מרגש עד דמעות: 24 ימים חלפו מאז שלירן גבאי, השף של פלאפל גבאי בתל אביב לא ראה את בנו מאור (בן 14), שחלה בקורונה לאחר שבא במגע עם חולה מאומת. אבל נראה שגעגוע של אבא חזק יותר מהכל: מאור, שמפנטז כבר שבוע על מנה של פלאפל ועראייס מהמסעדה של אבא, התעורר הבוקר להפתעה שלא ציפה לה - אבא על מנוף במרפסת עם מנה של פלאפל ביד.
4 צפייה בגלריה
פלאפל גבאי קורונה
פלאפל גבאי קורונה
האבא שהגיע על מנוף לקומה השישית לפגוש את בנו שחולה בקורונה
(צילום: מתוך הסרטון)
"הייתי חייב לראות אותו, אני לא עומד בגעגוע", אומר לירן גבאי, "אז היה לי רעיון לשכור מנוף ולהביא לו פלאפל. לא אמרנו לו שאני מגיע וזו הייתה לו הפתעה מוחלטת, אמרנו לו שמגיע רופא לראות אותו, ואז אני הגעתי. הילד עד עכשיו יושב בבית בשוק ותופס את הראש. לי יש פחד גבהים אז היה לי מאוד קשה להעפיל עד לקומה השישית, הייתה לי סחרחורת מטורפת אבל הייתי צריך להתגבר על זה בשביל לראות את הילד ולהביא לו את הפלאפל שהוא מבקש כבר שבוע שלם".
4 צפייה בגלריה
פלאפל גבאי
פלאפל גבאי
פלאפל גבאי: "הילד בבידוד מפנטז על זה כבר שבוע"
(צילום: יח"צ)

אין אפילו לקוח אחד

מאור, שחקן כדורגל בקבוצת הנערים של מכבי הרצליה, היה בבידוד בבית במשך שבועיים, אחרי שנער אחר בקבוצה שבה הוא משחק, התגלה כחיובי לקורונה. כל הקבוצה נכנסה לבידוד, ואחרי שבועיים התבקשו הנערים לעשות בדיקה, ובבדיקה התגלה כי מאור נדבק בקורונה. מאז שמאור קיבל את תוצאות הבדיקה עברו כבר עשרה ימים נוספים.
"יותר משלושה שבועות לא ראיתי את הילד", אומר גבאי, "בשבוע הבא הוא צריך לעשות שוב בדיקה ונקווה שיתגלה בה שהוא כבר בריא".
4 צפייה בגלריה
פלאפל גבאי קורונה
פלאפל גבאי קורונה
פלאפל גבאי: "הייתי חייב לראות אותו, אני לא עומד בגעגוע"
(צילום: מתוך הסרטון)

ומה המצב בתקופה האחרונה בפלאפל?
"המצב הוא שיש לי זמן לדבר איתך בצהריים, וזה כבר אומר הכל. העבודה שלנו כאן ירדה ב-60-50 אחוז. לאנשים גם אין כסף, גם אנשים פוחדים לצאת מהבית וגם המון אנשים נמצאים בבידוד".
הפלאפל נמצא ברחוב בוגרשוב, זה רחוב מאוד מתויר, זה בטח גם משפיע.
"בהחלט. אין תיירים בכלל, ממש אפס תיירים. הרחוב שומם, ועכשיו בזמן שאנחנו מדברים אין לי אפילו לקוח אחד. היו לי 13 עובדים בפלאפל לפני הקורונה וכרגע נשארתי עם שלושה. כרגע כולם מחכים שהממשלה תעשה משהו ותשחרר עזרה. מחכים לגאולה. יש תחושה שמחכים שמשהו יקרה אבל לא קורה כלום".
4 צפייה בגלריה
פלאפל גבאי קורונה
פלאפל גבאי קורונה
"השתגעתי מרוב געגוע", לירן גבאי מגיע לבקר את בנו מאור
(צילום: מתוך הסרטון)
ומעט הלקוחות שמגיעים מקפידים על ההנחיות ועל חבישת מסכה?
"בשבועיים האחרונים האנשים נהיו ממושמעים, כולם עם מסכות ואני כמעט ולא רואה אנשים בלי מסכות. כולם לקחו אחריות, כנראה מתוך הפחד להידבק ולהדביק".
אתה מודאג מזה שלילד יש קורונה?
"מאוד, זה מפחיד. אני קורא בעיתונים על חולי קורונה ופתאום הבן שלי חולה בזה, אז אני מודאג מאוד, אבל בינתיים היה לו חום רק יום אחד ואין לו סימפטומים, אז אני אופטימי. רק בריאות לכל עם ישראל והקפידו לשים מסכות".