שתף קטע נבחר

תוך ארבע שעות: חובש מד"א יילד 2 תינוקות באמבולנס

שלוש שנים הוא במד"א, ולחובש דניאל יאסו לא יצא ליילד אישה באמבולנס אפילו פעם אחת. שלשום זה קרה לו פעמיים תוך ארבע שעות

דניאל יאסו, חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס, עובד במגן דוד אדום שלוש שנים, טיפל באלפי אנשים ובמגוון רחב של מקרים – אך מעולם לא יילד אישה. אבל כשזה כבר בא, זה בא בצרורות.

  

יאסו החל שלשום את המשמרת באופן שגרתי לחלוטין. בשעה שמונה בבוקר לערך הגיעה קריאה: תושבת נתניה בתהליכי לידה. האמבולנס דהר אליה, אולם כשהיא הועלתה אליו התברר שהלידה בעיצומה. יאסו יילד את האישה, התינוק נולד בשעה 8:27, והאם והבן הועברו לבית החולים לניאדו, שם קלטה אותם שירי נגר, סגנית אחות אחראית חדר לידה.

  

  (צילום: יאיר שגיא)
שני תינוקות בארבע שעות. דניאל יאסו עם התינוקות שנולדו(צילום: יאיר שגיא)

 

יאסו בקושי הספיק לספר על חוויותיו לחבר'ה – ועוד קריאה הגיעה בנוגע ליולדת. האמבולס דהר, האישה הועלתה, והפלא ופלא – שוב הלידה הייתה בעיצומה. הפעם, כשהוא כבר עם ניסיון אמיתי וממש ממש טרי, הוא יילד אותה בקלילות, הבת שלה הגיעה לאוויר העולם ב־12:20, הצוות שוב נסע ללניאדו, והפעם שירי נגר כבר הציעה ליאסו עבודה במחלקת יולדות.

  

"שלוש שנים חיכיתי לרגע הזה, או לרגעים האלה", סיפר יאסו, "במהלך קורס החובשים של מד"א למדתי כיצד מיילדים אישה וגם תרגלנו את זה בעזרת בובות חכמות, אבל קצת חששתי מהלידה הראשונה שאצטרך לבצע. היום קיבלתי מנה כפולה ומשמחת. האמת, בלידה הראשונה הייתי מעט בלחץ ובמתח, אבל בלידה השנייה כבר הרגשתי יותר רגוע. עכשיו אני מצפה ללידה הבאה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
דניאל יאסו
צילום: יאיר שגיא
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים