ענף האופנה המשיך להתמודד השבוע עם קשיים בצל משבר הקורונה, וניכר כי אלה רחוקים מלהסתיים. כפי שפורסם בממון וב-ynet, השבוע הגיש קניון הראל במבשרת ציון תביעה של יותר מ-800 אלף שקל נגד רשת קסטרו השוכרת חנות בקניון, בטענה כי החליטה באופן חד צדדי שלא לפתוח את החנות ששכרה וכן לא שילמה דמי שכירות לחודשים מאי ויוני. הרשת אף ביטלה הוראות קבע בחלק מקניוני מליסרון בתל אביב ובנצרת, אך בינתיים הסכסוך הסתיים לאחר הידברות בין הצדדים.
גם מי שנקלע לעין הסערה בשבועות האחרונים בעקבות ההחלטה לחלק דיבידנד בזמן שהמדינה כולה במצוקה, היה צריך להתמודד עם השלכות הטלטלה הכלכלית. אחרי שבשבוע שעבר ביטל את התוכניות להביא לישראל את מוסדות המזון האמריקנים הפופולריים שייק שאק וסטארבקס, הודיע השבוע בעלי פוקס כי הקבוצה סוגרת את פעילות מותג האופנה האמריקני אורבן אאוטפיטרס בישראל, פחות משלוש שנים לאחר קבלת הזיכיון.
2 צפייה בגלריה
יש מי שיתגעגע, אבל כנראה שלא מספיק. אנתרופולוג'י לאורבן אאוטפיטרס
יש מי שיתגעגע, אבל כנראה שלא מספיק. אנתרופולוג'י לאורבן אאוטפיטרס
יש מי שיתגעגע, אבל כנראה שלא מספיק. אנתרופולוג'י לאורבן אאוטפיטרס
שש חנויות אורבן, הכוללות את סניפי המותגים היוקרתיים אנתרופולוג'י ופרי פיפל, שימחו מאוד את צרכניות האופנה חובבות השיק האמריקני, אבל כנראה שלא היו מספיק כאלה בארץ. נגיף הקורונה הוביל לסופה של פעילות המותג האורבני, שהיה אמור להיות כאן עוד שבע שנים לפחות. למעשה, אורבן נתקלה בקשיים כבר בתחילת 2020, אז החלה פוקס לצמצם את שטחי המסחר של המותג – עוד לפני התפרצות הנגיף הסיני.
כך למשל, כפי שפורסם בכלכליסט, בחנות הראשונה שנפתחה בישראל במתחם ביג פאשן באשדוד והייתה אמורה להוות הצלחה גדולה, סגרה החברה את אחת הקומות והשאירה קומה אחת בלבד. את השטח בקניון דיזנגוף סנטר, שהיה מיועד לשמש את חנות הדגל של המותג בתל אביב, העבירה לרשת שופרסל, שתפתח במקומה חנות של רשת הפארם Be.
2 צפייה בגלריה
סניף של רשת רזילי בקניון אונו
סניף של רשת רזילי בקניון אונו
חדשות טובות בתקופה מטלטלת. רזילי
( צילום: נדב אבס)
הבשורות החיוביות הגיעו השבוע אל כיוונם של חובבי אופנת הספורט: בחנויות אורבן שיתפנו צפויים להיפתח סניפים של המותגים נייקי, פוט לוקר ורשת דרים ספורט, גם הן של פוקס. בכלל, נראה ששוק אופנת הספורט מחזיק את הענף מעל המים, שכן חדשות טובות הגיעו גם מהבעלים החדשים של רשת הביגוד הישראלית הוותיקה רזילי - חברת האופנה אינטר ג'ינס (יבואנית המותגים ריפליי, סטיב מאדן ואחרים), שהשותפים בה הם בעלי מגה ספורט וחברת MGS, מיבואניות ציוד ואופנת הספורט הגדולות בארץ וזכיינית אדידס בישראל.
אינטר הודיעה כי רזילי, שפעלה במשך 25 שנים ונסגרה בצל התפשטות הקורונה, תפתח מחדש את שמונת סניפיה – בתל אביב, חיפה, רחובות, ירושלים ואילת. זאת לאחר שבעקבות המשבר ועל רקע הקשיים בענף, כולל סגירה של בוטיקים דומים, הודיעה כי לא תחזור לפעילות. חדשות טובות בתקופה מאוד לא יציבה לאופנה הישראלית המקרטעת.
פורסם לראשונה: 19:56, 10.07.20