בתי הקולנוע עדיין סגורים, ופתיחתם נדחתה עד סוף יולי עקב העלייה המחודשת במספר הנדבקים בקורונה. אבל בעוד שהאולמות לא נגישים לצופים, ספקיות הטלוויזיה ממשיכות לעדכן את ספריות הווידאו ואת לוחות השידורים שלהן בכל חודש. כשירות לציבור, שבימים אלה צמא להמלצות לצפייה ביתית, חזרנו אל הביקורות שכתבו מבקרי הקולנוע של ynet על חלק מהתוצרים החדשים-ישנים שזמינים לצפייה על המסך הקטן - ובחרנו את הטובים ביותר. לטובת אלו שהתעייפו מביקורות ארכניות, קפצנו ישר לשורה התחתונה.

קדימה

הסרט האחרון של פיקסאר, שיצא רגע לפני שמגפת הקורונה שיתקה את אולמות הקולנוע. במרכזו שני אחים אלפים, שיוצאים למסע קסום כדי להתאחד למשך יממה הרפתקנית עם אביהם המנוח.
השורה התחתונה: לכאורה נראה שזהו סרט מסע נוסף בתבנית המוכרת לעייפה, של מפגש עם אב שהגיבור לא הכיר. אך הסרט מסיט את המהלך הזה לקראת סופו. זוהי בחירה יפה וראויה, והמקוריות שלה גם מעוררת רגש. לא פיקסאר בגדולתם, אבל החובבים של סרטי האולפן יפיקו הנאה רבה. לביקורת המלאה של ארז דבורה.
איפה ומתי: בתוספת תשלום במהלך חודש יולי ב-yes, סלקום טי.וי, פרטנר, HOT
7 צפייה בגלריה
מתוך "קדימה"
מתוך "קדימה"
מתוך "קדימה"

בלתי נראה

סרט נוסף שיצא רגע לפני שבתי הקולנוע סגרו את שעריהם. אליזבת מוס מככבת במותחן המפלצות של יוניברסל, בו היא מגלמת אישה שנמצאת במערכת יחסים מתעללת עם גבר שמסוגל להפוך לבלתי נראה.
בשורה התחתונה: "בלתי נראה" שונה מעיבודים קודמים לרעיון הרואה והאינו נראה, בהיותו מותאם לעמדות והדגשים בפוליטיקה התרבותית הנוכחית. הגיבור אינו המדען, אלא האישה המהווה את הקורבן לאלימות הרגשית, הפיזית והמינית שלו. על העלילה הצפויה מפצה יכולת הבימוי והרמה הטכנית המרשימה של הסרט. הדמות הראשית, כקורבן של גבריות אלימה, הייתה עשויה להיות לא יותר משבלונה שכל תפקידה הוא לעורר סלידה מגברים באשר הם. אך אליזבת מוס מצליחה לעצב דמות מספיק מעניינת ומשכנעת חרף מגבלות התסריט. לביקורת המלאה של ארז דבורה.
איפה ומתי: בתוספת תשלום במהלך חודש יולי ב-yes, סלקום טי.וי, פרטנר, HOT
7 צפייה בגלריה
בלתי נראה
בלתי נראה
מתוך "בלתי נראה"

נשים קטנות

עיבוד זוכה פרסים של גרטה גרוויג לספרה הקלאסי של לואיס מיי אלקוט בכיכובן של כמה מהשחקניות הבולטות בהוליווד כמו סירשה רונאן, מריל סטריפ, לורה דרן, פלורנס פיו ועוד. הסרט היה מועמד לאוסקר.
בשורה התחתונה: עיבוד חכם, עדכני ומסוגנן, שמחזיר את השליטה של הסיפור לידי הנשים, ובמקרה הזה לבמאית גרוויג. ההתמקדות של הסרט באפשרויות המועטות שהיו לנשים בתקופת התרחשותו מוסיף ממד פמיניסטי ורלוונטי גם לימינו, וגרוויג מצליחה לעשות זאת בלי הטפה צדקנית. לביקורת המלאה של אינה טוקר.
איפה ומתי: בתוספת תשלום במהלך חודש יולי ב-yes, בפרטנר, בסלקום tv וב-HOT.

אד אסטרה

דרמת מדע-בדיוני בכיכובו של בראד פיט, על אסטרונאוט בעתיד הלא רחוק שיוצא למסע בחלל כדי למצוא את אביו שנעדר מזה 16 שנה.
בשורה התחתונה: לא פשוט לצלם בהוליווד העכשווית סרט מדע בדיוני מהורהר, עם דמות חסומה מבחינה רגשית. מראות החלל המוצגים בסרט אינם רקע סתמי לעלילה, אלא המהות של החוויה הרגשית המורכבת שהוא מציע. נופי החלל הם השתקפות של נפש הגיבור במצב בו הוא נתון. עם זאת, צופים שעבורם משמעות ועניין קיימים רק בהתרחשות דרמטית ישירה ופשוטה, עשויים להשתעמם ולהפסיד חלק ניכר ממה שיש ל"אד אסטרה" להציע. לביקורת המלאה של ארז דבורה.
איפה ומתי: החל מה-23 ביולי ב-yes VOD. בתוספת תשלום ב-HOT.

