שתף קטע נבחר

צילום: מוטי קמחי

בחשאיות, בלב היער – ובלי לשמור על ההנחיות: בני נוער חוגגים את נשפי הסיום

למרות האיסור הגורף שהטילו משרד הבריאות ומשרד החינוך, תלמידים רבים חגגו במסיבות חשאיות שארגנו בעצמם, ללא כל הקפדה על ההנחיות. "אנשים שתו מאותם בקבוקי אלכוהול ולא שמרו על ריחוק", סיפרה אחת המשתתפות

למרות הנחיות משרד הבריאות ועמדתו הנחרצת של משרד החינוך בנוגע לביטול הנשפים ומסיבות הסיום ההמוניות, תלמידי כיתות י"ב בבתי ספר רבים ברחבי הארץ ערכו בעצמם מסיבות סודיות. במסיבות נראו התלמידים בלי מסכות, ללא כל הקפדה על ריחוק חברתי או על מספר המשתתפים המותר על פי ההגבלות. "תלמידים שתו מאותם בקבוקי אלכוהול, התחבקו בלי הפסקה, לא שמרו על ריחוק חברתי ופשוט לא שמו על זה", סיפרה תלמידה מהמרכז ל-ynet.

 

 
 

בשבועיים האחרונים התקיימו מתחת לאף של משרד החינוך, משרד הבריאות ומשטרת ישראל, מסיבות סיום ונשפים שנערכו בצורה פיראטית, באולמות אירועים או בשטחים פתוחים.

  

גם בבית הספר של ש' במודיעין, החליטו לפני שבוע וחצי לא לוותר על נשף סיום י"ב וערכו מסיבה ביער במרכז הארץ. "הבאנו בר אלכוהול ודיג'יי טוב. הכל נעשה בחשאיות, אפילו נהג ההסעה לא ידע לאן הוא לוקח אותנו עד שעלינו. הקפידו לבקש מאנשים לא להעלות לרשתות החברתיות תמונות וסרטונים כדי שהמשטרה לא תבוא ותפוצץ את המסיבה", מספרת ש'. לדבריה, התלמידים הגיעו לפרוק עול. "תלמידים שתו מאותם בקבוקי אלכוהול, התחבקו בלי הפסקה, לא שמרו על ריחוק חברתי ופשוט לא שמו על ההנחיות. אמרו 'בא לי לסיים בכיף, תשחררו'", סיפרה.

 

תלמידי י
"ללא שום הקפדה על ההנחיות"

תלמידי י

תלמידי י

"הרבה שכבות חטפו קנסות של עשרות אלפי שקלים כי היו ילדים שלא שיתפו פעולה ודיווחו למשטרה", הוסיפה ש'. לדבריה, עבור התלמידים היה זה כמו מרד נעורים אחרון: "זה מתסכל שההחלטה הזו התקבלה בלי לשמוע את הקול של התלמידים, בלי לשים עלינו בכלל, שמו פס על בני הנוער וזה גם גורם להם לעשות דווקא".

 

בחלק מבתי הספר, התנגדות ההורים הביאה לביטול המסיבות. לימור דרזנר, שבתה סיימה את לימודיה בבית הספר ראשונים בהרצליה, ציינה את האכזבה של התלמידים והוסיפה כי היה ניתן להגיע לפיתרון מוסכם: "בזבזנו הרבה כסף עם הילדים. הם דאגו למאפרות, לעיצוב שיער, שמלות, חליפות ואז ביטלו להם, הם פשוט בדיכאון. יש בוגרים שמתגייסים כבר בשבוע הבא ואין פרידה הולמת מהחברים, זה יוצר תסכול".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים