החלטה סופית לגבי מגבלות חדשות על מסעדות טרם התקבלה, והשף חיים כהן הזהיר הבוקר (יום א') באולפן ynet כי סגירה נוספת תהיה מכת מוות לתחום המסעדנות.
1 צפייה בגלריה
חיים כהן
חיים כהן
חיים כהן: "עוד סגירה זו מכת מוות לרוב המסעדות"
(צילום: טל שחר)
״אני חושב שצריך למצוא פתרון כירורגי לכל גוף, ואי אפשר להגיד בית כנסת מסעדה אולם חתונות - כולם 50 איש״, אמר הבוקר השף חיים כהן לאולפן ynet. "מסעדה יכולה להיות 400 מטר מרובע ואולם אירועים יכול להיות ארבעה דונם, אז איך על כולם מחליטים מקסימום של 50 איש? הפתרון צריך להיות כירורגי, כל גוף לגופו ולא מספר שנאמר באוויר לכולם״.
אם עכשיו עוד פעם מתחילים לצמצם את הקהל במסעדות - זו מכה קשה? עדיף לסגור?
״סגירה זה הפתרון האחרון. אני חושב שהמדינה לא המציאה את הקורונה, זו מכה עולמית ואני חושב שאנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה לפחות לשנה וחצי שנתיים הקרובות. יחד עם זה אני חושב שהפתרון שהממשלה מציעה צריך להיות שחיים יחד עם הקורונה, לסגור זה פתרון הכי קל, אבל מי ישלם פיצויים? כמה המדינה יכולה לשלם פיצויים? אנחנו לא רוצים פיצויים אנחנו רוצים לעבוד. אני חושב שיש פה פתרונות של פאניקה, צריך לעשות תוכנית גדולה ורחבה, צריך לטפל באנשים האלה״.
ומה עם אולמות האירועים?
״צריך לשבת עם בעלי האולמות ולראות איך באמת אפשר לייצר אירוע״.
מה בנוגע לאכיפה של ההגבלות?
״האכיפה חלשה. אנחנו רואים מסיבות של צעירים אנחנו רואים את זה בטלוויזיה ובסטורי, ואף אחד לא מגיב. אני חושב שאם היתה אכיפה אכזרית, ואני משתמש במילה אכזרית לצערי, הנתונים של העלייה בתחלואה עולים בקרב הצעירים. במסיבות ובהתקהלויות צריך אכיפה יותר רצינית ויותר חזקה, והפתרונות צריכים להיות מתוך מחשבה שהקורונה פה שנתיים, ולא עכשיו תסגרו תפתחו. אקורדיון זה כלי נורא יפה אבל אי אפשר לסגור ולפתוח בקצב אקורדיון״.
אז אתה חושש הבוקר ומוטרד מעתיד הענף?
״אני מוטרד מעתיד הענף מתחילת המשבר, בעיקר מוטרד מדרך קבלת ההחלטות של הממשלה. עוד סגירה זו מכת מוות לרוב המסעדות. תחשוב שלוקחים לך את הראש שמים מתחת למים ומוציאים עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם - כמה זמן אתה יכול להחזיק מעמד ככה?״
הוועדה המיוחדת בכנסת בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה התכנסה היום ובין היתר על הפרק עמדה דרישת משרד הבריאות להגביל ל-50 את מספר האנשים במסעדות, ברים ובתי קפה. משרד הבריאות דרש להחמיר את ההגבלות לנוכח הנתונים, שר האוצר, ישראל כץ, יחד עם נציגי המסעדנים התנגדו והזהירו מפיטורי יותר מ-100,000 עובדים. בסופו של דבר הדיון הסתיים ללא החלטה על המסעדות.