שתף קטע נבחר

בת 53 מתה מוות מוחי, איבריה הצילו 6 אנשים

יאנה בלואוס בת ה-53 הובהלה לחדר המיון עם כאבי ראש חדים והתמוטטה. כשהודיעו לבני המשפחה כי אמם סובלת ממוות המוחי, הם הסכימו לתרום איבריה שהצילו שישה. "היא תמיד אמרה שצריך לעשות טוב בעולם", אומר בנה

במותה הצילה יאנה בת ה-53 שישה אנשים: יאנה בלואוס בת ה-53 הובהלה לבית החולים רנב"ם לאחר שהתמוטטה בגלל כאבי ראש עזים. לאחר שאובחן כי היא סובלת ממוות מוחי, הרופאים פנו לבני המשפחה בבקשה שיתרמו את איבריה. ריאותיה נתרמו לבת 69, הכבד לבן 27, כליה לבן 38 וכליה שנייה לבן 52, ובנוסף הונצלו שתי הקרניות. ההשתלות התבצעו בבתי החולים בילינסון והדסה.

 

לחתימה על כרטיס אדי

 

יאנה בת ה-53 הייתה אם במשרה מלאה שחיה בקרית ים עם בעלה, שלושת ילדיה (23, 20, 17) ואמה. בנה הבכור שמואל מספר: "היא התחילה  ערב אחד להתלונן על כאבי ראש חזקים מאוד. היא לקחה כדור, והקיאה אותו. לאחר שהקיאה שוב, החלטנו להזמין אמבולנס".

 

 יאנה בלואוס ז"ל. רצתה תמיד לעשות רק טוב (צילום: באדיבות המשפחה)
יאנה בלואוס ז"ל. רצתה תמיד לעשות רק טוב

 

ד"ר אסף מילר, מנהל טיפול נמרץ פנימי ברמב"ם, מספר: "היא הגיעה לבית החולים במהלך הלילה והתלוננה על כאבי ראש, הקיאה, התמוטטה והונשמה במיון. בסיטי מוח שנערך לה התגלתה אניוריזמה שהתפרצה וגרמה לה לבצקת מוחית מפושטת. הרופאים הגיעו למסקנה שלאור חומרת הדימום והבצקת המוחית, לא ניתן היה לנתח והיא אושפזה בטיפול נמרץ.

 

"בשלב הזה, היא קיבלה טיפול כדי לייצב את מצבה, אבל לאחר כיממה ונמצא כי לא היו רפלקסים של גזע המוח, בוצעה בדיקת דופלר של עורקי המוח ונמצא שאין זרימת דם עורקית ונקבע כי היא סובלת ממוות מוחי. בשלב הזה פנו הרופאים למשפחה לבקש את הסכמתם לתרומת איברים".

 

בנה שמואל מספר כי לאמו לא היה כרטיס אדי, אולם כשביקשו מהמשפחה לתרום את איבריה של אמו, הם החליטו להיעתר לבקשה.

 

"התלבטנו מאוד אבל הסכמנו בסופו של דבר, כי ידענו שהיא הייתה רוצה את זה. היא תמיד אמרה תעשה טוב, תעשו דברים טובים", הוא מספר ומוסיף, "הצלתם חיים של אנשים אחרים גורמת לנו להרגיש שמותה לא היה סתם. איבדנו את אמא שלנו, אבל אנשים קיבלו חיים חדשים בזכותה. זו הדרך שלנו להמשיך לחיות אחרי האסון שקרה לנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות המשפחה
יאנה בלואוס ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים