שתף קטע נבחר

פציעה באמסטרדם הוכרה כתאונת עבודה בארץ

אישה נסעה עם משפחתה להולנד כדי לקדם את העסק, ובשלב מסוים נפלה מאופניה. ביטוח לאומי טען שמדובר בנופש, אבל ביהמ"ש חשב אחרת

בית הדין לעבודה בבאר שבע הורה לאחרונה לביטוח לאומי להכיר כתאונת עבודה במקרה שאירע לישראלית שנפצעה כשנפלה במהלך רכיבת אופניים באמסטרדם. השופט יוחנן כהן קיבל את גרסתה של הנפגעת שלפיה מדובר היה בנסיעה ששילבה עסקים עם חופשה משפחתית.

 

התובעת, נשואה ואם לשלושה, היא בעלת עסק עצמאי למכירות באינטרנט. ב-2014 היא החלה לשווק מוצרי ילדים וקמפינג דרך "אמזון". בקיץ 2016 החליטה יחד עם בעלה, שעבד עמה בעסק, לנסוע לאירופה. לנסיעה הוגדרו שתי מטרות: האחת, פתיחת חשבון בנק אירופאי שאליו יועברו תשלומי הלקוחות מאמזון, והשנייה, למצוא מחסן חיצוני לשלוח אליו את המוצרים ישירות מסין.

 

השניים הגיעו עם ילדיהם לאמסטרדם באמצע אוגוסט לשהות של כשבועיים. יומיים לפני החזרה ארצה התובעת נסעה עם בעלה באופניים לפגישה בבנק כדי לפתוח חשבון עסקי. כשעלתה על אופניה בדרך חזרה לדירה השכורה רגלה נתפסה בגלגל והיא נפלה ארצה ונחבלה בגב וברגל.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

אף שהחלה לסבול מכאבים היא סברה שנכון יהיה להמתין ולפגוש רופא בארץ. למחרת הנחיתה בארץ היא פנתה לאורתופד ובהמשך נמצא אצלה שבר בעצם הזנב. ביטוח לאומי סירב להכיר בפגיעה כתאונת עבודה וטען כי התאונה אירעה במהלך חופשה משפחתית בחו"ל ללא קשר לעיסוקה.

 

השופט יוחנן כהן הבהיר כי כעצמאית על התובעת להראות שהתאונה אירעה עקב משלח ידה ותוך כדי משלח ידה. "פעולה הנעשית עקב משלח היד, יכולה להיות פעולה השייכת מהותית לעיסוק עצמו, וגם פעולה הנלווית לעיסוק", הבהיר.

 

הוא קבע שהתובעת הוכיחה שמטרתה העיקרית של הנסיעה הייתה עסקית ומטרתה המשנית הייתה נסיעה משפחתית. גרסתה נתמכה בראיות כמו התכתבות בנוגע לפתיחת חשבון בנק עסקי בהולנד, ומיילים ששלחה לצורך תיאום פגישות לקידום העסק בתקופת השהות בהולנד. ואכן, הוכח שהיא תיאמה במייל את הפגישה בסניף הבנק ליום התאונה.

 

זאת ועוד, עדות התובעת הייתה משכנעת ועקבית ומחומר הראיות עולה שהיא חזרה בהזדמנויות שונות על גרסתה לפיה התאונה התרחשה בדרך חזרה מפגישה בענייני העסק.

 

לפיכך קבע השופט כי התובעת נפגעה בתאונה שהתרחשה במסגרת פעילות נלווית של הנסיעה העסקית לאמסטרדם. בנסיבות אלה, סיכם, התאונה מהווה תאונת עבודה. ביטוח לאומי חויב בהוצאות בסך 5,000 שקל.

 

  • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
  • הכתבה בשיתוף אתר המשפט הישראלי פסקדין
  • ב"כ התובעת: עו"ד טלי הירשלר
  • ב"כ הנתבע: עו"ד ילנה צ'וקלר
  • עו"ד טל לביא עוסק בנזיקין
  • הכותב לא ייצג בתיק
  • ynet הוא שותף באתר פסקדין

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי שאולי
ארכיון. אופניים באמסטרדם
צילום: אבי שאולי
מומלצים