טויוטה חושפת קורולה-קרוס, רכב פנאי קומפקטי על בסיס המשפחתית הפופולארית, כחלק מאסטרטגיית היצרנית להרחבת היצע הדגמים בקטגוריה. בשלב ראשון היא מיועדת לשיווק באסיה ובמדינות מתפתחות ועדיין לא ברור האם תוצע גם בתקינה אירופאית, ובכך תסלל דרכה גם לארץ.
למרות השמירה על השם המפורסם, כל חלקי המרכב שונים מהמשפחתית המוכרת לנו ובהתאם - המראה הרפתקני-קשוח יותר מקורולה טרק המשווקת אירופה. בדומה למקובל בקטגוריה, יש שימוש ניכר באיפור קרבי כמו פסי גגון בולטים ומגני פלסטיק שחור מסיביים.
עיצוב הפנים זהה לקורולה המוכרת, לרבות לוח מחוונים דיגטאלי בחלקו עם תצוגה משתנה על צג המידע בגודל "7, ומסך מגע גדול ("8) הניצב בחלקה העליון של הקונסולה המרכזית. היושבים מאחור זוכים לפתחי מיזוג נפרדים וצמד שקעי USB לטעינה.
כבסיס משמשת פלפורמת GA-C משותפת לקורולה עם בסיס גלגלים של 264 ס"מ – זהה לגרסת האצ'בק וקצר ב-6 ס"מ מהסדאן והסטיישן. המרכב ארוך מגרסת חמש הדלתות ב-9 ס"מ (446 ס"מ), רחב ב-3.5 ס"מ (182.5 ס"מ) וגבוה בלא פחות מ-18.5 ס"מ (162 ס"מ). הבדל נוסף הוא מתלה אחורי מסוג קורת מתח, לעומת עצמות עצה כפולות בקורולה המוכרת. השינוי המביא עימו בדרך כלל ירידה בנוחות הנסיעה, התבצע במטרה להוזיל עלויות ולאפשר נפח תא מטען גדול יותר.
היצע המנועים כולל את היחידה ההיברידית המוכרת המשלבת בין מנוע 1.8 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים (98 כ"ס) למנוע חשמלי (72 כ"ס), עם תפוקה משולבת של 122 כ"ס, או מנוע 1.8 ליטר בנזין אומוספרי עם 140 כ"ס. שני המנועים מחוברים לתיבת הילוכים רציפה והנעה קדמית.