שורה של אפליקציות פופולריות, בהן ספוטיפיי, טיקטוק ואחרות - קרסו בשעות האחרונות במכשירי אייפון: משתמשי iOS ברחבי העולם דיווחו כי הם לא מצליחים להפעיל אחוז גבוה מהאפליקציות המותקנות במכשירים שלהם, והבעיה היא ככל הנראה בערכת פיתוח התוכנה (SDK) של פייסבוק. משתמשי אנדרואיד לא נפגעו מהתקלה, ונכון לשעה זו נראה כי היא נפתרה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציות בקריסה - במכשירי אייפון
אפליקציות בקריסה - במכשירי אייפון
אפליקציות בקריסה - במכשירי אייפון
(אילוסטרציה: Shutterstock)
בין האפליקציות הקורסות אפשר למצוא גם את טוויטר, סנאפצ'ט, פינטרסט, טינדר, ולדברי חלק מהמשתמשים גם מספר אפליקציות מותקנות מראש המגיעות באופן מובנה עם מערכת ההפעלה iOS - כולל אפל מיוזיק והאפסטור - חנות האפליקציות של אפל. נראה כי גם משתמשים בישראל חווים את התקלה, אולם בכל זאת ישנן אפליקציות שלא נפגעו מהתקלה.
פייסבוק התייחסה לבעיה בפלטפורמת המפתחים שלה, שם נכתב: אנו מודעים לתקלות ב-SDK שלנו ל-iOS, הגורמות לאפליקציות מסוימות לקרוס. ופועלים לטיפול מהיר בבעיה". בפלטפורמת גיטהאב הציפו מפתחים כי גם האפליקציות שלהם קורסות בעקבות השיבוש, והפנו אצבע מאשימה כלפי פייסבוק.


זו לא הפעם הראשונה ששיבושים בערכת פיתוח התוכנה של פייסבוק מובילים לתקלות נרחבות גם בקרב אפליקציות אחרות. רק בחודש מאי האחרון אירע מקרה נוסף כזה, ששיתק שורה של אפליקציות למשך שעות ארוכות.
שורשי הבעיה נעוצים בכך שפייסבוק מאפשרת למפתחים לשלב את שירות ההתחברות (Log-In) שלה אל תוך אפליקציות, ומציעה להם בתמורה תובנות על פעילות המשתמשים. התוצאה היא שבכל פעם שיש בעיות עם ה-SDK של פייסבוק - הן משפיעות בצורה ישירה גם על אפליקציות חיצוניות אחרות. בכל פעם שמשתמשים נכנסים לאחת האפליקציות האלה, עוברת "בקשה" מקוונת לפייסבוק - על מנת שתאמת את זהות המשתמש בכניסה. הדרך היחידה לעקוף את התקלה בשלב זה, היא להכנס לאפליקציות במצב לא מקוון - במידה וזה בכלל רלוונטי (בספוטיפיי למשל אפשר להאזין למוזיקה במצב זה).