במקביל להודעת שר הבריאות, יולי אדלשטיין, על החמרת המגבלות עקב מגפת הקורונה - נערכה אמש (יום ב') בנתניה תהלוכת הכנסת ספר תורה בה השתתפו למעלה ממאה בני אדם תוך הפרת מגבלות ההתקהלות. ניידות משטרה אבטחו את התהלוכה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"זו חלמאות", אומר ל-ynet אחד התושבים שתיעד את התהלוכה, ומוסיף: "הפקחים אוכפים את התקנות על העסקים אבל לא פיזרו את התהלוכה".
בין השעות 8 וחצי בערב ל-11 בלילה אתמול, התקיימה תהלוכה בשכונת רמת חן בנתניה. האירוע: הכנסת ספר תורה לבית כנסת באחד הרחובות. התהלוכה עברה, בין היתר, ברחובות בן ציון והקליר, בהשתתפות למעלה ממאה בני אדם, ותוך הפרת הנחיות משרד הבריאות – צו בריאות העם למניעת התקהלות של למעלה מחמישים איש עד אתמול ועשרים איש מאמש.

ללא כל שמירה על ההנחיות

יוחאי המתגורר באחד הרחובות שבהם עברה התהלוכה, העיד כי "מאות השתתפו באירוע. לא שמרו על מרחק של שני מטרים אחד מהשני - וחלקם אף לא היו עם מסכות על הפנים. בזמן התהלוכה הייתה מסיבת העיתונאים של שר הבריאות, שבה הודיע על החרפת התקנות עקב מגפת הקורונה". הוא תיאר כי "בזמן התהלוכה הייתה מוזיקה חזקה, ובין היתר נמכרו ברכות להחלמה מנגיף הקורונה".
1 צפייה בגלריה
מאות משתתפים בתהלוכה בנתניה בחסות הפיקוח העירוני בניגוד לתקנות
מאות משתתפים בתהלוכה בנתניה בחסות הפיקוח העירוני בניגוד לתקנות
מאות משתתפים בתהלוכה בנתניה בחסות המשטרה ובניגוד לתקנות
את התהלוכה אבטחה משטרת ישראל. הניידות נסעו לפני ומאחורי התהלוכה, וחסמו צירים על מנת למנוע כניסת רכבים למסלול הצעדה. "זו חלמאות", אומר יוחאי. "הם אבטחו את האירוע ולא מנעו התקהלות שהייתה בניגוד לתקנות האוסרות על התקהלות של מעל ל-50 בני אדם".
לדבריו, "המשתתפים לא שמרו על התקנות, והשוטרים - שזה קרה מול העיניים שלהם - לא אכפו ופעלו לפיזור ההתקהלות הבלתי חוקית. אלה אותם כוחות שפועלים נגד עסקים שלא שומרים על התקנות ופוגעים בפרנסת העסקים".
מהמשטרה לא נמסרה תגובה.