"אגם הברבורים" – גרסת האמבטיה: ימי הבידוד רחוקים מלהסתיים ועולם המחול נדרש לפתרונות יצירתיים למצב. הכוריאוגרף הניו זילנדי קורי בייקר איחד בין 27 רקדנים מרחבי העולם, שהצטלמו באמצעות הטלפונים הניידים שלהם כשהם רוקדים באמבטיה לצלילי היצירה הקלאסית של צ'ייקובסקי, "אגם הברבורים".
ה-BBC שיתף את היצירה בחשבון הטוויטר של ערוץ התרבות שלו, והוסיף כי הסרטון יהיה זמין לצפייה באתר שלו כחלק מהתכנית "אמנות בבידוד".
שמות הרקדנים לא פורסמו, אך ב-BBC דווח כי הם הגיעו בין השאר מתיאטרון הבלט האמריקאי, בית האופרה והבלט של פריז, הבלט הלאומי של קנדה ועוד. בייקר סיפר כי הרקדנים נדרשו להיות גם הצלמים, הבמאים ואחראי האביזרים, והוא לבסוף חיבר את החלקים מביתו שבבריטניה לכדי גרסה מודרנית ומרהיבה.
2 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
(צילום מסך)
"זה קצת מופרע", אמר בייקר ל"גארדיאן", "זה היה כמו לתלות תמונה בעיניים קשורות". הוא סיפר כי עם חלק מהרקדנים המשתתפים לא נפגש מעולם, אלא תקשר איתם רק באמצעות הזום: "זה מטורף שזה נהפך להיות נורמלי". לדבריו, ימי המגפה הם זמן עבור כולנו לגלות מה חיוני באמת, מה נדרש לנו כדי לחיות וכדי להפוך את החברה שלנו למשגשגת.
2 צפייה בגלריה
מתוך הוידאו
מתוך הוידאו
"זה קצת מופרע". מתוך הוידאו
(צילום מסך)
יצירת הבלט "אגם הברבורים", שנכתבה על ידי המלחין הרוסי פיוטר איליץ' צ'ייקובסקי ב-1876, נחשבת לאחת מיצירות המחול הגדולות בכל הזמנים. היא הועלתה לראשונה על ידי להקת הבלט בולשוי במוסקבה בשנה לאחר מכן, ומאז זכתה לאינספור עיבודים וגרסאות. היצירה המקורית מורכבת משתי מערכות, ומספרת על אודט, נסיכה שמוטלת עליה קללה והיא נהפכת לברבור.