מרצדס תציג בספטמבר S קלאס חדשה, מי שנחשבת כבר עשרות שנים לא רק לקובעת הרף בקטגוריית היוקרה, אלא גם בתעשייה כולה, עם היצע מערכות וחידושים טכנולוגיים שמגיעים רק שנים לאחר מכן למכוניות עממיות. בינתיים היא מאפשרת הצצה לדור הבא של ממשק המשתמש שיוצע בה.
לדברי מרצדס, השוק הגדול ביותר למכונית כיום הוא צפון אמריקה וסין, בה רבים מלקוחות הדגם מבלים את עיקר זמנם במושב האחורי, ולכן התגייסה היצרנית להעניק להם התייחסות ממוקדת מבעבר. בין היתר, היושבים מאחור יוכלו לשלוט במרבית מערכות הרכב דרך שלושה מסכים שונים בטכנולוגיית OLED (ר"ת Organic Light Emitting Diode), בעוד שמערכת ההפעלה הקולית - "היי מרצדס" - תהיה משוכללת מבעבר עם תמיכה ב-27 שפות שונות.
עיצוב סביבת הנהג נשלט על ידי מסך מגע ענק המייתר 27 מתגים "רגילים" ב-S קלאס היוצאת. לוח מחוונים דיגיטלי יציג מראה תלת-ממדי מפורט מבעבר, פעולות מסוימות יתאפשרו במחוות יד (פתיחת חלון שמש למשל), או אף תנועת גוף - הורדה של וילון ההצללה האחורי כאשר נהג מסתובב לאחור.
חלק מהפעולות בממשק המשתמש יחייבו קוד, זיהוי טביעת אצבע, תווי פנים וקול, על מנת לשמור על פרטיות מרבית. מרצדס תשלב ב-S סוללת חיישנים בתוך תא הנוסעים, בין היתר כדי לזהות כיסא בטיחות לילדים שאינו מחובר היטב, התראה מתקדמת על סכנת פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי באמצעות תאורת פנים שתהפוך לאדומה ועוד.
מרצדס נמנעת מפרסום נתונים טכניים אך ניתן לשער שהיא תצויד ביחידות הנעה המוכרות מהדגם היוצא, לרבות מנועי שישה צילנדרים בנזין ודיזל ו-V8 בגרסאות הבכירות, עם תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה-קבועה.
5 צפייה בגלריה
מרצדס S קלאס
מרצדס S קלאס
מרצדס S קלאס
בדומה לב.מ.וו סדרה 7, גם כאן יסולק מנוע V12 מההיצע. מהעבר השני, מרצדס מבטיחה כי גרסה היבירידית-נטענת תציע טווח נסיעה נקי מזיהום של כ-100 ק"מ.