פנים רבות לאמת

דרמה פסיכולוגית על נער ארתיראי שמאומץ בגיל שבע על ידי משפחה אמריקאית, ומתגלה כהבטחה גדולה בתיכון. כאשר הוא כותב מאמר מטריד, המורה שלו מתחילה לחשוד במניעיו.
השורה התחתונה: מידת ההערכה של "פנים רבות לאמת" מותנת ביכולת של הצופים לקבל את היעדרן של תשובות חד משמעיות לגבי פרטי עלילה מהותיים. זוהי בחירה אמנותית שמאפשרת ליצירה להמשיך ולהשתהות במחשבה גם ימים רבים לאחר הצפייה. אלו שלא ימצאו ערך מוסף באמביוולנטיות הזו, עשויים לסיים את הצפייה בסרט בתחושת תסכול. לביקורת המלאה של ארז דבורה.
איפה ומתי: yesVOD וסלקום טי וי (החל מה-2 ביולי), בתוספת תשלום ב-HOT.
7 צפייה בגלריה
מתוך "פנים רבות לאמת"
מתוך "פנים רבות לאמת"
מתוך "פנים רבות לאמת"

בחורים רעים לתמיד

25 שנים אחרי ההרפתקה הראשונה שלהם, השוטרים הקשוחים מייק לאורי ומרקוס ברנט נפגשים למשימה אחרונה שקשורה לעבר שלהם.
בשורה התחתונה: החדשות הטובות והמפתיעות הן שמדובר בטוב שבסרטי סדרת "בחורים רעים". הוא עדיין שייך לז'אנר שניתן לכנותו "אקשן מטומטם", אבל בתור שכזה הוא מציג פיתוח של הדמויות הכבר לא צעירות שלו, בדרך שלא מהווה עלבון לאינטליגנציה של הצופים. האקשן אינו רק סלט קצוץ דק של שוטים, גם אם ככל שהוא מתקדם הוא הופך ליותר מופרך. קשה להאמין שחובבי "בחורים רעים" יתאכזבו מהפרק השלישי, ומי שלא לגמרי סבל בשני הפרקים הקודמים בוודאי צפוי ליהנות יותר. לביקורת המלאה של ארז דבורה.
איפה ומתי: בתוספת תשלום במהלך חודש יולי ב-yes, סלקום טי.וי, פרטנר, HOT
7 צפייה בגלריה
בחורים רעים לתמיד
בחורים רעים לתמיד
מתוך "בחורים רעים לתמיד"

ורדה על אנייס

סרטה האחרון של הבמאית התיעודית אנייס ורדה, שמסכם את חייה ואת יצירותיה.
בשורה התחתונה: סרטה האחרון של ורדה (שנפטרה זמן לא רב לאחר הקרנת הבכורה העולמית שלו בפסטיבל ברלין) הוא מעשה של חסד ונדיבות. היא אמנית גדולה שגורמת לך להאזין לה לא בפה פעור של מעריץ נלהב, אלא פשוט כמי שמוקסם מהחיוניות, הקסם והנכונות שלה לחשוף את אמנותה. זהו סרט שכל מי שאוהב אמנות ובני אדם - אלה היוצרים אותה ואלה שניצבים במרכזה - צריך, ממש חייב, לצפות בו. לביקורת המלאה של שמוליק דובדבני.
איפה ומתי: סלקום טי.וי (החל מ-19 ביולי), HOT (שידור בסינמה 4 ב-25 ביולי)
7 צפייה בגלריה
מתוך "ורדה על אנייס"
מתוך "ורדה על אנייס"
מתוך "ורדה על אנייס"
(מתוך הסרט "ורדה על אנייס")

סוניק - הסרט

ג'ים קארי חוזר למסך הגדול לאחר שנתיים של היעדרות, בסרט שמוקדש לקיפוד ממשחק הווידאו הפופולרי משנות ה-90.
בשורה התחתונה: זהו סרט שמיועד לילדים, אך אינו מתיילד ובוודאי לא נגוע בוולגריות זולה. יש בו מסרים של זוגיות בין-גזעית וגינוי בוטה של רדיפת הזר - שבאקלים הפוליטי הנוכחי, ולא רק באמריקה, אינם מובנים מאליהם. באשר לקהל היעד של הסרט – ובכן, לפחות צופה אחד בן שש וחצי יצא מבסוט. אם זה היה תלוי בו, הוא היה מכבד את הסרט בחמישה כוכבים. לביקורת המלאה של שמוליק דובדבני.
איפה ומתי: בתוספת תשלום במהלך חודש יולי ב-yes, סלקום טי.וי, פרטנר, HOT

איפה את, ברנדט

דרמה קומית בכיכובה של קייט בלאנשט, על אישה שלכאורה יש לה הכל אבל מחליטה להיעלם יום אחד. מבוסס על ספר רב מכר.
בשורה התחתונה: זוהי דרמה קומית סימפטית, גם אם אינה נטולת פגמים. מעבר לנכונות לוותר על עיבוד מדויק וממילא בלתי אפשרי של המקור, יש להתמקד במה שהסרט מציע. דמותה של ברנדט – בגילומה של קייט בלאנשט – מרובת פגמים, אך ניתן לחוש כלפיה אמפתיה הנובעת מההכרה בצומת שבו היא נמצאת בחייה. באמריקה קטלו - אבל אנחנו דווקא חיבבנו. לביקורת המלאה של ארז דבורה.
איפה ומתי: HOT (החל מ-19 ביולי ב-CinemaTime)