שתף קטע נבחר

אדם, שהוריו מתו מסרטן המעי, מקבל תוצאות הקולונוסקופיה

אחרי שעבר את בדיקת הקולנוסקופיה, עכשיו מגיע אדם ארליך לקבל את התוצאות. בהתחשב בזה ששני הוריו נפטרו מסרטן המעי הגס, מד הלחץ גבוה ביותר. ויש גם בסוף מסקנה. פרק רביעי ואחרון

 

 

הבדיקה כבר עברה, עכשיו התוצאות: אחרי תיעוד של כל שלבי ההכנה ובדיקת הקולונוסקופיה עצמה, אדם ארליך עומד בפני שמיעת התוצאות.

 

כך התבצעו ההכנה והבדיקה:

רגע האמת - מגיעים לבדיקה

מתחילים בהכנה

להיבדק או להתעלם?

 

"קבלת התוצאות הייתה החשש העיקרי לאורך כל צילום הסדרה. הפחד שחס וחלילה ימצאו משהו בסוף הפרוצדורה ללא ספק הדיר שינה מעיניי", הוא מספר, "בעיקר כשאני נמצא בקבוצת סיכון אבל עם זאת, חשוב להגיד שכל ההליך של הבדיקה היה הרבה פחות נורא ממה שחששתי".

 

הוא מוסיף ואומר כי היוזמה של יצירת הסידרה נבעה מממקום רגשי, אבל גם מהצורך להעלות את המודעות לבדיקה. "בגלל ששני הוריי נפטרו מסרטן המעי הגס הבנתי שיש לי תפקיד משמעותי להעלות את הנושא למודעות ולחזק את המאבק בהתמודדות עם המחלה. מטופלים רבים חוששים לבצע את הבדיקה מכל מיני סיבות, אבל אנשים חייבים להבין שסרטן מעי הגס לא כואב, וכשהוא כואב זה כבר מאוחר מדי".

 

הוא מסכם ואומר: "עכשיו שאני יודע שיש לי שלוש שנים של שקט עד לבדיקה הבאה, אני קורא לכולם לבוא להיבדק. הבדיקה יכולה להציל לכם את החיים".

 

בדיקות הקולונוסקופיה מומלצות ברחבי העולם ככלי היחיד לאבחון פוליפים טרום סרטניים וגידולי סרטן המעי הגס. הבדיקה כיום מומלצת כבר מגיל 45, אחת ל-5 עד 10 שנים. רק באוכלוסייה בסיכון מוגבר לסרטן המעי הגס מתבצעת הבדיקה עוד קודם לכן. ב-90% מהמקרים ניתן למנוע את סרטן המעי הגס באמצעות הקולונוסקופיה, שבה כורתים את הגידולים הטרום ממאירים עוד לפני שהם הופכים לסרטניים.

 

על פי הנתונים מדי שנה מאובחנים בישראל כ-4,500 איש בסרטן המעי הגס, וכאלף מהם ימותו מהמחלה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים