שתף קטע נבחר

מה יש לכם במזווה? כך תשמרו על בית בריא עם המרכיבים הנכונים

עונה חדשה של "בית בריא", הפרויקט המשותף ל-ynet, "ידיעות אחרונות" ותנובה, מתחילה, עם חמישה פרקים בהם יציגו אושר אידלמן ואודי ברקן, שפים ודיאטנים קליניים, את הדרכים הטובות ביותר לשמור על בית בריא, בעזרת מרכיבים שונים, אופן שמירתם במזווה ובמטבח, וכמה מתכונים שיספקו לכם חלבון, סידן ועוד המון ויטמינים ומינרלים חשובים

בשיתוף תנובה

 

 

איך אתם שומרים את המזון שאתם רוכשים, איפה אתם שמים את הקטניות, את הרטבים, האם התבלינים יושבים במקום חשוך וקריר או עומדים על מדף ליד הכיריים?

אז מה שומרים במזווה? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אז מה שומרים במזווה?(צילום: shutterstock)
 

אודי ברקן ואושר אידלמן, שפים ודיאטנים קליניים, הגיעו למטבח של בית בריא, הפרויקט המשותף של ynet "ידיעות אחרונות" ותנובה כדי לעזור לכולנו להפוך את המטבח לבריא יותר. בחמשת הפרקים הבאים הם ייכנסו אל מעבה המזווה, אל המקרר, יבחנו מה אפשר להכין מראש כדי לקצר זמנים ויתנו טיפים חשובים שיסייעו לנו לשמור על המזון בבית ולבשל באמצעות אוכל בריא יותר.

 

הפרק הראשון בסדרה עוסק במזווה ובמה מומלץ להחזיק בו.

 

  (צילום: באדיבות חיים שרגא ניהול אישי  )
ומה יש במזווה שלכם? אושר ואודי במטבח(צילום: באדיבות חיים שרגא ניהול אישי )
  

שמן זית -  שמן שמתאים כמעט לכל מטרה ונחשב לשמן בריא לבישול ואפייה. אודי ואושר ציינו כי מומלץ שיהיו בבית שני סוגי שמן זית, האחד חזק לתיבול סלטים ורטבים והשני, עדין יותר, שיכול להשתלב בכל המנות, לרבות קינוחים. השניים ממליצים, באופן אישי, להשתמש בשמן זית עם התו הירוק המסמל כי הוא יוצר מזיתים שגדלו בישראל.

 

חומץ - מה ההבדל בין חומץ ללימון? במטבח הישראלי אנחנו רגילים להשתמש בלימון, אומרים אודי ואושר, אבל לחומץ יש פרופיל טעם מעט שונה ובמינון נכון הוא משתלב בצורה מושלמת בהמון מאכלים. אגב, אין בחומץ קלוריות והוא נטול סוכרים.

 

טחינה גולמית - מדובר במחית של זרעי שומשום ומקור לשומן בלתי רווי מהצומח. מתאימה לאינספור מתכונים, בין היתר: רטבים קרים, ממרחים, קציצות, הסמכה של רטבים חמים ואפילו קינוחים.

 

טחינה עשירה בסידן. היא גורמת לתחושת שובע, אבל כמו בכל דבר, צריך לשמור על איזון בצריכה שלה, משום שהיא מכילה לא מעט בקלוריות.

טחינה- מוצלחת גם כמסמיכת רטבים (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
טחינה- מוצלחת גם כמסמיכת רטבים(צילום: shutterstock)

רוטב סויה -  מעט מרוטב הסויה יוסיף לכל מנה (לאו דווקא אסייתית) כמות יפה של טעם ה"אוממי", במילים אחרות – טעים. שימו מעט, תטעמו ואז תחליטו אם צריך עוד.

 

עגבניות משומרות - הקפידו לקנות עגבניות משומרות מאיכות טובה, הן יאפשרו לכם להכין רוטב מדהים תוך דקות. העגבניות מופיעות במגוון צורות – קלופות שלמות, חתוכות ואפילו כרוטב מוכן שמכיל 99.9% עגבניות מבושלות ומעט מלח, הנקרא "פאסאטה".

 

זה ירק שכבר זמין ומבושל, זה בלי מייצבים ובלי חומרים משמרים.

 

יש לכם עגבניות משומרות? תוך דקות תוכלו להכין רוטב מצוין (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
יש לכם עגבניות משומרות? תוך דקות תוכלו להכין רוטב מצוין(צילום: shutterstock)

קמח מלא - הקמח הוא חומר גלם בסיסי בכל מטבח, מפנקייק ועד פשטידה, חשוב שיהיה לנו מגוון של קמחים מלאים ורגילים, בהישג יד. בקמח מלא, למשל, יש יותר סיבים תזונתיים מקמח רגיל, ויותר מינרלים.

 

חרדל - מוסיף טעם מיוחד למתכונים רבים. ואין בו הרבה קלוריות.

 

דבש - גם הוא מוסיף טעם למנות, יכול לבוא במקום סוכר, אבל גם כאן, להשתמש במידה.

 

קטניות ודגנים מלאים - הקבוצה כוללת, בין השאר, עדשים בצבעים שונים, גריסים, הקבוצה מאוד מגוונת ועשירה. אם היינו צריכים לבחור מוצר אחד מכל הקבוצה, כזה שגם קל יחסית לעיכול וגם עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים, היינו בוחרים בקבוצת העדשים. יש היום לא מעט פתרונות נוחים לשילוב קטניות בתפריט – אם זה קטניות מושרות ומבושלות שניתן למצוא במקפיאים או קטניות בשימורים, למשל.

 

תמונה של מספר סוגים מקבוצת הקטניות (צילום: Shutterstock)
צבעוניות, טעימות ומוסיפות סיבים - קטניות(צילום: Shutterstock)
 

הוספת קטניות למתכון מוסיפה לו כמות נכבדה של סיבים תזונתיים, חלבון ומינרלים כמו ברזל, מגנזיום וסידן.

 

רוצים להכין מנה מהירה וטעימה, שהיא גם משביעה וגם מאוזנת ועשירה בחלבון? לוקחים יוגורט מועשר בחלבון, מוסיפים לו שיבולת שועל ודבש (שיוצאים הישר מהמזווה), מקשטים בתפוח או נקטרינה עסיסית, והרי לכם מנה מצוינת. היוגורט מספק סידן וחלבון איכותי בכמות של כ-20 גרם ולכן מתאים גם לספורטאים.

 

יופי של מנה מהירה וטעימה - אל תשכחו לבחור ביוגורט מועשר בחלבון (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
יופי של מנה מהירה וטעימה - אל תשכחו לבחור ביוגורט מועשר בחלבון(צילום: shutterstock)
 

 

בשיתוף תנובה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים