פרויקט של המשרד להגנת הסביבה שחסך מאות נסיעות רכב פרטי ביום במשך שנים, נמצא בסכנת ביטול בסוך השנה הנוכחית. הסיבה: משרד האוצר עדיין לא תקצבו את המשך פעולתו. הפרויקט כולל תמיכה של יותר מ-20 מיליון שקלים ל-19 רשויות מקומיות שמפעילות 28 מיזמים לצמצום נסיעות רכב פרטי, הכוללים שאטלים למקומות עבודה, מתקני עגינה לאופניים, מתקני טעינה לאופניים חשמליים ועוד, בניהול אמיר זלצברג ודקלה בן יעקב מאגף התחבורה במשרד.
1 צפייה בגלריה
(צילום: פז בר)
במסגרת הפרויקט הוקמו 8,000 עמדות עגינה לאופניים ב-10 רשויות מקומיות, בתמיכה כוללת של 2.5 מיליון שקל. הוקמו עמדות השכרת אופניים בתמיכה של כ-3 מיליון שקלים, הושלמו ארבעה פרויקטים עם 27 עמדות השכרת אופניים בגוש דן וכרגע מבוצעים שני פרויקטים נוספים שיאפשרו השכרת אופניים ללא תחנות קבועות. בנוסף מוצבים בקריית-ים שקעים לטעינת אופניים חשמליים בעלות של כ-700 אלף שקלים.
בנוסף מנוהלים שמונה פרויקטים של מערכי שאטלים לעבודה בתמיכה של כ-5.5 מיליון שקלים בבת-ים ובירושלים. שני מיליון שקלים נוספים הוקצו לתכנון ואישור חוק עזר להגדרת אזור אוויר נקי בחיפה ובירושלים.
"השימוש היומיומי ברכב פרטי גורם לפליטה של זיהום אוויר הפוגע בבריאותנו. התמיכה שלנו במהפכת הרכב החשמלי ובשיפור ניידות הציבור באמצעים שונים שאינם ממונעים גם מצמצמת את כמות כלי הרכב בכבישים וגם מסייעת בצמצום זיהום האוויר", אומרת השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל.