שתף קטע נבחר

תיעוד: אלפי מדוזות וצב ים בתחנת הכוח באשקלון

צפו בפינוי המדוזות מתחנת הכוח "רוטנברג". בין המדוזות התגלה צב ים, ששוחרר בחזרה לים התיכון

 

 

 

מתקפת מדוזות על אשקלון: עובדי חברת החשמל בתחנת הכוח "רוטנברג" מתמודדים משעות הלילה (יום ה') עם גל של אלפי מדוזות, שמגיעות לתחנה עם מי הים. מדובר במפגע שעלול לשבש את תהליכי הייצור בתחנה. בין המזוזות התגלה צב ים, ששוחרר באופן מיידי בחזרה לים.

 

מחברת החמשל נמסר כי המדוזות נערמות במסננים בתחנת הכוח, שמונעים את כניסתן של המדוזות למערכות התפעול והן מפונות למיכליות ייעודיות. כך, מתאפשרת פעילות סדירה של אספקת החשמל בתחנות הכוח. בתחנות הכוח החופיות של חברת החשמל משתמשים במי הים, על מנת לקרר את מערכות הייצור.

 

רבבות מדוזות וצב ים נתקעו בתחנת הכוח
המדוזות שפונו מתחנת הכוח(צילום: שמי ביתן, חברת החשמל)

רבבות מדוזות וצב ים נתקעו בתחנת הכוח
צב הים שוחרר לים(צילום: שמי ביתן, חברת החשמל)

 

בשנים האחרונות הופעת נחילי החוטית הנודדת מחייבת את עובדי חברת החשמל לפנות את המדוזות מבריכות הקירור של תחנות הכוח באשקלון ובחדרה.

 

המדוזות עלולות לגרום להפחתת התפוקה של מתקני התפלה ותחנות כוח. בעולם הושבתו בשנים האחרונות באופן חלקי ומלא תחנות כוח גרעיניות ומתקני התפלה לאחר שהתקשו להתמודד עם נחילי הענק שנסחפו למקום.

 

ד"ר הדס לובינבסקי, חוקרת במכון לחקר ימים ואגמים: "יש מדוזות מצפון עד דרום. רובן נמצאות במרחק מחוף, אבל כמובן שיש מדוזות המגיעות עם הגלים לחוף. צריך להסתכל למים אם רואים מדוזות. 'מים צורבים' יש תמיד בתקופה הזו. הנחיל של המדוזות עוד כאן, הן לא עוזבות אותנו כל כך מהר".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמי ביתן, חברת החשמל
המדוזות
צילום: שמי ביתן, חברת החשמל
מומלצים