אודי חשפה Q4 e-tron קרוסבק, שם ארוך ומבלבל מעט לרכב פנאי חשמלי חדש שכנראה בשל לייצור סדרתי, השביעי ברשימה הגדלה של המותג. צפוי לנחות באולמות התצוגה של המותג באירופה בשנה הבאה, כחלק מהבטחה להציג 20 דגמים חשמליים עד 2025. אצלנו הוא צפוי לנחות בתחילת 2022.
ה-Q4 מוצג כעת בגרסת ספורטבק-קופה, זהה מכאנית ל-Q4 הרגיל שנחשף בז'נבה 2019. גם סביבת הנהג זהה ל-Q4 הרגיל, עם שילוב צורות גיאומטריות זוויתיות ומיעוט מתגים. כמקובל יש לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מגע גדול ("12.3) ומתגי בחירת מצב נסיעה במקום בורר הילוכים.
כבסיס משמשת פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי של קונצרן פולקסווגן (MEB) המשותפת ל-ID3, סיאט אלבורן וסקודה אניאק. בהשוואה ל-e-טרון המשווק כאן, הוא קצר ב-29 ס"מ (461 ס"מ), צר ב-3.5 ס"מ (190 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים של 277 ס"מ – 16 ס"מ פחות.
יחידת ההנעה הכפולה משלבת בין שני מנועים חשמליים – אחורי בהספק 204 כ"ס וקדמי בהספק 102 כ"ס. התפוקה משולבת עומדת על 306 כ"ס ומאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.3 שניות ומהירות המרבית של 180 קמ"ש, 0.6 שניות יותר ו-20 קמ"ש פחות מאחיו הגדול.
מצברי 82 קוט"ש יאפשר טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות, 50 ק"מ יותר מה-e-טרון. גרסת בסיס שתוצג בהמשך תוותר על מנוע חשמלי מלפנים, תהיה חלשה ואיטית יותר אך תתהדר בכ-500 ק"מ נקיים מזיהום. טעינה מהירה (125DC) תאפשר מילוי ל-80% בתוך כחצי שעה.
מערך המיתלים: מקפרסון מלפנים ורב-חיבורי מאחור עם קפיצי סליל ובולמי זעזועים אדפטיביים בקשיחות משתנה. אודי מבטיחה יכולת דינמית גבוהה מהמקובל הודות לחלוקת משקל מאוזנת (50-50 לפנים-אחור) ומרכז כובד נמוך, ללא הבדל מול מכוניות הנוסעים של המותג בעלות מנוע בעירה פנימית. כיצד מסתדרץ הבטחה זו עם תוספת ניכרת במשקל עקב הסוללות? ניאלץ להמתין כדי לגלות.