שתף קטע נבחר

תביעה: הרופאים לא זיהו את דלקת הריאות - ואריאה הקטנה נפטרה

חום גופה הגבוה של אריאה בת שנה ותשעה חודשים לא ירד במשך ימים ארוכים, אבל הרופאה קבעה כי מדובר בדלקת באוזן, וגם רופא נוסף לא איבחן את סימני המצוקה, ולא שלח אותה לבצע בדיקות הכרחיות. חוות דעת לבית המשפט: "אין כל הצדקה שלפיה רופא מתעלם מדגלים אדומים ברורים של מחלת חום ממושכת". קופת חולים לאומית: "נגיב בבית המשפט"

האסון הזה יכול היה להימנע אילו רק היו מתבצעות הפעולות הרפואיות הנדרשות. כך קובעים מומחים שבחנו את הטרגדיה שפקדה את משפחת גולן מגן יבנה, שבתם אריאה, בת השנה ותשעה חודשים, נפטרה מדלקת ריאות חריפה. שלשום (ד') הגישו ההורים תביעה בגין רשלנות רפואית נגד קופת חולים "לאומית".

 

קיראו עוד על רשלנות רפואית:

לראשונה: נחשפים נתוני הרשלנות הרפואית בישראל

אבחון סרטן באיחור: מהי רשלנות רפואית באונקולוגיה?

מתי נכון לתבוע על רשלנות רפואית - וכמה זה יעלה לכם

 

המקרה המצער אירע בחודש מארס 2018. אל קופת חולים לאומית בעיר הגיעה הילה גולן עם בתה והתלוננה כי הפעוטה סובלת זה שבוע ימים מחום 38־39, נזלת ושיעול. רופאת המשפחה המטפלת קובעת כי מדובר בדלקת באוזן ימין וממליצה על טיפול באמצעות אנטיביוטיקה (מוקסיפן) למשך שבוע ימים.

 

ארבעה ימים לאחר מכן, פונה הילה שוב אל המרפאה ומלינה כי החום לא יורד. רופא המשפחה אחר קובע כי מדובר בווירוס של דרכי הנשימה העליונות, ועל פי כתב התביעה הוא מורה לאם להפסיק את הטיפול האנטיביוטי, "חרף העובדה שטרם הסתיים, ומורה על טיפול תומך בלבד", נכתב. "רופא המשפחה אינו מורה לאם דבר לגבי ההמשך, ואף לא מבצע בדיקות הכרחיות ביותר במקום, בדיקות שהיה בכוחן לגלות את מחלת דלקת הריאות".

 

תביעה: אנשי המקצוע לא זיהו את דלקת הריאות החריפה - ואריאה הקטנה נפטרה ()
הרופאים לא זיהו את דלקת הריאות. אריאה גולן ז"ל

שבוע לאחר מכן, הילה השכיבה את בתה במיטתה לשנת הצהריים וכשהגיעה להעירה גילתה שהבת לא מגיבה. היא מיהרה לצלצל למד"א ולאחר מאמצי החייאה נקבע מותה. למרות כל הכאב, בני המשפחה החליטו לשלוח את גופת הבת למכון לרפואה משפטית באבו־כביר על מנת שיבצעו נתיחה שלאחר המוות. לפי ממצאי הניתוח נקבע כי אריאה נפטרה מדלקת ריאות חריפה.

 

 

"לא מובן ולא ברור מדוע שני רופאי המשפחה שטיפלו בה לא מצאו לנכון לבצע בדיקות שגרתיות ביותר כגון ספירת דם, צילום חזה, ספירת נשימות ובדיקת סטורציה, אשר בכוחן היה לגלות את דלקת הריאות, לאור תלונות חוזרות ולמעלה משבועיים של חום ושיעול", נכתב בכתב התביעה שהוגשה על ידי עו"ד צור פרץ.

 

 

 עו"ד צור פרץ ( )
עו"ד צור פרץ

 

 

פרופ' אורן פרוכטר, מומחה למחלות ריאה ומנהל מחלקת ריאות וטיפול נמרץ נשימתי בוולפסון, בחן את הטיפול שאותו קיבלה הפעוטה וקבע כי "אין כל ספק כי שני רופאי המשפחה שטיפלו במנוחה, ובייחוד השני, התרשלו בטיפול. טיפול רשלני זה הוביל למותה בטרם עת", כתב. פרופ' פרוכטר הוסיף כי "בכל התיעוד הרפואי לא תועד אפילו פעם אחת קצב הנשימות של החולה. אין כל הצדקה סבירה שלפיה רופא ראשוני מתעלם מדגלים אדומים ברורים של מחלת חום ממושכת".

 

 

בחוות הדעת הוא מסכם: "מותה של המנוחה היה יכול להימנע על ידי נקיטת צעדים בסיסיים ומתבקשים מכל רופא סביר המטפל בילדה המגיעה מספר פעמים עם חום ממושך. המנוחה נפטרה בהיותה כבת שנה ותשעה חודשים, זאת במדינה בעלת שירותי רפואה מהטובים בעולם ונגישות גבוהה לשירותים מתקדמים".

 

 

מקופת חולים לאומית נמסר: "תשובתנו הרפואית המקצועית תימסר לבית המשפט כמקובל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים