שתף קטע נבחר

פרופ' גליה רהב: "מפריע לי שכולם מתפטרים - אין הנהגה; צריך להחזיר את סדצקי"

בצל העלייה המתמדת בקצב החולים והכאוס המנהיגותי במערכת הבריאות, פרופ' גליה רהב מתייחסת להצפה בחדרי המיון, למחלקות המתמלאות בחולים ולמחסור שצפוי במחלקות הפנימיות לקראת החורף, וקוראת לראשי המערכת להתעשת ולהחזיר את פרופ' סיגל סדצקי לתפקידה ולהקים מטה קורונה שיטפל במשבר

 

 

 

התפטרותה של פרופ' סיגל סדצקי אתמול בלב המשבר המתחדש, גרמה לזעזוע במערכת הבריאות. פרופ' גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, אומרת כי העובדה שאין הנהגה היא בעיה גדולה, בעיקר לאור העובדה שהמגפה חזרה ובגדול.

 

"מה שמפריע לי זאת העלייה המפחידה במספרים, מפריע לי שכולם מתפטרים והרושם הוא שאין הנהגה. אני חושבת שצריך הנהגה אחידה, צריך להיות גוף אחד מקצועי מכל הכיוונים", אומרת פרופ' רהב. "אני חושבת שאנשי הצוות הרפואי מתעייפים ונשחקים, ושצריך לתת שוב כוח לצוות הזה, מאוד מפחיד אותי שאין מחלקות פנימיות, שתי מחלקות אצלנו כבר הלכו לטובת קורונה, ואיך אפשר לתפקד בשיבא עם כל כך מעט מחלקות פנימיות לקראת החורף? זה בלתי אפשרי".

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

היא אומרת שצריך לקרוא לפרופ' סדצקי לחזור. "אני חושבת שהיא מאוד מקצועית, שהיא מנהיגה. נכון, היא קצת יותר מדי צנטרליסטית, אבל אני חושבת שהיא צריכה לרכז כי היא מקצועית מאוד וחבל שהיא הלכה. אני חושבת שצריך לשים בצד את כל הדברים הלא חשובים ולקחת את הכוחות הכי חזקים. אנחנו חייבים לעשות משהו ולא להתפטר".

 

היא מוסיפה כי מדובר בתקופה קריטית וזה לא הזמן לעשות החלפות. "אני חושבת שכן צריך להמשיך לעבוד ולתת את המושכות למישהו שיודע לטפל בקורונה. אז אני חושבת שהיא צריכה להמשיך. צריך להקים מטה אחד של קורונה, שלא יהיו אלף, צריכה להיות ועדה אחת ולתת לה כוח של החלטות ופעולה".

 

לגבי העומסים שחזרו לבתי החולים היא מתארת: "חדרי המיון מוצפים כרגע בחולים, ובאמת קשה להתמודד עם הכמויות של החולים האלה. יש לנו כרגע 30 מאושפזים והתחלופה של החולים היא מאוד גבוהה. יש לנו כ-18 חולים קשים, הרוב בינוניים ומעט חולים קלים. יש שישה חולים בטיפול נמרץ, שלושה מונשמים, ובהחלט החומרה של החולים היא לא קלה יותר מהגל הראשון. זה נכון, עוד לא הגענו לשיא, כי אנחנו מגיעים בדרך כלל אחרי חודש של המחלה, אבל החולים בהחלט קשים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
פרופ' גליה רהב
צילום: דנה קופל
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים