שתף קטע נבחר

מנה"ל רמב"ם: "החולים הקשים - יותר צעירים"

לאור העלייה במספרי החולים ופתיחת מחלקות הקורונה מחדש, מתארחים באולפן ynet מנהל ביה"ח רמב"ם ומנהלת המרכז הרפואי וולפסון, ומסבירים איך מתבצעת היערכות בתי החולים לטיפול גם בחולי הקורונה וגם בחולים האחרים, ומהם ההבדלים בין גל החולים הנוכחי לקודם

 

 

מחלקות הקורונה נפתחות מחדש: על רקע העלייה המתמדת במספרי החולים והעלייה במספרי המאושפזים, מתארחים באולפן ynet ד"ר ענת אנגל, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון טד"ר מיכאל הלברטל, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם. שניהם מסכימים עם העובדה שהגל השני היה צפוי לחלוטין ומסבירים איך בשני המרכזים מתמודדים עם התחלואה ההולכת וגוברת.

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

ד"ר אנגל: "היה ברור שהמחלה לא נגמרת ברגע שהייתה מגמת ירידה ושהיא צפויה להיות אותנו עוד הרבה חודשים ולכן גם נערכנו לקראת כל המערכה, שהיא מערכה ארוכה. את זה כולנו צריכים להבין את זה, כל הציבור, ואנחנו אכן היום עובדים במקביל, אנחנו נותנים את השירותים הרפואיים לכל המטופלים שאסור להזניח אותם והם גם חייבים להגיע, וגם לחולי קורונה".

 

ד"ר הלברטל: "צריך רק להבהיר שלמרות שיש לנו חולי קורונה, הם נמצאים במתחם נפרד, זה לא פוגע בפעילות של בתי החולים, לא במיון, לא במחלקות, לא בחדרי לידה. בתקופה הזאת קלטנו קרוב -ל70 חולים מכל הצפון, כרגע יש במחלקה 21 חולים, שניים במצב קשה. אבל אנחנו רואים שהחולים הקשים הם יותר צעירים מהגל הקודם, החולים הקשים הם באיזור גילי 30-40 ולא כמו שראינו קודם בגילי 70-60".

 

השניים מסכמים ואומרים כי בכל מקרה חשוב ללמוד את הלקח מהגל הקודם ולא להזניח את הטיפול בחולים שאינם חולי קורונה. "חשוב להמשיך את הרצף הטיפולי הכללי ואנחנו קוראים לחולים להמשיך ולקבל טיפול בבטחה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים