שתף קטע נבחר

צילום: טל שחר, רויטרס

"חארטה? הנגבי מנותק. הפכנו לנזקקים בגיל 50"

השר בלי תיק עורר סערה לאחר שטען: "לאנשים אין מה לאכול? זה חארטה". לסאונדמן ששלח לו מייל כתב הנגבי כי ייתן את הנייד לטיבי: "מגיל 15 אני עובד ובגיל 50 הפכתי לנזקק". מורה דרך: "מחסל את החסכונות כדי להביא אוכל לילדים". טליה, אם חד הורית: "הגעתי למצב שאין לחם בבית"

צחי הנגבי (צילום: אלכס קולומויסקי)
עורר סערה ציבורית. צחי הנגבי(צילום: אלכס קולומויסקי)

ביום שישי טען צחי הנגבי, שר בלי תיק בממשלה הגדולה בתולדות ישראל, ש"השטויות האלה שאין לאנשים מה לאכול זה חארטה". האמירה, שמגיעה ברקע משבר כלכלי עולמי וארצי חריף, הביאה לביקורת חריפה נגד הנגבי - וגם להתנצלות מצידו ומצד בכירי מפלגתו. את אייל אלטרץ, טליה אבו חצירא, אורן רדטלב וצביקה הרפז, שנאנקים תחת העול הכלכלי הכבד, ההתנצלות הזו לא מספקת.

 

"יש אנשים במצב קשה והם שקופים", אומרת טליה אבו חצירא (34), בעלת קייטרינג, אם חד הורית לשני ילדים. "גם אני נמצאת במצב הזה - לא מבחירה. לפני שנתיים נשרף לנו הבית. לא נשארה אפילו משחת שיניים. היו צריכים לתת לנו בגדים. זה הכניס אותנו למצב כלכלי קשה, אבל בניתי לבדי עסק של קייטרינג מכלום והרמתי את המשפחה שלנו. הקורונה פגעה בעסק. היינו צריכים לעבור לגור אצל אחותי, תשעה בני אדם בדירת שני חדרים. זה הגיע למצב שאין לנו לחם בבית".

צחי הנגבי למובטל:
ההודעה ששלח הנגבי לאיש הסאונד שזעם

אייל אלטרץ (צילום: גדי קבלו)
אייל אלטרץ(צילום: גדי קבלו)

טליה אבו חצירא (צילום: גדי קבלו)
טליה אבו חצירא(צילום: גדי קבלו)

"צחי הנגבי הוא חרטטן", אומר אורן רדטלב, איש סאונד בן 39, גרוש ואב לשלושה ילדים. "באמצע מרץ הודיעו לנו שהענף שלנו בוטל. אשכרה זרקו אותנו לרחוב. החיים שלנו עצרו. מהבלגן הזה נוצר לי חוב של מזונות. זה מעניין מישהו שלא עבדנו ארבעה חודשים? לפני הקורונה מבחינתי הכל היה חלום. עכשיו אני יכול לראות את הילדים שלי פעם בשבוע, לא פעמיים, כי זאת השקעה של אוכל, בגדים, הכל. מלא כסף. לפני שבוע קיבלתי בעצמי ארגז מלא אוכל".

 

"בעקבות האמירה של צחי הנגבי שלחתי לו הודעה בשם כל אנשי הסאונד והבמה, שכבר חודשים לא עובדים והגיעו לפת לחם", אומר אייל אלטרץ, איש סאונד, גרוש ואב לשלושה ילדים. "כתבתי גם שאני מבטיח לו שבבחירות הבאות אעשה הכל כדי שהוא והחברים שלו לא יהיו בממשלה. הוא שלח לי הודעה: 'אתן את הנייד שלך לטיבי'. מה הוא רוצה להגיד בזה? אני כרגע נתמך על ידי החברה שלי, הילדים, משפחה. אני מגיל 15 עובד ומוצא עצמי נזקק בגיל 50".

אורן רדטלב (צילום: יאיר שגיא)
אורן רדטלב(צילום: יאיר שגיא)

צביקה הרפז (צילום: אלכס קולומויסקי)
צביקה הרפז(צילום: אלכס קולומויסקי)
 

"אנחנו חארטה?" זועם מורה הדרך צביקה הרפז, "אני מחסל את החסכונות שלי כדי להביא אוכל לארבעת הילדים שלי". הרפז בן ה-54, גרוש מכפר סבא, טייס מסוקים לשעבר, שובת רעב כבר יותר משבוע בשל מצבו. "הנגבי השתמש במילים שמראות עד כמה הוא מנותק מהעם", הוא אומר, "יש לי אפס הכנסה, אני לא זכאי לדמי אבטלה, אבל ההוצאות נשארו: שכר דירה, מזונות, חשמל ומים. איך אצליח להאכיל את הילדים שלי ולשלם מזונות בזמן?".

 

זו לא הפעם הראשונה שאמירה של הנגבי מובילה לזעם ציבורי נגדו ונגד הממשלה. באחד מסבבי הלחימה נגד חמאס לפני כשנה וחצי, עת כיהן כשר לשיתוף פעולה אזורי, נורו מאות רקטות לעבר ערי הדרום. לאחר שהנגבי נשאל מדוע ישראל לא הגיבה בצורה תקיפה יותר, השיב: "חמאס הגיב בצורה מדודה ותקף רק את עוטף עזה. יש הבדל בין העוטף לתל אביב, שהיא הבירה הכלכלית של ישראל. המתקפה של חמאס הייתה מינורית כי לירי על תל אביב יש משמעויות אחרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים