שתף קטע נבחר

מאחורי מתקפת הסילופים על שוברים שתיקה

הכתיבה הסדרתית של בן-דרור ימיני נגד הארגון היא בפועל מיחזור של טענות, שגיאות וחצאי אמיתות, שמטרתו לסייע בהלבנת הכיבוש. מאמר תגובה

 

אבנר גבריהו שוברים שתיקה (צילום: קיקה קירשנבאום)
אבנר גבריהו (צילום: קיקה קירשנבאום)

דבר אחד אי אפשר לקחת מבן-דרור ימיני – בסילופים הוא מבין. לא הספקת להפריך אחד, וכבר הוא מבצבץ מחדש בטור הבא. לעתים אני חושד שבכך נעוץ סודה של האובססיה שלו ל"שוברים שתיקה": הארגון מאפשר לו למחזר מחדש את טוריו הישנים. גם הטור שפורסם כאן בשבוע שעבר אינו יותר מקופי-פייסט של סילופים וחצאי אמיתות שנלעסו ונארזו מחדש לכבוד הצטרפותו של ראש שב"כ לשעבר עמי אילון לקהילת הידידים של "שוברים שתיקה". אין סיבה להפריך אותם מחדש, ובכל זאת, הנה כמה דוגמאות בוטות במיוחד.

 

 

דוגמה ראשונה: "יהודה שאול סיפר לקבוצת עיתונאים זרים על 'הרעלה של כל מערכת המים' בכפר פלסטיני". זה שקר ישן ומכוער, וגם ימיני יודע זאת. טרחנו לספר לו. יהודה דיבר על Water Cistern (בור מים), ולא על "Water System". מאיפה הגיע הקשקוש על מערכת מים? מארגון הימין "עד כאן", שהוסיף כתוביות להקלטה שפרסם.

 

ימיני מוזמן לחזור להקלטה. הוא מוזמן גם לסיור שלנו. אולי כך הוא היה יודע שאבסורדי לדבר על מערכת מים בכפרים הדלים שבדרום הר חברון.

 

האם מתנחלים השליכו גופות של תרנגולות לבור מים בכפר בדרום הר חברון? עדי ראייה פלסטינים ראו חבורת מתנחלים ליד הבור וכשעזבו היו שם פגרי עופות. עדת ראייה ממחסום ווטש ראתה את פגרי התרנגולות בבור, כמו גם משטרת חברון שהגיעה למקום. כל זה דווח, גם ב-ynet. במלים אחרות, יצרו עלילת דם, ואת האשמה טופל ימיני עלינו.

 

טורים נוספים בנושא:

 

 

הלאה. ימיני טוען שחבריי ליחידה הכחישו שירינו עם מכונות יריה על אוכלוסייה אזרחית. בצדק הם הכחישו. מה שהוא משמיט הוא שלא נתתי עדות מהשירות שלי, אלא דיברתי על המציאות בחברון באינתיפאדה השנייה. בסיורים אני מספר גם על הטבח שביצע ברוך גולדשטיין ונותר לי רק לקוות שבטור הבא שלו לא אגלה שפתחתי בירי לעבר מתפללים מוסלמים.

 

גם את השקר הזה הפרכנו בעבר. אני זוכר את חברי הכנסת והעיתונאים מסבירים לנו שלא היו דברים מעולם. רק אחרי שהצגנו סרטון שמתעד בבירור את הירי התחילו פתאום להסביר שבעצם מדובר ב"אירועים בודדים" ו"לא היה נפגע אחד". גם ירי פלסטינים במקלע לעבר תל אביב יקבל ימיני בהבנה?

 

שנמשיך? שנדבר על החוצפה בלהמשיך לטעון שדין יששכרוף שיקר, ולזקוף כהוכחה לכך את עדויות חברי הצוות שלו, שמעולם לא היו איתו באירוע? שנזכיר שאפילו פרקליטות המדינה קבעה שהאירוע קרה? שנספר שוב שריצ'רד בויד בארט, חבר הפרלמנט האירי שציטט אותנו, ציטט גם את איילת שקד ונפתלי בנט? כי איכשהו ימיני לא זקף זאת לזכותם. או שפשוט נציין שלא, לא אני ערכתי את ספר העדויות שלנו, ושימיני יכול היה לגלות זאת בקלות, לו טרח לפתוח את הספר.

אני לא מצפה מימיני לחזור בו. מי שבנה לעצמו שם של מומחה ל"תעשיית השקרים" לא יודה כנראה שהוא מסלף בעצמו. אבל מותר לקוות שהוא יזנח לפחות שקר אחד – שהוא חבר במחנה השלום. הוא השתמש בתעודת החבר הבדויה שלו די והותר. לו השלום עניין אותו, הוא היה טורח לקרוא את העדויות שלנו ויודע שהליבה שלהן אינה במקרים החריגים של ביזה ואלימות, אלא שגרה מבצעית של צבא הכובש אוכלוסייה אזרחית ואלימות היא לה כורח.

 

לו שלום היה מעניין אותו הוא לא היה מחפש בנרות שקרים שמעולם לא סופרו, כדי שיוכל להמשיך לדקלם את סיפור הערש שבמסגרתו הכל בסדר, חוץ מכמה תפוחים רקובים. הוא לא היה מנתק מהקשר תיאור של ירי לעבר שכונת מגורים, כדי שיוכל להתעלם מירי ארטילריה של אלפי פגזים לעבר שטח בנוי בעזה.

 

זה גם מה שהוא מחמיץ בהצטרפותו של עמי אילון לקהילת הידידים של שוברים שתיקה. אילון לא הצטרף כי תיארנו כמה מקרי אלימות חריגים. הוא הצטרף כי תיארנו את המציאות בשטחים, וכמונו גם הוא מאמין ששינוי אינו רק הכרח, אלא גם אפשרות ממשית.

 

במחנה השלום חברים אנשים כמו אילון, רבקה מיכאלי, יהודה אטלס ורבים אחרים שהצטרפו אלינו. ימיני אינו חלק מהמחנה הזה. השלום עבורו הוא מס שפתיים. הוא במחנה הכיבוש, משכתב מרצון של המציאות בשטחים. לא הוא ייכנס לבתי פלסטינים באמצע הלילה. את זיכרונותיו לא ימלאו ילדים שמשתינים על עצמם בפחד או אישה זקנה צועקת ורועדת. לא, הוא הרי איש של מילים. את המשימות המלוכלכות הללו יבצעו אחרים עבורו.

 

  • אבנר גבריהו הוא מנכ"ל ארגון שוברים שתיקה

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: קיקה קירשנבאום
אבנר גבריהו
צילום: קיקה קירשנבאום
מומלצים