על רקע סגירת עולם התרבות בפעם השנייה השנה, והפגיעה המתמשכת בפרנסתם של אנשי התרבות, אקו"ם, המייצגת כ-12 אלף יוצרים, נרתמה לסייע לעובדי התעשייה. דירקטוריון האגודה הודיע היום (ד') על שורה של צעדים שמטרתם לסייע לאנשי התרבות והמוזיקה בארץ.
האגודה תעניק מענקים ליוצרים בגובה של כ-2,100,000 שקלים על פי קריטריונים לזכאות שנקבעו מראש. המענקים שמקורם ב"קרן העידוד" של אקו"ם יתווספו למענקים שהקרן מעניקה כל שנה ליוצרים במצוקה כלכלית. כמו כן, אקו"ם תמשיך להוביל את המיזם "ישראל מחוברת" במימון משרד התרבות והספורט, במסגרתו התקיימו במהלך הסגר הופעות חיות ללא קהל ששודרו לערוצי הדיגיטל ועליהם קיבלו האמנים, הנגנים ואנשי הבמה תשלום. חלוקת התמלוגים תוקדם וינתנו מקדמות ליוצרים על חשבון התמלוגים. בנוסף, אקו"ם תיתן הקלות לבתי עסק על רשיונות להשמעת מוזיקה והארגון יצטמצם ויעבוד ארבעה ימים בשבוע וחלק מעובדיו יוצאו לחל"ת.
1 צפייה בגלריה
עצרת ההזדהות בצ'ארלס קלור
עצרת ההזדהות בצ'ארלס קלור
עצרת ההזדהות בצ'ארלס קלור
(צילום: רז גרוס)
"אנו חווים משבר שפגע וממשיך לפגוע קשות בעצמאים ובקשת רחבה של אוכלוסיות, ובדגש על עולם התרבות", נכתב בהודעה לתקשורת מטעם אקו"ם, "במהלך חודש יוני החל להיפתח המחסום על עולם התרבות, מקומות חזרו אט אט לסוג של שגרה, הופעות שנפתחו, אך לצערנו עם התפרצותו המחודשת של הנגיף בימים האחרונים, הוטלו עלינו מגבלות נוספות שהן בבחינת 'מכה אנושה' לתחום התרבות והמוזיקה בישראל. עד כה ממשלת ישראל לא השכילה למצוא פתרונות עבור אנשי תעשיית התרבות, וגרוע מכך - לא העניקה סיוע ופיצויים כספיים ראויים עבור ההפסדים העצומים".
בתוך כך, ועד הפעולה של מאבק המוזיקאים ממשיך לקדם את קמפיין מימון ההמונים שלו במטרה להקים איגוד מקצועי למוזיקאים. הקמפיין גייס עד כה כ-146 אלף שקלים שהם 81 אחוזים מהיעד, ונותר עוד שבוע לסיום לקמפיין. במקביל, הוועד מתאמץ לסייע למי שסובל ממצוקה כלכלית ואף הודיע כי יעניק סיוע של חבילות מזון לנזקקים.
מאז החלטת הממשלה לסגור בשנית את עולם התרבות ביום שני, יוצרים שונים בתחומי התרבות התבטאו נגד מדיניות הממשלה וביקשו לקבל סיוע כספי מיידי לצד הצגת תוכנית פעולה ריאלית להמשך שנת 2020. 200 אמנים גם התאגדו היום וחתמו על מכתב שמבקש לעודד יצירה ישראלית כדי לסייע ליוצרים בפרנסה.