גורמי מקצוע במשרד התחבורה הביעו תדהמה בעקבות ההחלטות על החמרת האיסורים שקיבלה הממשלה - בהם הוראה להפעיל אוטובוסים עם 20 נוסעים בלבד תוך נסיעה עם חלונות פתוחים וללא מזגן. בעקבות התרעומת הקשה במשרד, שרת התחבורה מירי רגב תכנס הערב פגישה עם נציגי חברות התחבורה הציבורית, במטרה להגיע למתווה אחר מזה שסוכם בממשלה, מול משרד הבריאות. יש להזכיר, בהחלטת הממשלה נקבע כי השרים השונים יוכלו לסכם מול משרד הבריאות 'הערות וחריגות'.
1 צפייה בגלריה
לא מקפידים על עטיית מסכות בתחבורה הציבורית
לא מקפידים על עטיית מסכות בתחבורה הציבורית
לא מקפידים על עטיית מסכות בתחבורה הציבורית
לדברי גורמים שונים במשרד התחבורה ובחברות ההסעה, נסיעה בלי מזגן בתוך העיר בימי קיץ לוהטים, כאשר החלונות פתוחים ומזרימים פנימה אוויר חם, רק תחריף את הבעיות עימן מתמודדות התחבורה הציבורית גם כך. גורם במשרד התחבורה אמר ל-ynet כי "אוטובוס ביולי בלי מזגן משמעו מחנק".
עוד מזכירים במשרד בהקשר להגבלת מספר הנוסעים ל-20, כי בפעם הקודמת שבה הגבילו את מספר האנשים בכל אוטובוס מדובר היה בתנאי סגר, ולא כעת כאשר המשק פתוח כמעט לחלוטין והביקוש לתחבורה ציבורית עלה משמעותית.
לפי גורמים שונים, משמעות המגבלה היא צמצום רשת התחבורה הציבורית כולה ל-30% בלבד, שכן יהיה צורך להפנות אוטובוסים נוספים לקווי העומס המוכרים, ואלה יוכלו להגיע רק מקווים אחרים בהם יהיה צורך לצמצם משמעותית את הפעילות.