כל האינטרסים כמו תאריך חידוש רחב יותר או תאריך סיום מתאים יותר. בהתחשב בטעויות בביטול התוכנית, בית המשפט קבע נגד ממשל טראמפ. ההחלטה הזאת מאפשר לתוכנית הDACA להישאר במקום ,לפחות לעכשיו.

 

תוכנית ה DACA הגנה על יותר מ- 700,000 איש בארצות הברית. פסק הדין של בית המשפט לא אומר שלא ניתן לסיים תוכנית ה DACA. אלא, המשמעות היא שהאופן שממשל טראמפ ניסה להפסיק את התוכנית בשנת 2017 היה שגוי מבחינה משפטית. עם זאת, החלטת בית המשפט אכן נותנת לממשל טראמפ מפת דרכים כיצד הם יכולים לסיים את התוכנית באופן חוקי. התהליך הדרוש לסיום תוכנית זו ייקח זמן מעבר לחודש הבחירות בנובמבר.

מה שקריטי לדעת הוא שכרגע, אנשים שהם חלק מתוכנית ה DACA יכולים להמשיך ולחדש את מעמדם. בנוסף לכך, כעת ניתן לקבל בקשות DACA חדשות עקב החלטת בית המשפט העליון.

 

שדכשד ()

 

למי שלא הגיש בקשה בעבר, ועשוי להיות זכאי, עליו להתאים לכל שבעת הקריטריונים. הם כדלקמן:

 

 

  1. להיות מתחת לגיל 31 החל מ 15 ליוני 2012;
  2. הגיע לארצות הברית לפני שהגיע ליום הולדת ה -16;
  3. התגוררו ברציפות בארצות הברית מאז ה- 15 ליוני 2007 ועד היום;
  4. נכח פיזית בארצות הברית ב15 ליוני, 2012 וגם בזמן הגשה לתוכית הנדחית למען כניסת ילדות – DACA במשרדי ההגירה. ;
  5. אין לך מעמד חוקי מאז ה15 ליוני 2012;
  6. כרגע בבית ספר, סיימו או קבלו תעודת סיום מתיכון, השיגו תעודת השכלה כללית, או שהם וותיקים משוחררים בכבוד ממשמר החופים או כוחות הצבא של ארצות הברית;
  7. לא הורשעו בפשע, או בעבירה משמעותית או שלושה או יותר עבירות אחרות, ואינם מהווים איום אחר לביטחון לאומי או לביטחון הציבור.

 

שדכשד ()
עורך דין גדי זהר

 

תוצאה נוספת מהחלטת בית המשפט זו ,שמקבלי ה DACA זכאים להגשת אישורי יציאה. זו דרך עבור מקבלי DACA לצאת מחוץ לארה"ב באופן חוקי ולחזור אחרי טיול בחו"ל. תוכנית ה DACA מעניקה הגנה מפני גירוש ויכולת לעבוד באופן חוקי בארצות הברית.

המשך תוכנית זו יהיה ככל הנראה תלוי בבחירות הקרובות ובחקיקה העומדת לרפורמה בחוקי ההגירה. זה יכול להוביל להגנה מתמדת על מקבלי DACA ולתת להם דרך לאזרחות בארה"ב. חשוב להשגיח על ההתפתחויות ולהבין כיצד כל שינוי עלול להשפיע על הזכויות שלך.

 

 

Gadi Zohar, Esq.

Managing Partner

 

Zohar Law, PLLC.

 at 200 Vesey Street, Suite 24132

New York, NY 10281

Phone: 212-520-2051 / Fax: 646-690-6550

Israel: 03-720-1726

Email: gadi@zoharlawpllc.com

WWW.ZOHARLAWPLLC.COM

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים