5 צפייה בגלריה
קמפיין נגד ציד
קמפיין נגד ציד
קמפיין נגד ציד
(החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ואנימלס)
החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ואנימלס פתחו היום (ה') בקמפיין ציבורי, שמטרתו קידום חקיקה, שתאסור לחלוטין את הציד הספורטיבי בישראל ותחמיר את הענישה על ציד בלתי חוקי. זאת, לקראת עונת הציד, שתיפתח בתחילת ספטמבר, ותארך 5 חודשים.
בשלב הראשון של הקמפיין הציבורי, יפיצו הארגונים מידע לגבי ציד, על סוגיו השונים, ברשתות החברתיות, על מנת לגייס תמיכה ציבורית למהלך. לאחר מכן, יגבשו הארגונים שינויי חקיקה, והם מקווים כי באמצעות התמיכה הציבורית והלחץ הציבורי, על מקבלי ההחלטות, שינויי החקיקה יעברו ויאושרו בכנסת בהקדם.
5 צפייה בגלריה
צבי
צבי
צבי
(צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
אמש, פנו שלושת הארגונים לשרה להגנת הסביבה גילה גמליאל ולמנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין, בבקשה שיתמכו ביוזמה החדשה שלהם. בפנייתם נכתב: "אנו פונים אליכם, על מנת שתתמכו ביוזמת ביטול הציד הקרוי 'ספורטיבי' בישראל, והחמרת הענישה על עבריינות הציד, כך שתסייע בהרתעה ובהגנה על חיות הבר הייחודיות בישראל. מהלך זה, אנו סבורים, נכון לא רק על מנת לשמור על הטבע בישראל, אלא גם על מנת להגן על בריאותם ואיכות חייהם של תושבי ישראל.
5 צפייה בגלריה
תור מצוי
תור מצוי
תור מצוי, חיה הנמצאת ברשימת הציד הספורטיבי
(קרדיט: ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע)
עוד כתבו הארגוני: "כידוע לכם, ציד ומאכל של חיות בר - חלקן בסכנת הכחדה - לא קורה רק במזרח, אלא גם ממש פה, בישראל. חלק מהציד מתקיים על פי חוק – ציד הידוע כ'ציד ספורטיבי' – למרות שציד אינו ספורט, כי אם פעולה אלימה, בעלת השלכות סביבתיות קשות, וחלקו מתקיים בניגוד לחוק. על פי הידוע לנו, מהערכות שנעשו ברשות הטבע והגנים בעשור האחרון, בכל שנה מוצאות את מותן עשרות אלפי חיות בר בישראל, כתוצאה מציד חוקי ובלתי חוקי. בנוסף לעשרות אלפי ציפורים (חלקן בסכנת הכחדה), ניצודים באכזריות מאות רבות של צבאים, דורבנים, ארנבות ומיני בעלי חיים נוספים. הרבה מחיות הבר הניצודות - נסחרות ונאכלות בישראל, ללא כל פיקוח".
5 צפייה בגלריה
דורבן הודי
דורבן הודי
דורבן הודי
(צילום: shutterstock)
לדברי שלושת הארגונים, חיות הבר בישראל, מצויות ממילא תחת איומים קשים ולחצי פיתוח, ואין מקום להמשיך ולהתיר את הציד שלהן, למטרת מה שמכונה "ספורט". ההצעה הנוכחית, עוסקת בקריאה ציבורית להפסיק את הציד "הספורטיבי", לאור ההשפעות הבריאותיות הפוטנציאליות והאקולוגיות ולהחמיר את האכיפה על הציד הבלתי חוקי.

אז מה הארגונים שואפים להשיג?

לאסור על ציד "ספורטיבי" בישראל
לדבריהם, "אנו מאמינים שבשנת 2020, אין מקום לציד של חיות בר בחסות החוק. אנו דורשים ממקבלי ההחלטות, לשנות את החוק ולעצור את הציד למטרות הנאה ופנאי בישראל. הנזקים למערכת האקולוגית והממשק הלא בריא בין האדם לחיות בר, בחסות הציד, אינם יכולים להימשך".
להחמיר את הענישה על ציד בלתי חוקי בישראל
"למרות המאמצים שמשקיעים גורמי אכיפת החוק, בהתמודדות עם ציד בלתי חוקי, עדיין ישנם אלפי מקרי ציד בלתי חוקי בישראל. לתפוס עברייני ציד, זו משימה לא פשוטה כלל ועיקר, אך גם כאשר מצליחים לתפוס את העבריינים - העונשים על עבירות אלו קלים מאד ונטולי כוח התרעה. החקיקה אותה אנחנו מקדמים, תחמיר משמעותית את העונשים על ציד בלתי חוקי בישראל ותהיה גורם מרתיע עבור עבריינים פוטנציאליים", נמסר מטעם החברה להגנת הטבע, תנו לחיות ואנימלס.
5 צפייה בגלריה
קמפיין נגד ציד
קמפיין נגד ציד
קמפיין נגד ציד
(החברה להגנת הטבע, תנו לחיות לחיות ואנימלס)
מרשות הטבע והגנים נמסר: "הפנייה התקבלה ברשות הטבע והגנים השבוע והדבר צריך להיבחן לעומק מול כלל הנתונים וחוות הדעת הקיימות בנושא זה".
מטעם השרה להגנת הסביבה לא נמסרה תגובה.
לעמוד הקמפיין לחצו כאן
לעמוד גיוס התמיכה הציבורית לחצו כאן