על רקע סגירת עולם התרבות, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר התרבות והספורט חילי טרופר, נפגשו היום (שלישי) עם אמנים ואנשי התרבות, בהם גם מנכ"ל הבימה והשחקנית נלי תגר.
תגר דיברה על מצבם הכלכלי של האמנים ואמרה דברים נוגעים ללב. "הייתי מש"קית חינוך בצבא לכן אני יודעת שלפני שאומרים דברים שליליים צריך להגיד דברים חיוביים, תודה על השיחה הזאת ובאופן אישי אני אוהבת כל אחד ואחד מכם, באמת", אמרה תגר.
3 צפייה בגלריה
נלי תגר המחאה של אומני ישראל
נלי תגר המחאה של אומני ישראל
נלי תגר המחאה של אומני ישראל
"הדבר השני, הגיע הזמן להתעורר. חיכינו מספיק, יותר מדי זמן, ואנחנו צריכים מענה. אתם מפקדים בצבא ואנחנו מחפשים אחרי מי ללכת. אני שירתי בחומת מגן, שם המציאו דרך לעבור דרך קירות. ועכשיו אנחנו צריכים שתעברו דרך קירות בשבילנו. בסופו של דבר מדובר בכסף, בחמצן לאנשים, תפסיקו להסתכל עלינו כמו פושעים וכמו גנבים. אתם מחזיקים את הכסף שלנו. המדינה שותפה בעסקים שלנו, ועכשיו השותף עשה לנו עוקץ. כשהרווחנו ידעו יפה מאוד לקחת. ה-15 לחודש זה תאריך יותר קדוש מהסיפוח, ועכשיו כשהעסקים בקריסה אנחנו צריכים שמדינת ישראל תכניס את היד לכיס ותיתן לנו חמצן. לא של 3,000 שקל, זה חשבון החשמל שלי. מה זה 3,000 שקל? של כסף. אמיתי, שיאפשר לאנשים החולמים שחלמו להיות יזמים בתחומם, לעסוק בפנאי, בתרבות, באמנות, בתיירות. לנשום ולעבור את התקופה הזאת. אנחנו נלך אחריכם וניתן לכם גב, רק תראו שאתם עושים משהו".
שר התרבות חילי טרופר השיב לה: "זה כמו מכה בבטן בשבילי. גם אנחנו צריכים כוחות בימים האלה, הצרות נופלות עליכם אבל האחריות עלינו. אנחנו נעשה הכל כדי לעזור לכם".
3 צפייה בגלריה
חילי טררופר בפתיחת זאפה באר שבע
חילי טררופר בפתיחת זאפה באר שבע
שר התרבות והספורט חילי טרופר
(צילום: הרצל יוסף)
3 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
בני גנץ
(צילום: ניידת שידור ses)
ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון גנץ אמר לנוכחים: "אני פוגש אתכם ברגשות מעורבים בעיתוי מורכב ובנסיבות מורכבות, אך מתוך מטרה אחת והיא למצוא את הפתרון הנכון ביותר עבורכם. לא ניתן לכם ליפול ולא נעסוק בדבר עד שלא נדאג לפרנסתכם. קיבלנו החלטות קשות אך נכונות אתמול ואני לא יכול להתחייב שאלה יהיו האחרונות. הן משפיעות עליכם ואנחנו כאן כדי לשמוע ולהבין יחד את המשמעויות. אני פוגש אתכם היום כדי שנייצר יחד רשתות ביטחון שיבטיחו את עתידכם ועתידנו".
בתוך כך הודיע היום משרד התרבות והספורט כי ההגבלות על עולם התרבות ייכנסו לתוקף היום בצהריים, ולא ניתן יהיה לקיים מופעי תרבות. במשרד התרבות הבהירו כי המוזיאונים יישארו פתוחים, בהתאם לתו הסגול.