המאבק על הפוליסה: מביתה במושב בקעות במזרח השומרון מנסה פאתי גרימברג, בת 42 ואם לשלושה, בהם נערה נכה בכיסא גלגלים, להיאבק בחברת הביטוח הראל כדי לקבל את מה שלטענתה מגיע לה - פוליסת ביטוח החיים של בעלה, שנפטר לפני שנתיים, בסך 362 אלף שקל. הכסף יקבע אם הבת הגדולה שתתגייס בקרוב תוכל ללמוד אחרי השחרור ואם גרימברג תוכל להחזיר את החובות שהשאיר.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הראל מסרבת לשלם את הביטוח בטענה שהבעל לא נתן הצהרת אמת על מצבו הבריאותי בזמן עריכת הפוליסה ומכנה אותו "רמאי ביודעין" אף שהוא אינו יכול להגיב. בינתיים גרימברג מתפרנסת בדוחק מעבודה עונתית בבית אריזה ובערב כמנקה בבית ספר באזור. תוך כדי כך היא מטפלת בילדיה ובעיקר בבתה האמצעית בת ה-16 הסובלת משיתוק מוחין.
1 צפייה בגלריה
משפחת גרימברג
משפחת גרימברג
"המוות של בעלי לא קשור ללחץ דם או לסוכרת, אז למה חברת הביטוח לא נותנת לי את הכסף?". משפחת גרימברג
(צילום: יואב דוקוביץ)
גרימברג תבעה את הראל בסוף שנה שעברה, אבל הדיונים מתנהלים באיטיות. הדיון הראשון נקבע רק לעוד חודשיים, וגם אם לא יידחה, כפי שקורה לא פעם, זאת רק תחילת הדרך.

"זה העתיד שלי ושל הילדים"

על פי התביעה שהגישו גרימברג ופרקליטה עו"ד יונתן שוב, בעלה טיבריו גרימברג שלח יד בנפשו מסיבה לא ידועה לפני שנתיים וחצי, כשהיה בן 63. הוא עבד כחקלאי ובעיקר כאיש תחזוקה במושב. במסגרת עבודתו הוא בוטח בביטוח מנהלים כולל ביטוח חיים, שאותה שילם דרך המשכורת.
פאתי גרימברג חשבה שלפחות מבחינה כלכלית יהיה לה איך להתחיל את החיים מחדש, אבל אז חברת הביטוח טענה שלאחר שבדקה את התיק הרפואי שלו בקופת החולים גילתה כי הוא עישן וכן סבל מסוכרת, יתר לחץ דם ושומנים בדם, נושאים שלא דיווח עליהם בהצהרת הבריאות עם הקמת הפוליסה. בהראל טוענים כי אם היו יודעים על הבעיות הרפואיות האלה לא היו מבטחים את גרימברג. בחברה מדגישים כי מבוטחים חייבים לתת דיווח מפורט ומדויק בהצהרת הבריאות וזה מונע כל בעיה בהמשך.
בכתב התביעה אמר פרקליטה של גרימברג, עו"ד שוב, כי "הקלות שבה חברות הביטוח בכלל והראל בפרט פועלות לדחיית תובענות מהסוג הזה הפכה לשגרה. הדברים שעליהם גרימברג לא דיווח זניחים ואינם מהותיים לפוליסה. המעניין הוא שהדחייה האוטומטית לא גוררת אליה גם השבת תשלומי הפרמיה לביטוח שנגבו לריק. מדוע הן לא פועלות לעשות זאת? אולי שמא הן בעצמן לא מאמינות לאמתלות ולתירוצים המגיעים מטעמם כאשר הן דוחות מקרה ביטוח?". גרימברג מציינת בתביעה כי בעלה לא עישן בשנים האחרונות. אתמול אמרה: "המוות של בעלי לא קשור ללחץ דם או לסוכרת, אז למה חברת הביטוח לא נותנת לי את הכסף? זה העתיד שלי ושל הילדים".
מהראל נמסר: "סוכנת ביטוח הסבירה למנוח כל שאלה לפני שהשיב על מצבו הרפואי אך הוא מסר פרטים כוזבים. לו היינו יודעים את מצבו לא היינו מקבלים אותו מלכתחילה".