נסיונות מכוני כושר ברחבי הארץ להתחמק מההגבלות שפרסמה הממשלה ממשיכים: ירון כהן, הבעלים של מכון 'קרוספיט' בבית שאן, הבין שאינו מסוגל להתמודד כלכלית עם סגירה נוספת של בית העסק שלו. בתגובה להגבלות הממשלה ולאיום הסגירה, החליט שאינו סוגר את העסק, אלא מכנה אותו "מקום ללימוד לתורת הקרוספיט", ובו תותר כניסתם של עד 19 אנשים.
"לא רק אני החלטתי לא לסגור", מספר כהן בריאיון לאולפן ynet, "עוד כמה בעלי שם מועדוני כושר ואני, החלטנו שאנחנו לא סוגרים. מבחינתנו לסוגר זה גזר-דין מוות. נראה שההחלטות לסגור חדרי כושר ולהשאיר בתי כנסת פתוחים הן פוליטיות. לא מתחשבים בנו, העצמאיים".
2 צפייה בגלריה
קרוספיט בית שאן
קרוספיט בית שאן
"שיעורי תורת קרוספיט ל-19 אנשים". קרוספיט בית שאן
(צילום פרטי)
הוא החליט, כאמור, על פתרון יצירתי. אם בית כנסת יכול להישאר פתוח, אז במכון הכושר שלו יעיבר "שיעורי תורת קרוספיט ל-19 אנשים". "אין מה לעשות", הוא מוסיף בריאיון. "אנחנו צריכים להיות יצירתיים. מדובר במלחמה על הקיום שלנו, זו מלחמה על הפרנסה שלי. אם אנחנו לא מקבלים מתווה מסודר מהממשלה שאומר מתי ממשיכים לעבוד, מה נותנים לנו בתמורה וכמה זמן זה יימשך, אנחנו לא סוגרים את העסק".
"בסגר הקודם קיבלתי מענק של 3,000 שקל על חודשיים של סגירת העסק. אין לי כסף לסגר", הוא מסביר. "מבחינתי על המאזניים זה גזר-דין מוות לעסק או התמודדות עם פקח, דו"ח או קנס. אם הם יגיעו - אני אתמודד. אני ממשיך לעבוד".
מוקדם יותר היום (ד') יצאה מנכ"לית רשת הולמס פלייס, קרן שתוי, בקריאה להיאבק בהחלטה לסגור את מכוני הכושר וכתבה למתאמני הרשת: "אני מזמינה את כל מי שבריאותו חשובה לו להצטרף למאבק נגד האיום לסגור את מועדוני הכושר. חיתמו על העצומה ושתפו אותה בין חבריכם שיחתמו, שתפו את דעתכם ברשתות החברתיות ותייגו את מקבלי ההחלטות. יחד, נוכל להשאיר את המועדונים פתוחים ולהמשיך בשגרת אימון בריאה ובטוחה במועדוני הקבוצה".
2 צפייה בגלריה
הולמס פלייס סטודיו
הולמס פלייס סטודיו
הולמס פלייס: נוסיף לשם החברה את המילה "סטודיו"
(צילום באדיבות הרשת)
בתוך כך, כדי לעקוף את ההגבלות, החליטו ברשת הולמס פלייס לפנות באופו מיידי לרשם החברות ולשנות את שם החברה מ"הולמס פלייס" ל"סטודיו הולמס פלייס", דבר שיאפשר לטענתם את המשך פעילותם. כך, יחלקו את שטח המכונים למתחמים קטנים שיאפשרו אימון של עד 20 איש במקביל באותו חלל.