בלונדון הייאוש יותר נוח: בזמן שבישראל בעלי עסקים רבים מתלוננים שהסיוע מהמדינה לא מגיע, ממשלת בריטניה הכריזה אתמול על חבילת סיוע ממשלתית נדיבה ונרחבת לאזרחים, בהשקעה ממשלתית של 30 מיליארד ליש"ט, כדי לבלום את המגפה הכלכלית בעקבות משבר הקורונה.
המטרה של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון ושל שר האוצר הבריטי, רישי סונאק, היא לצמצם ככל הניתן את מספר המובטלים, כשהצעד הראשון הוא השקעה של שני מיליארד ליש"ט ביצירת מקומות עבודה לצעירים מתחת לגיל 25. הממשלה תשלם שכר מינימום למשך שישה חודשים עבור כל עובד צעיר שיועסק במשק, באמצעות העברה כספית למעסיקים.
2 צפייה בגלריה
בריטניה נגיף קורונה פאבים נפתחו ב אנגליה
בריטניה נגיף קורונה פאבים נפתחו ב אנגליה
פתיחת הפאבים בבריטניה
(צילום: AFP)
בנוסף, מתגבשת תוכנית למתן פטור למעסיקים מתשלום דמי ביטוח לאומי עבור עובדים לתקופה של מספר חודשים, כדי לעודד את העסקתם. את דמי הביטוח הלאומי תשלם הממשלה הבריטית.
2 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה עושה שכיבות שמיכה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה עושה שכיבות שמיכה
בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה
(צילום: EPA)
כן יושקעו מאות מיליוני ליש"ט במרכזים להכשרת עובדים שיסייעו להם למצוא עבודה. מעסיקים שיעסיקו עובדים צעירים מהמרכזים הללו יקבלו מענק של 1,000 ליש"ט לעובד. ממשלת בריטניה כבר משלמת לעובדים שהוצאו לחל"ת עד 2,500 ליש"ט בחודש. המשכורות מועברות למעסיקים, שמשלמים אותן לעובדים. הממשלה אף הכריזה על תשלום של 1,000 ליש"ט למעסיקים עבור כל עובד שהוצא לחל״ת וישוב לעבודתו.
גם ענף הבידור יקבל מענק של 1.57 מיליארד ליש״ט, כדי לכסות על נזקי הקורונה.